Toon posts:

Sommige livestreams werken niet via provider Alice

Pagina: 1
Acties:
  • 407 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat gisterenavond bij mijn ouders te internetten en die hebben sinds deze week internet van Alice. Nu probeer ik livestreams met de Windows Media Player te beluisteren en te bekijken maar dat lukt niet, sommige streams wel maar sommige niet. Ligt dit aan Alice, blokkeren hun iets of ligt het aan het modem, een Copperjet 1616, het bekende broodtrommelmodel met oranje randen? De Winamp streams werken wel namelijk dus ik vind dit nogal vreemd. Hiervoor werd provider Het Net gebruikt daar en daar had ik nooit last van streams die niet werkte. Wat is er loos? Wie kan mij verder helpen?
-Wat ik er zelf aangedaan hebt om het uit te sluiten is:
-Andere versie WMP, WMP 10 geinstalleerd zonder succes
-Firewall uitgeschakeld en toen nog een keer geprobeerd om te connecten met de livestreams, zonder succes.
Ik hoop dat iemand verder kan helpen want ik vind dit een heel vreemd verhaal. Alvast dank.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou het misschien kunnen liggen aan het aansluiten van het modem? De modem staat nu niet aangesloten op de hoofd telefoonlijn in de meterkast maar op 1 van de wand contactdozen in een apart kamertje. Die hoofdlijn is doorgelust daar naar toe waardoor dat de hoofdaansluiting is geworden. Hierdoor is de snelheid ook niet optimaal en een stuk trager omdat er teveel lijn tussen zit. Zou dit het wellicht kunnen zijn? Mij lijkt het gek hoor omdat dit puur om de verbinding gaat, maar ik roep maar wat? Iemand?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Als je Vista hebt:

Start Windows Media Player op.
In het menu: Extra -> Opties..
Tabblad Netwerk
Aanvinken "Gebruik poorten: 7000-7007".

[ Voor 8% gewijzigd door cornfed99111 op 13-01-2008 14:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen Vista, maar XP Prof. SP2. Maar als ik dat doe wat je aangaf, maakt hij ook geen verbinding met de stream.
Wat me wel opvalt is dat het ethernetlampje van de Copperjet modem 1616 wel knippert bij het surfen en bij het verbinding maken met de stream. Wat verklaard dit?
Zelf heb ik thuis XS4All met hetzelfde modem en daar blijft hij continu branden bij wat ik doe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook eens gekeken bij de settings van de Copperjet 1616 en dan bij DNS. Ik zie daar 2 adressen staan van DNS servers van Alice. Zou het daar te maken mee hebben?

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:53

3DDude

I void warranty's

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:58:
Ik heb ook eens gekeken bij de settings van de Copperjet 1616 en dan bij DNS. Ik zie daar 2 adressen staan van DNS servers van Alice. Zou het daar te maken mee hebben?
waarom zouden de dns servers van alice fout zijn dan ?
je zou zelf handmatig dns server van http://www.opendns.com kunnen instellen om die dns servers van alice uitsluitsel te geven maar het lijkt mij sterk dat alice bepaalde streams blokkeert..

Be nice, You Assholes :)

Verwijderd

Topicstarter
3DDude schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:17:
[...]

waarom zouden de dns servers van alice fout zijn dan ?
je zou zelf handmatig dns server van http://www.opendns.com kunnen instellen om die dns servers van alice uitsluitsel te geven maar het lijkt mij sterk dat alice bepaalde streams blokkeert..
Alice blokkeert ook geen streams, ook dat heb ik uigesloten bij iemand die ook Alice heeft. Het moet dus iets anders zijn, maar wat??

Verwijderd

Topicstarter
Iemand misschien al enig idee wat het probleem is en hoe dit op te lossen? B.v.d.
Pagina: 1