Powermod een beetje over actief ?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 14:39

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Had op de FP als reactie op 5x -1 deze post geplaatst

Dat vroeg ik mij dus ook af. Minister Heemskerk is voor open standaarden. Laat hij zich hier ook maar sterk voor maken. Het is toch niet de bedoeling dat een Openbare Bibliotheek in de "wurgtang" van Microsoft DRM vast komt te zitten.
Het is natuurlijk speculatief wat ik hier suggereer.
Goed initiatief overigens!
Offtopic:
Ik vind het heel storend dat mensen deze post naar beneden modden van wegen een woord!
Dat zelfs niet eens aanstoots gevends is, maar omdat het met Microsoft word geassocieerde, wordt hij meteen naar beneden gemod.
De associatie is een fout. maar imho een kleine en niet waard om zoveel min punten te krijgen

Want, MS is eigenlijk niet een juiste verbinding met DRM, want er zijn meer bedrijven die DRM ontwikkelen, maar MS staat er wel bekend om dat het een voorstander van DRM is en de verbings "fout" is gemakkelijk gemaakt wordt.

Voor de rest is er niks mis met zijn post en hoort imho dan ook gewoon op neutraal te staan
Want hij haalt wel een goed punt aan, van dat er geen DRM op zou moeten zijn.
Ook al ben ik het er niet mee eens.

Ontopic:

Hoewel ik absoluut geen voorstander ben van DRM, kan ik het het in dit geval niet met hem eens zijn.
In dit geval gaat het om uitlenen en niet kopen en gelden er andere regels,

Het is heel begrijpelijk dat de uitgevers zeggen je mag dan wel mijn boek lenen via de bib, maar zonder DRM is dat hetzelfde als weggeven, gaat dus niet gebeuren.

Want als er geen DRM op zit en jij leent een boek is het wel heel makelijk en verlijdelijk om een prive copy te maken en te houden.
Ik weet wat ik zou doen O-)

Ik weet dat reacties op mis moderaties niet op de FP horen.

Maar heb hier toch volgens mij het grote deel aan ontopic gehouden of uitleg waar een foute redenering plaats vond.

En je kan het natuurlijk wel netjes hier moddereters forum een berichtje plaatsen van een foute mod
Maar dan leert niemand er iets van heb imho het op een nette en beleefde manier hier gedaan zonder dat het stoorend was.
Meeste waren het er hier ook mee eens 5x neutraal 1x +1

Ik was nooit een voorstander van het oude mod systeem maar tegenwoordig met het nieuwe word alles in zo een dwangbuis geplaatst dat humor of een beetje zijwaards meteen word afgestraft met een -1.

Een powermod van -20 lijkt mij behoorlijk overdreven.

Ik moet zegen dat steeds meer tweakers imho niet meer tweakers is waar ik me thuis voel en als ik her en der tussen neus en lippen door hoor ben ik niet de enige.

[ Voor 5% gewijzigd door player-x op 12-01-2008 15:26 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Word al besproken in Het kleine-mismoderatietopic deel V

Conclusie: jouw post hoort absoluut op -1. Redenen: 1) moderatiegeklaag op verkeerde plek en 2) Compleet offtopic op een piepklein stukje na dan.

Over de oorspronkelijke post: daar kan je over discussieren, maar het woord gebruik is zo negatief en trollerig, en er is geen onderbouwing, én hij geeft zelf al aan dat-ie alleen maar zit te speculeren. Daarom vind ik persoonlijk ook die een -1 waardig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 14:39

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Tja ik kan het hier persoonlijk met bijde niet mee eens zijn maar ik ben dan ook geen powermod.

"moderatiegeklaag" is als je je het niet eens ben met een moderatie van een anderem op je post.
Ik verdedig hier een post, welke na mijn verdediging binnen 2 min weer op neutraal stond en nog steeds.
Het was aan een ieder om daar een andere -moderatie aan te geven.

En als je goed leest dan zie je dat mijn post ongeveer 70% ontopic is en imho redelijk goed beargumenteerd word.
Ik ben het met je eens dat je meestal niet over en weer over moderaties op de FP hoort te schrijven, maar zo als het in het echte leven is het beter om iemand privé op een fout te wijzen maar soms moet je het ook hardop in de groep zeggen.

Ik zie niet de trollighijd er van in een hoop mensen zijn dezelfde mening als het over DRM en in dat verband zie ik het persoonlijk niet als trollig

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

player-x schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 15:40:
Tja ik kan het hier persoonlijk met bijde niet mee eens zijn maar ik ben dan ook geen powermod.
Ik ook niet. Er is op geen van beide posts een PowerModeratie toegepast. Dus waarom je dat erbij sleept? :?
"moderatiegeklaag" is als je je het niet eens ben met een moderatie van een anderem op je post.
Ik verdedig hier een post, welke na mijn verdediging binnen 2 min weer op neutraal stond en nog steeds.
Het was aan een ieder om daar een andere -moderatie aan te geven.
Je mag die post wel verdedigen (let wel: op basis van inhoud, niet van de moderatie) op de Frontpage. Vragen/opmerkingen over moderatie mag ook, maar doe dat op de goede plaats. En dat is dus NIET op de Frontpage, maar in dit forum.

Opmerkingen over moderatie (postitief en negatief) horen gewoon niet op de Frontpage thuis, simple as that. Zie de FAQ. En als dat zo'n behoorlijk groot deel van je post in beslag neemt kan ik daar met de beste wil van de wereld niets anders dan een -1 van bakken.
En als je goed leest dan zie je dat mijn post ongeveer 70% ontopic is en imho redelijk goed beargumenteerd word.
Met alle respect, maar ik zie toch zeker voor de helft offtopic staan. Maargoed, ook al was dat 30 procent, dan is dat nog steeds veel en veel te veel, want het hoort 0 procent te zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 12-01-2008 15:51 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Op de FP op een foute moderatie wijzen is gewoon vervuiling. Het hoort er per definitie niet thuis, daar is dit subforum voor. Ik zie ook absoluut niet in waarom het soms hardop in de groep gezegd "moet" worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Er zijn niet gek veel powermods maar ik reageer toch maar (graag zelfs). De eerste reply is geen foute reply. Dat is een 0 alhoewel sommige een -1 zouden willen zien. Ik vind het ook een nul omdat het een best neutrale reply is en de scherpe kantjes daarvan gewoon op wikipedia terug te vinden zijn.
De reply van player-X begint met een heel offtopic betoog en dat weet TS. Deze site is voor hardwarefanaten en hoewel via GoT een bilaterale discussie gemeengoed is, is een reply op de FP dat niet. Blijf ontopic of reageer alleen ontopic in een nest en verder niets. De rest is offtopic en kan als ongewenst worden aangemerkt. Een betoog over al dan niet mismodden en al dat spul dat in TS staat = offtopic. En wel zo offtopic dat het gewoon een -1 is. Bespaar me dat soort replies aub, een reply die dat niet bevat of in 1 zin comprimeert (zodat het slechts 5% van een reply is) komt gewoon veel hoger. Want waarom zou je je reply gebruiken om anomieme modders te bewegen? Waarom zou je die calimero-kaart uitspelen om een sympathiemoderatie te vangen? Laat die boel weg, laat de FP zakelijk blijven en doe datgene wat je kwijt wil op de plaats waar het hoort. Dat is gewoon een -1 en daarmee uit. Ook geklaag hier over -20 en stoute powermods ervaar ik dan als storend en niet in de laatste plaats omdat er vrijwel geen powermod aan de basis staat van die -1.

Geheel zijdelings wordt in 1 zin de humor er ook weer bijgesleept omhet punt van onredelijkheid aan te kaarten. Het valt uit de lucht, het heeft geen ontopic betekenis, het heeft ook geen onderbouwing en het mist z'n doel. In een geheel andere discussie zal ik zeggen dat humor kan maar op eigen risico met de waarschuwing dat gecopieerde grappen bij meerderen (moderatoren) bekend zijn. Dan wordt dat ook een -1. Klaar. Laat de FP zakelijk en post alleen grappen als het ontopic is, een doel dient of iig origineel (want met cabaret verzadigd Nederland is iedere goedkope grap inmiddels wel bekend).

Dus nee, ik ben het niet met TS eens. Ik wil best sympathie hebben voor TS, z'n 'gevoelens' en z'n tijd en energie maar rationeel gezien kan ik er niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
player-x schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 15:40:
Toen ik hem vanmiddag bekeek stond hij op 2x -1 en na mijn eigen 2x 0 stond hij inderdaad op nul, waarna ik tevens jouw opmerking een -1 heb gegeven wegens off-topic moderatiegeklaag (als eerste). Als je ooit nog zo'n reactie op -1 ziet staan waar hij op 0 hoort, dan kun je dat inderdaad beter in het mismoderatie-topic even zeggen, meestal staan ze dan ook binnen een paar minuten op de juiste score.
Pagina: 1