Toon posts:

[Vista x64] Bij installeren programma's/updates hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Sinds een korte periode heb ik 4 bankjes van 1 GB in mijn PC zitten, een goede reden dus om Windows Vista x64 te installeren. Aangezien mijn vorige harde schijf (Maxtor Diamondmax 10) kuren begon te tonen, heb ik die vervangen door een andere harde schijf, namelijk een Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB.

Ik heb het volgende probleem, namelijk dat ik bij het installeren van programma's middels het programma Deamon Tools (een CD/DVD emulatieprogramma wat volgens de makers 100% compatibel is met 64 bits Vista) merk dat de PC blijft hangen. Ik ben bijvoorbeeld met iTunes wat muziek aan het luisteren terwijl ik een programma (spelletje bijvoorbeeld) installeer, en terwijl ik het programma installeer merk ik dat het geluid (+muis) enorm begint te stotteren/hikken; bijna vastloopt zelfs. Ook als ik updates aan het installeren ben middels Windows Update krijg ik dit probleem. Soms loopt de computer helemaal vast (muis bevriest, capslock/numlock reageert niet, geluid blijft "trillen") en moet ik de computer opnieuw opstarten.
Bij een reset ziet de bios de harde schijf Vista op staat niet en ik kom Vista niet in. Na het uit- en aanzetten zie ik de harde schijf wel weer en kom ik Vista weer in.

Ik krijg geen _enkele_ foutmelding; het is gewoon hangen en afgelopen met de pret.
Na het vervangen van het geheugen is dit probleem nog steeds niet verholpen. Ook heb ik Vista 3x opnieuw geinstalleerd.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Mijn systeemspecs zijn als volgt:

Intel Core 2 Duo E6600
Asus P5N32-e SLI
4x OCZ PC6400 1GB geheugen (QVL compatible)
PoV Geforce 8800GT
3 harde schijven (Maxtor MaXline III 250GB, Seagate 320 GB en Seagate 750GB)
Sirtec 460 Watt power supply

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:31

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Test die 750GB HD eens?

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd, maar de Seagate utility geeft bij opstart een fout aan:

Afbeeldingslocatie: http://i51.photobucket.com/albums/f363/Pageuseun/Error_net.jpg

.NET is allemaal uiteraard geinstalleerd. Ik ga er overigens niet van uit dat het aan de harde schijf is aangezien deze net nieuw is, maar ik ga toch kijken of ik de schijf op de een of andere manier kan checken.

/edit De harde schijf is in orde, chkdsk /f eventjes uitgevoerd en alles was in orde.

Het valt mij op dat dit probleem zich enkel manifesteert als ik iets aan het installeren ben, als ik normaal muziek luister of wat anders doe is alles goed en wel.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 19:01 ]