Toon posts:

Een leuk raadsel betreffende Sygate en ICQ

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ben ik niet helemaal 100% dom hoor op het gebied van netwerken, poorten en dergelijke ;)

Maar dit is wel een heel irritant probleem. Ik draai een server met daarop BlackIce en Sygate 3.1 om de boel de sharen. Nou is er een probleem met ICQ (files ontvangen) en TCP poorten forwarden. Teneerste gooi ik wat poorten open op BlackIce, bijv. 20000-20039. In de Apprule.cfg van Sygate zet ik daarna neer welke poorten naar welk intern IP doorgesluisd moet worden. Nu zitten mijn broer en ik achter de server, en ik wijs dus 20000-20019 naar mij toe en 20020-20039 naar mijn broer zijn intern ip. In icq stel ik dan in dat hij naar die specifieke opgeveven poorten moet 'listenen', maar dat doet ie blijkbaar niet want ik kan geen files ontvangen.

Dan nu het rare: toen we alleen een server hadden met 1 pc erachter, lukt het files ontvangen wél op de boven omschreven manier. Pas toen me broer zijn computer kreeg en er 2 computers achter de sever kwamen (en hieraan inherent een HUB), gaat die vlieger van TCP poorten en icq niet meer op.
Ik heb zelfs geprobeerd BlackIce uit te zetten en dan geprobeerd, maar nee het weil maar niet lukken met files ontvangen.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Verwijderd

Topicstarter
Ohja, voor alle duidelijkheid, wat meer:
- we gebruiken icq200b
- kan het te maken hebben met Sygate? zou wel raar zijn want eerst werkte het namelijk wel... of misschien de HUB??

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 08:20
Deinstalleer al die blackice en sygate shit. installeer Winroute 4.1 Lite (www.winroute.com) opnieuw starten en KLAAR (meestal :?)

(Mocht je geen pagina's kunnen opvragen op client's kijk dan of FTP wel werkt.. dan moet je DNS info invullen)

Winroute is ook een firewall maar als je toch besluit je blackice te houden moet je die wel op "trust all inbound trafic" zetten anders is werkelijk alles dicht (en dus ook geen icq file transfer's meer)

Mocht daarna je file transfer's nog niet lukken stel dan het volgende in op de hoofd pc (met internet toegang) met winroute:

portmapping port XXX to XXX
forward to IP

XXX = port die icq gebruikt voor file transfers (check even met dos command netstat -a )

IP = LAN ip nummer van de computer die icq file ontvangen (dus iets van 192.168.1.2)

Het is dan wel het beste om de computer met icq een vast ip toe te wijzen (192.168.1.2 end subnet 255.255.255.0)

heb je nog vragen of opmerkingen mail ze dan even naar pieter@wigleven.com

Los Vinkos

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal als het echt niet leuk maar eens overwegen Winroute te gebruiken ;)

Maar wat het rare is, is dat het niet meer met Sygate gewerkt heeft sinds de uitbreiding naar 3 pc's. Het werkte dus wel. Maar misschien eerst een nieuwe versie van Sygate proberen misschien? 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand voor de rest nog suggesties? ;)

Verwijderd

Op donderdag 15 februari 2001 11:58 schreef MaStEr-D het volgende:

- we gebruiken icq200b
Cool!!!:)

Verwijderd

Topicstarter
Yup, das de voorloopversie van 2000b ;)
8-)

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Nee ik ken het probleem, en het ligt echt aan sygate. Het probleem ligt hem in de timeout, of aan de forward van de poorten.

Volgens mij kan je ze ook 1 voor 1 standaard doorpoorten zonder dat ze worden geinit op de uitgaande poort... Maar dat kost dan wel 20 init rules PER ICQ client... En of dat nou wenselijk is?!

Ik ga hier thuis nog wel ff uitproberen...

edit:

Grammaticaal wonder als ik afgeleid wordt :)

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Verwijderd

Topicstarter
Het zou mooi zijn als je toe een oplossing zou kunnen komen :)

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:13
Ik gebruik zelf @guard (is nu Norton Internet Security) met Sygate 4.
Geen enkel probleem met fwd van poorten e.d.

Winroute ook geprobeerd, maar had een CPU load van 20%...
Zelfs zonder connecties of iets.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Verwijderd

Topicstarter
Nou het rare is dus, dat Syagte en icq het eerst wel deed met poorten forwarden toen wij 1 pc achter sygate hadden draaien |:(

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Nou het is weinig succesvol hiero :(

Helaas lukt het transferen hier ook niet met maar 1 computer achter de Sygate bak :(

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Pagina: 1