Press any key to reboot, MBR problem?

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-02 18:34
Hoi,

Een klassieker onder de problemen met het installeren van windows heb ik al gezien. Nu heb ik al grondig gezocht binnen tweakers (MBR, PRESS ANY KEY TO REBOOT) en ook op google (zelfde en variaties op de search terms van tweakers). Ik heb intussen 'alles' al geprobeerd wat daar stond aangegeven:

- boot record fixen met fixboot
- master boot record (MBR) fixen met fixmbr
- boot.ini controleren op juiste schijf
- bios checken op juiste schijf

Dit hielp allemaal niks. Het probleem is namelijk ontstaan nadat ik een grondig herinstall van windows had gedaan. Alle schijven (3) hadden rare partities en die heb ik allemaal weggehaald. Nieuwe partities gemaakt, deze geformatteerd en daar (op de C schijf) de windows partitie op gezet. Nu start hij alleen maar op als er een start up cd in zit, niet vanuit zichzelf want dan krijg ik dus Press any key to reboot.

Waarschijnlijk zit het hem dus in de MBR maar helpt het om windows opnieuw te installeren of maakt dat niks uit voor de MBR?

bedankt

Chris

Criticism is prejudice made plausible.

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 01:15
Als er meerdere schijven in het systeem zitten, heeft Windows setup de irritante gewoonte om boot bestanden op andere schijven te zetten dan de schijf waar je windows zelf op zet.

Ik installeer altijd windows met 1 schijf aanwezig. En ook geen usb sticks, cardreaders, of andere dingen die mogelijk als disk gezien worden door windows.

Misschien is dat een optie?

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Kijk eens in je BIOS en stel daar de juiste HDD als primary bootdevice in. Meestal heb je twee menu's, één voor cd-rom, fdd, zip usb etc en één voor de volgorde van de hdd's.

This can no longer be ignored.

• Christian_Ku
Erik Jan schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:11:
Kijk eens in je BIOS en stel daar de juiste HDD als primary bootdevice in. Meestal heb je twee menu's, één voor cd-rom, fdd, zip usb etc en één voor de volgorde van de hdd's.
Dat heb ik al gechecked en dat klopt dus. Hij gebruikt de juiste HDD. Gan nu het idee van Noel proberen om de eerste schijf als enige schijf te gebruiken. Keep you posted.

• Christian_Ku
Nou dat leek dus de oplossing te zijn. Windows start nu gewoon op. Heb geinstalleerd met de andere twee schijven op none in de bios. Raar van windows dat het dat bestand niet op de juiste schijf zet. Maar goed, mijn compu draait weer. Thanks...

• rauzer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04-2024
dat heeft te maken met de volgorde van schijven die je bios aangeeft. Windows installeert de bootsector op de eerste schijf. Als je meerdere schijven hebt met allemaal bijna gelijke serienummers kan het lastig zijn. Met een schijf installeren kan het idd niet misgaan.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Volgens goed gebruik en de Policy:
wil je nog even vermelden welke Windows versie het hier om ging? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Christian_Ku
HO...mes excuses, was Windows XP sp2 en om het helemaal compleet te maken ook nog een studenten versie maar dat maakt volgens mij bij XP niets uit.

Pagina: 1