Toon posts:

Buffer underrun probleem met brander !!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het buffer-underrun verschijnsel doet zich ook bij mij voor. Nu begrijp ik wat er dan aan de hand is en wat ik eraan kan doen om het te verhelpen: uitschakelen van de screensaver, v-shield van virussoftware en uitschakelen van andere achtergrondprogramma's. Of natuurlijk de schrijfsnelheid aanpassen maar zo hoog (4 x600Kb) is dat nou ook weer niet.
Waar ik echter mee zit is het volgende: het verschijnsel doet zich alleen maar voor bij het herbeschrijven van een CD-RW. Bij het beschrijven van een CD-R of bij het voor de 1e maal beschrijven van een CD-RW heb ik helemaal geen problemen. Ik hoef dan ook geen screensaver of andere achtergrondprogramma's af te sluiten.
Bovendien krijg ik bij het herbeschrijven van een CD-RW de melding dat de capaciteit van de CD-RW te klein is terwijl het er makkelijk op zou moeten passen. Neemt de capaciteit van een CD-RW per beschrijfbeurt af? Of is het zo dat het "erasen" "full" moet gebeuren in plaats van "quick"? Deze termen worden gebruikt bij het bijgeleverde programma Easy CD Creator 4.
In de praktijk komt het er bij mij op neer dat ik een CD-RW eigenlijk niet meerdere keren kan gebruiken. Misschien moet ik het nog eens proberen na een "full erase"en na vervolgens alle achtergrondsoftware inclusief screensaver uit te schakelen. Nog even voor de volledigheid: het betreft een Philips Rewriter type PCRW404.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Heb er niet zoveel verstand van. Maar ik heb hetzelfde ooit eens gehad, en toen kreeg ik de tip om mijn schrijver 2nd master te zetten en mijn lezer 1st slave te zetten. Dat hielp nog ook :) Success ermee

Verwijderd

Erasen moet full ja , als je quick erase doet blijft de data fysiek namelijk op de cd staan .

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 14:08

Valium

- rustig maar -

Quick erase is net zo goed als full erase.
(Het is net zoiets als quick-format van je floppy, maar net iets anders. :) )
En de grootte wordt niet kleiner (normaal gesproken dan).
Ik heb nog nooit gehoord van de oplossing van Traceman, maar probeer hut maar.
Hoe brand je trouwens?? Ben je niet bezig met het (lacherige pauze) DirectCD formatteren van een CD-RW?? Check dat FF.
K'hoop dat ik geholpen heb.

Cheers Mate.

Verwijderd

Dan zal ik hier maar typen wat er nu voor m'n neus op het scherm staat . (Nero 5)
Erase entire CD Re-writable : Choosing this option will physically erase all data on the CD .

Quick erase entire CD Re-writable : CD will appear to be empty , but data is not physically erased .

Als ik lieg , liegt Nero het ook .

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

probeer nero eens na adaptec cd creator volledig te hebben verwijderd.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Ik gebruik Nero en heb ook wel eens gehad dat ie opeens raar ging doen. Nero verwijderen en opnieuw installeren hielp dan wel. Geldt voor zoveel programma's onder windows <zucht>.

Heb je slechts een merk CD-RW geprobeerd of verschillende? Heb zelf wel eens rare problemen gehad met Arita's.

En quick-erase is inderdaad net zo effectief. Net zoiets als del-commando in dos. Zolang er niks overheen wordt gezet zou je de data weer kunnen terughalen. Full erase is dus volgens mij alleen handig als er hele vertrouwelijke info op heeft gestaan en je dat ding aan iedereen uitleent.
Pagina: 1