Beste tweakers,
Ik ben bezig met een soort van producten database. Elke rij uit `klanten_producten` moet zijn productnaam ophalen uit `producten_index`. Ik wil zo min mogelijk PHP gebruiken en dit dus in een MySQL query doen. Ik heb op het internet gezocht, maar ik kom er niet echt uit.
Ik heb een php variabele waarin het klant nummer staat ($klantnummer)
Ik heb de volgende twee tabellen:
Tabel: `klanten_producten`
Tabel: `producten_index`
Nu wil ik de naam van het product dat de klant bezit (kan dus meerdere producten bezitten, dus het KlantID komt vaker voor in `klanten_producten`) uit de tabel `producten_index` halen.
Ik wens het volgende resultaat:
Ik zou niet weten hoe mijn query er ongeveer uit moet zien. Heb al gezocht naar JOIN etc. maar ik kom er echt niet uit.
Zou iemand mij willen helpen? Alvast bedankt!
Ik ben bezig met een soort van producten database. Elke rij uit `klanten_producten` moet zijn productnaam ophalen uit `producten_index`. Ik wil zo min mogelijk PHP gebruiken en dit dus in een MySQL query doen. Ik heb op het internet gezocht, maar ik kom er niet echt uit.
Ik heb een php variabele waarin het klant nummer staat ($klantnummer)
Ik heb de volgende twee tabellen:
Tabel: `klanten_producten`
| ID | KlantID | ProductID |
| 1 | 20071201 | 2 |
| 2 | 20071123 | 1 |
Tabel: `producten_index`
| ID | Naam | Prijs |
| 1 | Schoenen | 20,00 |
| 2 | Broek | 45,00 |
Nu wil ik de naam van het product dat de klant bezit (kan dus meerdere producten bezitten, dus het KlantID komt vaker voor in `klanten_producten`) uit de tabel `producten_index` halen.
Ik wens het volgende resultaat:
| ProductID | Naam |
| 1 | Schoenen |
Ik zou niet weten hoe mijn query er ongeveer uit moet zien. Heb al gezocht naar JOIN etc. maar ik kom er echt niet uit.
Zou iemand mij willen helpen? Alvast bedankt!