Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MySQL] 2 tables, 1 result

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:42
Beste tweakers,

Ik ben bezig met een soort van producten database. Elke rij uit `klanten_producten` moet zijn productnaam ophalen uit `producten_index`. Ik wil zo min mogelijk PHP gebruiken en dit dus in een MySQL query doen. Ik heb op het internet gezocht, maar ik kom er niet echt uit.

Ik heb een php variabele waarin het klant nummer staat ($klantnummer)
Ik heb de volgende twee tabellen:

Tabel: `klanten_producten`

IDKlantIDProductID
1200712012
2200711231

Tabel: `producten_index`

IDNaamPrijs
1Schoenen20,00
2Broek45,00

Nu wil ik de naam van het product dat de klant bezit (kan dus meerdere producten bezitten, dus het KlantID komt vaker voor in `klanten_producten`) uit de tabel `producten_index` halen.

Ik wens het volgende resultaat:

ProductIDNaam
1Schoenen

Ik zou niet weten hoe mijn query er ongeveer uit moet zien. Heb al gezocht naar JOIN etc. maar ik kom er echt niet uit.

Zou iemand mij willen helpen? Alvast bedankt!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
SQL:
1
select pi.id, pi.naam from producten_index as pi right join klanten_producten as kp on kp.productid = pi.id where kp.klantid=12345

?
mijn sql is wel een beetje roestig en ik heb geen zin tabellen voor je na te maken ;). ga anders gewoon even in de mysql interactive console spelen (installeer mysql lokaal en draai 'mysql', dan krijg je een interactive console. maakt ontwikkelen best makkelijk. anders via phpmyadmin, maar die console is niet zo geweldig :))

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:42
Bedankt, het werkte direct! (Y) Ik snap de query hier ook ;) Bedankt.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

Zoals je hierboven kunt zien, simpele oplossing echter is dit toch echt standaard voor SQL. en ik zie het dan ook als een basic vraag, wat je in principe elke beginners versie van SQL kunt vinden.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Dit topic is gesloten.