XS4ALL Only, Speedtouch 780 in spoof mode en Fritz!box

Pagina: 1
Acties:
  • 2.161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Sinds de overgang naar XS4ALL Basic Only kan mijn Fritz!box 5050 (Annex A) de snelheid niet meer aan, hij gaat niet verder dan 7 Mbit/865 Kbit. Een Speedtouch 780 WL doet dat wel.

Idee is dus om de 780 in spoofing mode te zetten en de Fritz!box erachter als router te blijven gebruiken. Dat krijg ik echter niet werkend. Heb al heel wat combinaties geprobeerd op de Fritz, maar als de verbinding al opkomt verdwijnt deze ook weer.

Ik heb de nieuwste firmware en daarna met de (losse) wizard voor de spoofing-stand gekozen. Inloggegevens ingevuld etc.

Iemand een idee over hoe deze config werkend te krijgen is op Only, met een Fritz!box erachter? Misschien zelf al werkend? :/

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Spoofing mode? Waarom?
Zet je 780 gewoon in bridge modus. Klaar.

• Octopuz
  • Niet online
cornfed99111 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 12:15:
Spoofing mode? Waarom?
Zet je 780 gewoon in bridge modus. Klaar.
Dat heb ik inderdaad ook ergens gezien. Eens naar kijken dan, en of het ook met de Fritz wil werken. Heb je daar zelf ervaring mee?

Of bridged hier gaat werken weet ik niet, voor zover ik weet is dat vooral van toepassing op BBned/ex-Demon klanten en niet op KPN.

[ Voor 17% gewijzigd door Octopuz op 12-01-2008 15:35 . Reden: extra info toegevoegd ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Heb je een Experia box? Dan wordt het een beetje moeilijker.
Je kan dan alleen de Fritzbox aanpassen aan de 780. De 780 is beperkt toegankelijk voor je.

Als je een standaard 780 hebt, kan je via een configureer tool van Speedtouch je
router in bridge modus zetten. Hij fungeert dan alleen als modem en de Fritz werkt dan als router.

Hoe dan ook beide combinaties zijn mogelijk.

• Octopuz
  • Niet online
Het is een 'echte' 780WL, geen experia- of andere opgelegde diensten :)

Ik ga nog wel eens prutsen. Tenks...

• Octopuz
  • Niet online
cornfed99111 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 15:46:
Als je een standaard 780 hebt, kan je via een configureer tool van Speedtouch je
router in bridge modus zetten. Hij fungeert dan alleen als modem en de Fritz werkt dan als router.
Helaas, als de provider PPPoA verwacht kan je geen RFC1483/bridged config gebruiken, het werkt gewoon niet...
Pagina: 1