NAS met zowel Slimserver als Twonkymedia

Pagina: 1
Acties:
  • 4.276 views sinds 30-01-2008

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Twijfelde even waar ik deze zou plaatsen,....

Ik ben momenteel op zoek naar een NAS (zodat straks niet meer altijd mijn pc aan hoeft te staan als ik bijvoorbeeld alleen muziek wil luisteren)

(Als je dit verhaal te lang vindt, kijk dan meteen beneden bij De vraag: :)

Er komt dus een standalone NAS, met raid 1 (die tevens als printserver en downloadstation zal gaan dienen) die moet gaan streamen naar een audio device. Ik heb ook een Xbox 360 staan maar als ik naar de 360 zou gaan streamen dan moet ik voor muziek zowel de Xbox als de Plasma aan zetten en dat vind ik wat overkill.

Situatie zoals het denk ik gaat worden:

Audio:
Nas + mediaplayer + versterker

Video:
Nas + xbox 360 + versterker

HD video:
PC tvout + plasma

Bij mijn zoektocht naar audio streaming media players kom ik op twee apparaten uit. De Soundbridge van Pinnacle en natuurlijk de Squeezebox van Logitech. Waarbij de Squeezebox een stuk duurder is maar volgens mij wel handiger is in het gebruik, betere kwaliteit audio levert en een duidelijker display heeft.

Soundbridge
Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/internationalevents/cebit_hannover_2006/pinnacle/soundbridge/soundbridge_tn.jpg

Squeezebox
Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/2947-4.jpg

Grote nadeel van de Squeezebox is dat hij geen UPnP ondersteunt.

De vraag: Ik heb geen ervaring met NAS systemen maar stel dat ik nu toch kies voor de Squeezebox omdat dit gewoon een heel goed apparaat is (wat overal te lezen is) zou ik dan op die NAS zowel Slimserver als Twonkymedia kunnen draaien? Slimserver voor de audio naar de Squeezebox en Twonkymedia voor de video naar de Xbox 360? En waar moet ik dan verder nog rekening mee houden?

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik heb me de afgelopen tijd ook verdiept in het bovenstaande verhaal.
Heb zelf uiteindelijk gekozen voor de Conceptronic NAS (CH3SNAS) icm bovenstaande Soundbridge.
De Conceptronic heb ik gekozen vanwege de goede prijs en vele mogelijkheden wegens zelfde hardware als de populaire DNS323. En de Soundbridge heb ik gekozen omdat hij gewoon goedkoop is en d'r toch goed uitziet. Ik vond het prijsverschil te hoog in vergelijking met de Squeezebox. De spullen liggen thuis op mij te wachten, maar ben pas over 2 weken in staat om het te testen vanwege verblijf in buitenland.
Zodra ik het getest heb laat ik je wel weten wat mijn ervaringen zijn.
Succes!

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
de soundbridge kan UPnP aan dus dan ben je met twonky klaar en hoef je naar slimserver niet te kijken imo.

Verder niemand hier ervaring mee? Ik lees er altijd veel over, maar heb nog niet iets kunnen vinden over deze combinatie.

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:45

TF

bla bla

Mister I schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 10:28:
Ik heb me de afgelopen tijd ook verdiept in het bovenstaande verhaal.
Heb zelf uiteindelijk gekozen voor de Conceptronic NAS (CH3SNAS) icm bovenstaande Soundbridge.
De Conceptronic heb ik gekozen vanwege de goede prijs en vele mogelijkheden wegens zelfde hardware als de populaire DNS323. En de Soundbridge heb ik gekozen omdat hij gewoon goedkoop is en d'r toch goed uitziet. Ik vond het prijsverschil te hoog in vergelijking met de Squeezebox. De spullen liggen thuis op mij te wachten, maar ben pas over 2 weken in staat om het te testen vanwege verblijf in buitenland.
Zodra ik het getest heb laat ik je wel weten wat mijn ervaringen zijn.
Succes!
En? Heb je ervaringen? Ik twijfel nml ook tussen deze 2 apparaten

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Soundbridge werkt prima. Lekker vlot, bufferen gaat ook prima en muziek hapert nooit.
Ik vind de presets van online radiostatiosn ook goed werken en display is erg duidelijk.
Display is alleen niet goed te zien wanneer ik hem vanaf me bed bestuur (4 meter d'r vandaan).
Geluid is erg goed. Normaal luisterde ik altijd radio via mijn digitale ontvanger aangesloten op mijn Z5500 van Logitech. Nu luister ik radio via de Soundbridge aangeloten op dezelfde set, maar het geluid is een stuk beter.
De combinatie met de conceptronic heb ik nog niet echt kunnen testen omdat de adapter stuk was van de conceptronic, maar volgende week hoop ik daar wat meer van te weten. Maar wat ik gehoord heb klonk zeker goed!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:02
Wil een squeezebox gaan aanschaffen en dan gebruik maken van http://www.wdc.com/en/pro...p?driveid=278&language=en
zal deze kunnen werken als NAS voor de squeezebox of op de pinnacle soundbridge

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Verwijderd

Pimmetje651 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:04:
Wil een squeezebox gaan aanschaffen en dan gebruik maken van http://www.wdc.com/en/pro...p?driveid=278&language=en
zal deze kunnen werken als NAS voor de squeezebox of op de pinnacle soundbridge
Aan zo'n combi zat ik ook te denken (Squeezebox), maar het is nog steeds niet echt duidelijk mogelijk is om eenvoudig de squeezebox aan te sluiten op een NAS.

Verwijderd in "[WA] Squeezebox"
Exirion in "[WA] Squeezebox"

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:45
Synology 207+ 128mb is de beste optie, zoek de specs maar op.

[ Voor 52% gewijzigd door PHiXioN op 16-07-2008 09:50 ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-02 09:38

Boss

+1 Overgewaardeerd

Werkt bij mij op de Synology ook prima. Squeezecenter voor de Squeezebos, en ingebouwde Synology uPnP server voor video naar PS3 en audio naar MusicPal. Hoewel het ergens een beetje vreemd is om alles toch dubbel te indexeren...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Mister I schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 17:21:
Soundbridge werkt prima. Lekker vlot, bufferen gaat ook prima en muziek hapert nooit.
Ik vind de presets van online radiostatiosn ook goed werken en display is erg duidelijk.
Display is alleen niet goed te zien wanneer ik hem vanaf me bed bestuur (4 meter d'r vandaan).
Geluid is erg goed. Normaal luisterde ik altijd radio via mijn digitale ontvanger aangesloten op mijn Z5500 van Logitech. Nu luister ik radio via de Soundbridge aangeloten op dezelfde set, maar het geluid is een stuk beter.
De combinatie met de conceptronic heb ik nog niet echt kunnen testen omdat de adapter stuk was van de conceptronic, maar volgende week hoop ik daar wat meer van te weten. Maar wat ik gehoord heb klonk zeker goed!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Ik ga er vanuit dat je nu wat meer kan vertellen over deze combinatie. Zou je dit willen doen aangezien ik deze week mijn CH3SNAS krijg en erg geinterreseerd in de Soundbridge ben?

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06-2025
Op bijna alle Qnap's kun je SSOTS (SqueezeServer On Turbo Station) installeren. Standaard draait Twonky als uPnP server.
Heb het zelf op de Qnap TS209II draaien

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 15:29
Purn0 schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:27:
Op bijna alle Qnap's kun je SSOTS (SqueezeServer On Turbo Station) installeren. Standaard draait Twonky als uPnP server.
Heb het zelf op de Qnap TS209II draaien
OMFG heb je niet naar de datum gekeken ofzo!!! 7(8)7

Subtiel... O+

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 09-11-2009 13:49 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.