Nexus PWM Series, January 2008?

Pagina: 1
Acties:
  • 755 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik was aan het rondsurfen naar waar ik de goedkoopste Nexus Realsilent fans kon vinden en toen zag ik op de site van Nexus dat er een nieuwe Serie uitkomt deze maand, de PWM serie. Nog geen plaatjes op de site te vinden (bron: http://www.nexustek.nl/NXS-silentcasefans.htm) Maar wel allemaal grote beloften.

Als we even de oude en de nieuwe 120mm naast elkaar zouden leggen:

Oud:

120x120x25mm with fixed RPM
Noiselevel: 22.8 dB(A)
Fan speed: 1000 RPM
Airflow: 38.87 CFM
Black and white or Orange chassis
incl. ultra-soft Silicone Fan Mounts

Nieuw:

120x120x25mm w. PWM control
Noiselevel: from 15.5 dB(A)
Fan speed: 500~2000 RPM
Airflow: max. 76 CFM
Clear/Foggy chassis

Is de nieuwe fan nou gewoon eentje die gestuurd wordt maar dus niet een heel nieuw design? Want 1000rpm met 38 CFM tegen 2000rpm met 76 CFM geeft wel héél veel overeenkomst :z Ik heb wat 12cm fans nodig, maar heb natuurlijk geen zin dat er over 2 weken een betere uitkomt :+, of in elk geval eentje die harder kan draaien zonder echt lawaai te maken.

Via google kwam ik op silentpcreview maar daar weten ze zo te zien ook nog niet echt bijzonder veel. Verder nog niets te vinden op google.

Iemand?

[ Voor 7% gewijzigd door Okasha op 12-01-2008 08:37 ]

Verwijderd

Ziet er idd hetzelfde uit...
Denk niet dat je het voor die pwm hoeft te laten eigenlijk.
Zelf ben ik pas over gegaan naar S-flex van scythe, zijn errug fijne fans!
Stil en verplaatsen een goede hoeveelheid lucht!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-01 06:47
@Ramius23 heb je eerst Nexus fans gehad? Kan je een vergelijking maken tussen de Nexus en de Scythe?

Verwijderd

Ik heb noctua's gehad...
Zeer stil, maar niet echt geschikt voor bv op een CPU cooler.
Wel als casefan, waarbij er een minimale weerstand is.

S-flex is ook zeer stil, eigenlijk onhoorbaar :)

• Okasha
  • Niet online
Volgens mij zit er een S-flex op mijn Scythe Mugen, die is inderdaad vrij stil, maar niet hier om de hoek voor 11,50 te koop. Ik heb nu Nexus fans draaien en ben erg tevreden, er is er alleen vorige week eentje kapot gegaan (begon raar geluid te maken en kwam lastig op gang.) Dus ik denk dat ik deze maar gewoon weer met een Nexus vervang. Maar als er dus een nieuwe versie komt, is het de vraag of ik daar op wil wachten.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-01 22:33
Ik heb gemaild met Nexustek en de fans komen volgende maand.
De PWM fans zijn iets vertraagd. Wij verwachten de 120mm op 5 feb binnen...
Dus dan zijn er nog een paar dagen nodig voor uitlevering.

Info gaat spoeding online!
Dus nog ff wachten voor de PWM's ;)

• Okasha
  • Niet online
Hebben ze je niet meteen verteld wat nou precies de verschillen zijn? Of ze een andere basis fan gebruikt hebben zeg maar

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-01 22:33
Okasha schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:53:
Hebben ze je niet meteen verteld wat nou precies de verschillen zijn? Of ze een andere basis fan gebruikt hebben zeg maar
Nee helaas niet. Maar de specs komen binnenkort op de website.

Ik gok erop dat de basisfan wel iets anders zal zijn. Denk dat ze nu weer de Yate Loon fan gebruiken, maar dan een die een andere rpm heeft.

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-12-2025
die Silicone Fan Mounts worden ook los verkocht, maar ik kan nergens vinden of ze standaard inbegrepen zijn bij de realsilent serie.

• Okasha
  • Niet online
120x120x25mm with fixed RPM
Noiselevel: 22.8 dB(A)
Fan speed: 1000 RPM
Airflow: 38.87 CFM
Black and white or Orange chassis
Nog steeds geen nieuws over de PWM serie :)

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-12-2025
Oh lol, ik ben echt scheel.

• Okasha
  • Niet online
De 120mm versie is er :)

http://www.nexustek.nl/NXS-120mm-pwm-fan-ultra-quiet.htm
After leading the market for many years with our BASIC series silent fans we thought it was time to release our PWM creations in the market. All our expertise and experience is put in these PWM fan models. We have strived to set them up with the best possible characteristics. Great performance and extreme low dB(A) ratings is guaranteed.

We achieved an amazing 15.5 dB(A) noiselevel at 500 RPM. (measured in a chamber with a background noise of 15 dB(A))

Take control of your fans...and hear yourself think again.
En over PWM:
The use of a 4 wire PWM controlled fans is a means to reduce the overall system acoustics. The expectation is a 4 wire PWM controlled fan when properly implemented will be significantly quieter than a similar 3 wire fan.

[ Voor 82% gewijzigd door Okasha op 09-02-2008 10:46 ]

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:39
Hoe wordt dit ding aangestuurd? Met een of ander apparaatje ofzo?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:57
Bull schreef op maandag 25 februari 2008 @ 23:04:
Hoe wordt dit ding aangestuurd? Met een of ander apparaatje ofzo?
Ik neem aan dat het in de fan zelf zit, maar..dmv een regelaar (potmeter o.i.d.) kun je de frequentie van de pulsen naar de elektromotor veranderen. Hoe lager de frequentie hoe minder vaak de motor aangaat, hoe minder snel die gaat draaien.
Het voltage wordt dus niet lager maar de frequentie wordt lager. Niet alle fans kunnen daar even goed tegen, sommigen gaan dan een (zacht) tikkend geluid maken.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
PASware schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 00:01:
[...]

Ik neem aan dat het in de fan zelf zit, maar..dmv een regelaar (potmeter o.i.d.) kun je de frequentie van de pulsen naar de elektromotor veranderen. Hoe lager de frequentie hoe minder vaak de motor aangaat, hoe minder snel die gaat draaien.
Het voltage wordt dus niet lager maar de frequentie wordt lager. Niet alle fans kunnen daar even goed tegen, sommigen gaan dan een (zacht) tikkend geluid maken.
Niet alleen fans, ik heb ook een stel nexus fancontrollers gehad die gingen 'tikken' / 'zoemen' / 'ratelen' als je ze tussen de 5 en 10V zette...

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Die 12cm variant staat dan wel al op hun site, maar ik kan nog geen winkel vinden die ze kan leveren....(en tegen welke prijs?).

Ik wil 'ze' (2x120 en 1 x 92) wel graag vermoedelijk. Nexus heeft toch een goede naam (prijs) en die betere airflow bij de 12cm variant spreekt me wel aan. De huidige serie wil ik niet juist omdat die 'begrensd' zijn qua RPM (1000RPM). Ik wil zoveel mogelijk airflow en regel zelf de snelheid wel met software of een fancontroler (voltage).........
Pagina: 1