Toon posts:

c2Q vs quadcore xeon

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn systeem gaan upgraden naar een quadcore. Maar nu zit ik met een dillema. Wat neem ik.

Ik wil dus een quadcore maar wat is dan het mooiste om te nemen. Ik ben geen gamer maar wel een koeiendrijver van DPC.

Ik zelf dacht aan een quadcore xeon die kwa prijs niet eens zoveel verschild met een quadcore c2.

Misschien dat jullie mij hints/tips kunnen geven over hoe en wat het beste is om aan te schaffen.

mobo kan 1333mhz aan.

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 10:50

Moortn

Hallo

Voor zover ik weet zit er geen verschil in, behalve dat de Xeon beter over te klokken is (wat wel vaker zo is bij server CPU's). De nieuwe Quadcores krijgen SSE4 wat ik sommige gevalen veel prestatiewinst op levert (dus misschien ook wel met programma's waar DPC aan mee doet) maar daarvoor moet je nog 1 of 2 maand wachten.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is dus gewoon een "welke moet ik kiezen?"-topic, en die zijn op GoT niet de bedoeling.

Op dezelfde specs en FSB presteren de So775 Xeons identiek aan hun C2Q soortgenoten. Zoek gewoon even wat reviews en benchmarks van de So775 Xeons op en maak dan als Tweaker zelf een keuze.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.