Logitech z-680 te repareren?

Pagina: 1
Acties:
  • 735 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 19:19
Beste mensen,

Ik heb hier een setje van logitech staan, de z-680.
Het vervelende is dat van de 5 kanalen die hij eerst had er 2 het niet meer doen.
Dit is gekomen doordat van die 2 kanalen de polen direct contact met elkaar hadden toen de speakerset ingeschakeld werd.. (het was een verhuis ongelukje).

Nou heb ik dus geen 5.1 geluid meer maar 3.1 en dat is jammer.
Hebben jullie enig idee of dit grote schade heeft opgeleverd of dat het wellicht iets is dat gemakkelijk weer te repareren is?

• janwillemc
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-05-2024
Heb je de sub al open geschroefd en de zekeringen gecontroleerd? Ik meen me te herinneren dat de z680 meerdere zekeringen had

Verwijderd

Zou er uberhaubt voor satteliet-speakertjes een zekering zijn? Het zou wellicht al kunnen. Wat zegt de support van Logitech zelf?

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ik heb hetzelfde probleem gehad vriend van me heeft het toen gemaakt.
Zal hem een vragen wat hij nou eigenlijk vervangen heeft :)

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-01 15:16

robbydw

live your life

Vanavond is mijn Z680 er mee opgehouden. Heel erg vervelend. Geen idee wat ermee aan de hand is. Punt is dat het standby ledje op de POD niet meer brandt dus net of hij geen stroom krijgt. De connector zit goed bevestigd. Zou het de zekering kunnen zijn of moet ik het elders zoeken.

Ik ga morgen op het werk in ieder geval de zekering doormeten om te kijken of deze nog in orde is.

Geen commentaar

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-02 09:28
een zekering hoef je niet door te meten, meestal kan je gwn zien aan de buitenkant of ie stuk is, dan is er een draadje gebroken ;)

• robbydw

robbydw

live your life

ChaosZ0ne schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:16:
een zekering hoef je niet door te meten, meestal kan je gwn zien aan de buitenkant of ie stuk is, dan is er een draadje gebroken ;)
Is helaas geeen doorzichtige zekering. Vandaar.

Edit: zekering inmiddels doorgemeten en deze blijkt defect. Vanmiddag dus maar even een nieuwe halen in de hoop dat hiermee de problemenm zijn verholpen.

[ Voor 21% gewijzigd door robbydw op 22-01-2008 08:31 ]

Geen commentaar

• challenge
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 20:44
robbydw schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:20:
[...]

Edit: zekering inmiddels doorgemeten en deze blijkt defect. Vanmiddag dus maar even een nieuwe halen in de hoop dat hiermee de problemenm zijn verholpen.
Hee Robby,

Mijn Z-680 is er zojuist mee opgehouden. haalde de stekker uit het stopcontact toen hij aan stond...en daarna wilde die niet meer aan..gok dus ook dat het met de zekeringen te maken heeft..maar heb geen gereedscap hier nu dus kan vanavond pas kijken.

vroeg me af of het vervangen van de zekering heeft geholpen (en waar je ze gekocht hebt).

tnx

• findftp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-02 16:51
Ik heb eventueel een vervangende control pod in de aanbieding (firmware 1.1.2) als het daar aan ligt.

• challenge
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 20:44
hmm zekering knalde er meteen weer uit...maar exacte aanduiding op de zekering kwam niet 100% overeen..nog maar eens eentje halen

Update:

het lag dus aan het type zekering...het was een "snelle" zekering en het moest expliciet een "trage" zijn. Bij de handyman bleef de verkoper volhouden dat het eigenlijk geen verschil moest uitmaken en hij daarom een snelle had meegegeve.

anyway ik heb er nu een T2A ingedaan en hij doet het weer!!!!
(wel heel irri: het "plastic schroefje" waar je de zekering in doet is gebroken..dus lekker zitten ducktapen om het vast te krijgen

[ Voor 63% gewijzigd door challenge op 28-02-2008 12:39 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:34
challenge schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:53:
hmm zekering knalde er meteen weer uit...maar exacte aanduiding op de zekering kwam niet 100% overeen..nog maar eens eentje halen

Update:

het lag dus aan het type zekering...het was een "snelle" zekering en het moest expliciet een "trage" zijn. Bij de handyman bleef de verkoper volhouden dat het eigenlijk geen verschil moest uitmaken en hij daarom een snelle had meegegeve.

(wel heel irri: het "plastic schroefje" waar je de zekering in doet is gebroken..dus lekker zitten ducktapen om het vast te krijgen
snel en traag maakt zeker uit. Traag is bedoeld om de (hele korte) hoge inschakelpiek van bv trafo's of condensatoren "op te vangen" ipv door te knappen... wat snelle zekeringen dus wel doen.

• robbydw

robbydw

live your life

challenge schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:53:

Update:

Ik zie je vraag nu pas dus een antwoord van mij is niet echt zinvol meer. Ik heb de zekering bij mij op het werk geregeld. Inderdaad moet het een zogenaamde slow blow zekering zijn (staat ook achter op de subwoofer). Gelukkig dat dit inderdaad het probleem was en je dus nog even kan genieten van je setje ;)

Geen commentaar

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11-2025

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Hmmz, ik heb exact hetzelfde probleem als de topicstarter. Ga binnenkort weer verhuizen en wil dan direct kijken of ik hem kan repareren door de zekering te vervangen.
Pagina: 1