Toon posts:

Nèt nog een randje zwart op LCD-TV

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ej guys,

helemaal blij m'n computer via dvi->hdmi aangesloten op een samsung 37" lcd televisie. Ziet er strak uit, alleen links en rechts wordt net het beeld niet gevuld, waardoor ik nog twee (kleine) randjes zwart heb.

Als ik een film kijk valt het me geeneens echt op, maar voor het leuke zou ik het graag echt volledig fullscreen zien....zeg maar:P

Is er iets om nog te stretchen of iets dergelijks? resolutie is 1920x1080. Videokaart is ATI X1600 en erom heen zit een iMac (ben in Vista via Bootcamp) 2.0ghz.

Alvast bedankt!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:45
Jammer dat je niet aangeeft welk scherm precies, het beste dat ik kan bedenken is dat het scherm geen 1080 pixels heeft, maar 1024 en dus iets overhoudt in de horizontale richting om alles te kunnen vullen. Net als je bij HD ready in principe 720p kunt kijken, maar de breedte daar is ook anders (1366x768 pixels, waardoor je dus overal iets overhoudt). Dus dat je 'pixelverhouding' net niet overeenkomt met 1920x1080.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:52
Waarschijnlijk staat de TV nu ingesteld op een resolutie van 1360x768 ipv de resolutie die bedoeld is op de TV, namelijk 1366x768. Dat kan net het verschil maken. Zoek dus even in je drivers naar waar je bijzondere resoluties kunt invoeren en instellen, en voeg de resolutie 1366x768 toe.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Geen idee of het in vista ook kan, maar in XP kun je met de ati drivers de overscan configureren. Op die manier kun je het beeld helemaal beeldvullend krijgen (en 1:1 pixelmapping krijgen).
Zit gewoon in het Ati control center).

Verwijderd

Topicstarter
thx voor de reacties,

de tv is een Samsung LE37M86, full-HD. die catalyst-software heb ik er niet opstaan, aangezien het std. drivers zijn van Bootcamp (vista op mac), ik zal eens uitzoeken of ik ook catalyst kan installeren,

merci!

Verwijderd

Speel je de film(s) af in Windows Media Player? Ik heb hier namelijk ook wel eens last van, iets dat in bijvoorbeeld VLC Player prima fullscreen gaat (zonder gespeel met aspect ratio), heeft in WMP aan beide kanten nog een zwart randje. Dit niet in dezelfde situatie als wat jij hebt staan, maar gewoon onder XP met een Mobility Radeon X1400 in WMP 11.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 23:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik gebruik WMP, via mediacenter met CoreAVC-codec
Pagina: 1