Nadat ik mijn PC na een lange tijd weer in gebruik heb genomen wilde ik van Vista terug naar WinXP. Ik dacht simpelweg mijn WinXP CD te booten en vervolgens de partitie met Vista er op te formateren. Mijn WinXP CD werd echter niet goed herkend en ik heb vervolgens een Vista CD laten booten om mijn Vista partitie te formateren, hierna weigerde mijn systeem uberhaupt iets te booten, de enige manier (zonder iets te hebben gewijzigd in de bios) waarop het systeem iets doet is een enkele CD of DVD drive starten.
Hardware:
Samsung Spinpoint 320GB
MSI P6N SLI nVidia 650i chipset
2x Samsung SATA drives.
Al gedaan:
- IDE dvddrive aangesloten, met enkel mijn HD en de dvddrive aangesloten.
- Vista geboot met enkel de drive, vervolgens een SATA drive aangesloten, Vista weigert vervolgens op deze drive een installatie te verrichten, omdat deze volgens Vista niet bootable zouden zijn.
- Bootsequence aangepast
- Drive via f11 geselecteerd
- Andere hd met werkend os uit andere pc.
Helaas, staat er op de drive nog wel informatie die ik er af wil halen, dat kan ik eventueel doen door punt twee nog een keer te doen. Het probleem is dus dat ik geen OS of setup kan booten, enkel als ik geen hd's aansluit.
Iemand advies?
Hardware:
Samsung Spinpoint 320GB
MSI P6N SLI nVidia 650i chipset
2x Samsung SATA drives.
Al gedaan:
- IDE dvddrive aangesloten, met enkel mijn HD en de dvddrive aangesloten.
- Vista geboot met enkel de drive, vervolgens een SATA drive aangesloten, Vista weigert vervolgens op deze drive een installatie te verrichten, omdat deze volgens Vista niet bootable zouden zijn.
- Bootsequence aangepast
- Drive via f11 geselecteerd
- Andere hd met werkend os uit andere pc.
Helaas, staat er op de drive nog wel informatie die ik er af wil halen, dat kan ik eventueel doen door punt twee nog een keer te doen. Het probleem is dus dat ik geen OS of setup kan booten, enkel als ik geen hd's aansluit.
Iemand advies?
[ Voor 8% gewijzigd door Mathizsias op 13-01-2008 04:28 ]