Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XML & Flash "get" probleem

Pagina: 1
Acties:

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-11 09:34
Hey,

Ik ben nu bezig met een rooster voor school, en daar is het de bedoelling dat je de dag kan selecteren, dat je dan automatisch de vakken ziet en dat je dan ook het huiswerk ziet.
Nu heb ik het zo dat er 3 ComboBoxes zijn, 1 voor de dag 1 voor de vakken en 1 voor het huiswerk.
Alles werkt in princiepe al maar nu stuit ik op een probleempje:

code:
1
2
3
4
5
6
<item name="">
    <uur>3e (10:00/10:45)</uur>
    <les>BDK</les>
    <lok>P2.007</lok>
    <huis>Geen huiswerk voor BDK.</huis>
</item>

Nu staat daar bij <huis> al zelf BDK ingevult, maar ik wil dat het automatisch uit <les> word gehaalt.
Ik heb me nu al 3 uur rot zitten zoeken op google en op andere sites maar ik kom er nogsteeds niet uit.
Naar mijn weten moet dit heel simpel op te lossen zijn.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.

Verwijderd

Zonder informatie over de gebruikte programmeertaal kan ik je niet helpen.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 13:35
In actionscript kun je vrij simpel XML tree's doorlopen, daarna is het een kwestie van een string replace uitvoeren (bijvoorbeeld [les] laten vervangen door de waarde van de <les> node). Schijnt zo te zien niet in oude AS versies te zitten maar daar is wel iets op te vinden :)

Overigens sluit ik me wel bij mijn bovenbuurman aan, zonder nadere informatie is het gissen voor ons wat je nu precies wilt en als gevolg erg lastig je een goed antwoord te geven. Sowieso kan het denk ik geen kwaad even het beleid door te lezen, en dan vooral dit kopje ;)

[ Voor 44% gewijzigd door FragFrog op 12-01-2008 13:54 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-11 09:34
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 13:14:
Zonder informatie over de gebruikte programmeertaal kan ik je niet helpen.
ActionScript 2.0 en XML.
Edit: Het is toch wel mogelijk dat XML een stukje terug vraagt uit een bepaalt stuk?

code:
1
2
3
4
5
6
<item name="">
    <uur>3e (10:00/10:45)</uur>
    <les>BDK</les>
    <lok>P2.007</lok>
    <huis>Geen huiswerk voor: [HIER moet iets komen dat hij de waarde uit <les> ophaalt!]</huis>
</item>

[ Voor 42% gewijzigd door Cablekevin op 12-01-2008 18:50 ]