Toon posts:

PC upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb een tijd terug een nieuwe PC gekocht en nu blijkt dat ik eigenlijk een te langzame CPU / geheugen heb geimplementeerd tov mijn GPU.
Mijn GF 8800GTS 320MB krijgt een 5,9 terwijl mijn processor (dualcore E6420) een 5,1 krijgt en mijn geheugen (2GB value-ram van kingston, 5CL) een 5,0.

Ik wil een upgrade gaan doen om toch alles uit de PC te halen, maar mijn vraagteken staat bij het geheugen. Betekent die 5,0 dat ik te weinig geheugen heb of dat de CL te hoog is? Weet iemand hoe ik hier achter kan komen?

Het is een game-PC.

Alvast bedankt,

Ruud

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de edit knop niet vinden dus ik maak even een extra post - het gaat hierboven om de windows rating. Een online test (canirunit of iets dergelijks) gaf echter hetzelfde aan.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zijn er spellen die je niet goed kan spelen ? Kan me niet voorstellen dat je met dat systeem iets hebt dat niet goed te spelen is.

Die score's zijn maar score's. 5.9 is de max die je kan krijgen. Maar als je lager hebt wil nog niet zeggen dat je pc neit snel is.

De score voor geheugen is een indicatie van de hoeveelheid en hoeveel mb/s hij er doorpompt.

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwste spellen zoals Crysis en Lost Planet kan ik niet vol open zetten en dat is precies hetgeen waarvoor ik hem aangeschaft had, dat irriteert me vrij erg... Mijn PC is inderdaad wel snel, maar ik wil het optimale eruithalen en ik vind een bottleneck als dit te jammer om te laten zitten.

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-03 13:42
Bij mijn weten zijn er sowieso nog amper betaalbare(!) systemen die het maximale uit Crysis halen (betaalbaar omdat je daarom vast voor een E6420 heb gekozen en valueram). Misschien dat een Q6600 + 4GB Ram + 2x8800GTX SLI het wel kan, maar dat durf ik je ook niet met zekerheid te zeggen (aannemende dat je DX10 wil draaien vanwege de ultra high settings in Crysis)(schijnt trouwens ook met DX9 te kunnen dmv bepaalde handelingen).

Is overclocken geen optie? Daarmee haal je altijd een beetje meer uit je systeem.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Kijk liever naar echte benchmarks en niet naar die weinigzeggende Vista-rating :). Termen m.b.t. RAM kun je in de RAM FAQ vinden en wat betreft het upgraden van een PC: CSL FAQ - Ik wil mijn PC upgraden, hoe?. Het upgraden valt onder 'welke moet ik nemen?' en dat is iets wat de Tweaker prima zelf uit kan zoeken :).

De editknop kun je overigens - vermits je ingelogd bent - rechtsbovenaan iedere door jouw geplaatste reactie vinden ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.