Toon posts:

Classic Ahlon + GFD: doet niks; newbie

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Ik heb sinds een paar weken een K7 700MHz lopen. Dat gaat helemaal goed op de standaardfreq. Kap was er al af toen ik hem kocht; lekker makkelijk. Ik zo'n Innovatek TD2.

Nu dacht ik (op mijn eerste vrije dag sinds weken) ik ga hem eens ff pesten. Maar als ik hem dan bijvoorbeeld op 750 of 800 wil laten draaien dan doet ie helemaal niks. Zelfs niet als ik de GFD erop zet met de standaardfrequentie doet ie niks. Wat doe ik fout? De switches zitten aan de kant van de processor, zoals op de gebruiksaanwijzing die erbij zat. Ik heb geprobeerd om de GFD erop te zetten als de processor erin zat en als ie eruit was.
De spanning heb ik ook al met 0,05 verhoogd. Hij loopt nu op 1,65V (in BIOS verhoogd, standaard op 1,60V gaat goed).

Wie weet wat?

Extra info:
Abit KA7-100
2*128MB Infineon Cas2 geheugen
Golden Orb (temps 28c idle, 31c stressed)

Ik weet niet waar ik moet zoeken wat de core en de cachefreq is kan iemand mij vertellen, waar ik dat kan vinden? (Ik heb de Kap niet)

Gr. Dracoon.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is het wel handig om aan te geven wat ie niet doet:

Hij boot helemaal niet; er komt geen beeld. De fans en de drives krijgen wel spanning.

Hopelijk hebben jullie er wat aan.

Gr. Dracoon

Verwijderd

Volgens mij is het zo dat de TD2 pas goed werkt vanaf een V setting van 1,80 of 1,85 volt.

Maar kijk anders nog ff bij innovatek op de site daar staan ook nog wat interresante dingetjes.

(mijn 600@800 staat ook al op 1,9 volt, en de MBmonitor zegt 1,91volt)
Ik zou zeggen laat de frequentie gewoon ff voor wat ie is en voer langzaam het voltage op (ben vrij zeker dat 1,8 de grens is)

suc6

• Wortel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-06-2024
Heb ook een td2, gaat echt perfect:)
750 @ 900, 1.7 Volt.

Misschien moet je de voltage regeling wel uitzetten op je gfd en dat met je bios regelen. (Voltage switches allemaal in het midden).

Of andersom, voltage met de gfd en in de bios uitzetten.

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

TD2 goed instellen, bios resetten en rebooten. Gelijk naar de bios gaan, aantal mhz goed instellen en eventueel voltage (als je hem in de bios wil blijven regelen ipv op de td2)

Ik had dezelfde problemen als jij maar door een biosreset heb ik het kunnen oplossen.

• Wortel
MJC, op hoeveel volt heb jij hem lopen?

• MJC

MJC

1,8v
Onbeschrijvelijk jammer dat die niet op 950 mhz wil draaien met wat voor voltage dan ook
*snif*

• Wortel
Had hetzelfde probleem, ben al tot 1.95 Volt gegaan.

Overigens met soft FSB krijg ik hem op 936 Mhz stabiel. (Ben te lui om het in de Bios te zetten).

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik die BIOS-reset doen als ik helemaal geen beeld krijg? Dus ik doe eerst een reset. GFD erop en dan weer aan?

Maar het is wel duidelijk dat ik mijn voltage nog eens flink moet verhogen. Ik probeer het nog wel ff. ALs het kan nog wel ff antwoord op mijn vraag boven.

Gr. Dracoon

/edit
wat is trouwens de site van innovatek? Ik heb [url="http://www.innovatek.de,"]www.innovatek.de,[/url] maar die deed niks vanochtend.
/edit

• MJC

MJC

Je moet effe het Cmos jumpertje vinden op je mobo (kijk in moboboekje), en die effe omzetten.
Tijdens het opnieuw opstarten van je pc moet je wel de gfd erop hebben zitten.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Op donderdag 15 februari 2001 12:52 schreef MJC het volgende:
1,8v
Onbeschrijvelijk jammer dat die niet op 950 mhz wil draaien met wat voor voltage dan ook
*snif*
Cache multiplier!! MAthlon gebruiken..

750@750 2/5 (standaard) = L2 Cache 300 MHz(1,65V)
750@900 2/5 = L2 Cache 360MHz (1,65V)
750@950 2/5 = L2 Cache 380MHz! (1,75V)
750@1000 1/3 = L2 Cache 333MHz (1,80V)

Zo draait het hier (stabiel) .
Multiplier op 10,5 heeft 0,0 effect ook niet bij 1,9V :? naja, ben al tevreden zo -> 33% overclock :)

Laat maar.. .

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi, daar was ie weer.

Het werkt :) Ik heb hem nu op 800 gekregen met 1,80V, bij 850 wilde ie niet meer. Toch ook maar eens naar mijn cachedivider gaan kijken.

Bedankt allemaal.

Gr. Dracoon

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik krijg mij 600 ook niet over de 750 heen, zou ik ook zon divider moeten gebruiken zodat hij ook 800 kan :?
Zo ja welke moet ik hebben en werkt het :?

Verwijderd

Op donderdag 15 februari 2001 13:51 schreef dracoon het volgende:
Hoi hoi, daar was ie weer.

Het werkt :) Ik heb hem nu op 800 gekregen met 1,80V, bij 850 wilde ie niet meer. Toch ook maar eens naar mijn cachedivider gaan kijken.

Bedankt allemaal.

Gr. Dracoon
Heb je die 850 alleen op 1.8 volt geprobeerd of ook hoger?

• MJC

MJC

Op donderdag 15 februari 2001 13:26 schreef LiGHtNiNG! het volgende:

[..]

Cache multiplier!! MAthlon gebruiken..

750@750 2/5 (standaard) = L2 Cache 300 MHz(1,65V)
750@900 2/5 = L2 Cache 360MHz (1,65V)
750@950 2/5 = L2 Cache 380MHz! (1,75V)
750@1000 1/3 = L2 Cache 333MHz (1,80V)

Zo draait het hier (stabiel) .
Multiplier op 10,5 heeft 0,0 effect ook niet bij 1,9V :? naja, ben al tevreden zo -> 33% overclock :)
Zie ik eruit als een newbie ofzo? (no offence :) )
Ik heb een abit KA7 waarbij je in de bios je cachedevider kunt instellen...op 900 mhz moet die al op 1/3...ik heb gewoon een zeer matig exemplaar te pakken...pech maar waar :'(

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,

Ik heb die 850 op 1,80; 1,85 en 1,90 geprobeerd. Gevolg:

1,80 hij boot niet.
1,85 hij boot maar krijg fouten in BIOS
1,90 hij boot maar krijg fouten in windows (blue screens, fouten in 'wmm.vxd'; is dat windows memory manager?). Ik denk dat ik aan de grens van de cache zit.

Of weet iemand wat anders?

Gr. Dracoon

• MJC

MJC

Zeker weten grens cache.
Vrijwel elke athlon valt minstens 150 mhz te overclokken.

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ie weer (moet af en toe ff kijken zit nog met een 56K6-modem),

Ik ben vanochtend bezig geweest met al mijn BIOS-settings en hem nu voor elkaar dat 3Dmark 800 punten hoger zit (5063 met MXje).

Heb het volgende gedaan(KA7-100):
Mem op CAS2 (bleek het nog niet te staan)
Fast CPU-command decode Enabled
Fast R-W turnaround Enabled
en nog een paar opties.

Maar ik vraag me af welke setting ik voor de AGP-driving control moet hebben. Ik heb gehoord dat er voor elke combi een andere waarde is; en dat kan dan nogal schelen in FPSs.

Ik heb een Hercules Geforce2MX (OEM op 205/215, dus dat verhaal op van retail versus OEM valt ook wel mee. Ik ga van de week sinks op het geheugen plakken, dan kan ie nog wel wat verder denk ik). En een Abit KA7-100. Kan ik nu elke waarde proberen; is dat niet gevaarlijk of moet je echt weten welke waarde er nodig is?

Gr. Dracoon

Verwijderd

Topicstarter
/wakker mode
ff Vergeten: Om de cache-divider te veranderen moet je weten welk Merk er op zit. Hoe kan ik dat zien zonder de backplate eraf te halen?
/wakker mode

Gr. Dracoon

• MJC

MJC

Niet, gewoon proberen
Trail en error

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 februari 2001 15:21 schreef MJC het volgende:
Niet, gewoon proberen
Trail en error
Hey MJC,

Waar is dit een reactie op? Mijn instinct zegt de wakkere cachevraag, maar ik wil het wel zeker weten.

in ieder geval bedankt.

Gr. DRacoon

• MJC

MJC

Op vrijdag 16 februari 2001 16:00 schreef dracoon het volgende:

[..]

Hey MJC,

Waar is dit een reactie op? Mijn instinct zegt de wakkere cachevraag, maar ik wil het wel zeker weten.

in ieder geval bedankt.

Gr. DRacoon
ja, je moet gewoon die waarden in je biosproberen...het zijn er maar twee voor de 2/5 cacheinstelling, dus 50% kans dat je hem in 1 keer goed zet :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat was me een avontuur.

heb alles geprobeerd, maar het werd er niet beter op. 2/5 wilde ie niet pakken :( ,toen maar een half geprobeerd, maar om hem dan op 850MHZ te kunnen krijgen moest ik er een voltage van 1,90 doorheen halen. Ook mijn men terugzetten naar CAS3 enzo. Dan wilde ook nog niet altij booten. Trouwens, MBM gaf zelfs aan dat ie 1,97 aan het trekken was. Toen maar eens met mijn tempsensor aan het spelen gegaan. Boven 43c opzij 46c en toen.......................... bij de Chipset in de buurt 56c. Dat was dus niet echt goed. Ook ging de complete performancewinst door het verlagen van de cachedivider en het geheugen weer op CAS3 helemaal verloren.

Hij draait nu soepel op 800MHz, 1,80V Cache 1/2 en 37graadje Idle en 41graadje stressed.
Lijkt me wel even mooi zo. Of er moeten nog mensen met ideeen zijn?
Hoe verhoog je trouwens de FSB (ik weet dat een ATHlon er slecht tegen kan)? Met de optie 'CPU FSB/PCI clock' of met 'CPU FSB plus', volgens mij de laatste, toch.........?

Gr. Dracoon

Verwijderd

Zolang je de FSB niet verhoogd, maakt het niet uit of je geheugen op CAS2 of 3 staat. Pas als je de FSB gaat verhogen clock je ook je geheugen over en dan zou het wel verschil kunnen maken.
Cache divider moet je op 2/5 zetten. En het licht niet aan je cache geheugen dat je nog niet aan de top zit. Je voltage moet gewoon nog meer omhoog. Ik heb een classic 550@850 gehad met op een voltage van 2.05. Deze extra voltages stonden niet in de handleiding van mijn GFD, maar wel op http://www.ninjamicro.co.uk/
Zorg wel voor goede koeling.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dan een normale temperatuur? Zoals ik al zij: gisteren mat ik eventjes 55c dat is niet lekker lijkt mij omdat er ook altijd nog wel een 5 a 10c verschil zit tussen de core en de cooler (golden orb)..............of niet?

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:10
Gewoon nieuwsgierig. Heeft het eigenlijk wel zin om cache divider omlaag te gooien, of blijt het sneller als je hoger komt met Mhz?
En waar kan je dat vinden(proggie) omdat te veranderen(voor een vriend, heeft een AOpen AK72)
Pagina: 1