printer gaat niet automatisch aan (printopdracht)

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248560

Topicstarter
Hallo ik heb en probleem met mijn printer, ik zal eerst ff de specs opschrijven

soort printer: Lexmark X3450
router incl usb printserver: siemens sx762 wlan dsl
computer laptop: Acer 5100 windows xp profesional incl sevice pack 2

nu komt het probleem ik heb de printer aangesloten op de router en alles geconfigureerd en de printer werkt weliswaar, maar alleen als ik de printer aan heb staan.
maar aangezien dat ik weinig print wil ik de printer uit hebben staan en pas als ik een print verstuur dan zou de printer aan moeten gaan (dit doet ie wel wanneer ik de printer gewoon op de pc heb aangesloten).

de printer iedere keer aanzetten als ik wil printen is eigelijk geen optie omdat ik dan ieder keer naar boven moet en dan weer naar beneden om te printen dan weer naar boven om de print op te halen

kortom is mijn vraag hoe kan het dat de printer niet aangaat met het versturen van een printopdracht als ik em op de printserver aangesloten heb
maar gaat de printer wel aan als ik een printopdracht verstuur als de printer rechtstreeks op de laptop is aangesloten.

is dit een driver probleem?? of zit het probleem in de router??

MvG

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Uit=uit toch..hoe zou deze dan aan moeten springen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unaco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-07-2024
Exorcist schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 13:16:
Uit=uit toch..hoe zou deze dan aan moeten springen?
Printers kunnen zichzelf inschakelen als ze een opdracht krijgen ;)

OT: kun je in je router / printserver toevallig niet iets instellen zoals "use when offline" of iets in die geest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248560

Topicstarter
deze topic kan gesloten worden ik ben er achter gekomen dat de lexmark die functie niet ondersteund

heb inmiddels de lexmark de deur gewezen en heb een kwaliteits printer gekocht.....lol

iig bedankt voor jullie reakties

MvG

stefan