Toon posts:

Wat voor 'n bak heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een website bouwen voor een intranet. Nu ben ik daar al mee bezig en host de pagina op een 600 celeron met pws en als database een Access2000 database.

Nu gaan er zo'n 50 werknemers gebruik maken van deze pagina en dat kunnen er in de toekomst nog en paar meer worden.

De database word goed gevult met Personeelsgegevens, productgegevens van +/- 2000 producten en nieuwsberichten.

'k ga 't bouwen in asp dus ik wil wel een Microsoft systeem.

Ik denk dat Windows98 met PWS dit niet aan kan >:) maar wat voor een systeem heb ik dan minimaal nodig? En is Access2000 wel zo geschikt hiervoor? Kan ik 't af met PWS of moet er een licentie komen voor IIS?

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 17:05

Exterazzo

Qeasy

WinNT 4.0 (Sp6) IIS 4.0 en Access 2000 kan wel hoor. Maar het is natuurlijk altijd sneller met Apache + MySQL (evt Linux).
Maar ligt eraan wat je zelft wilt.

Audentia

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

Ik denk dat Windows98 met PWS dit niet aan kan
Met een beetje mzl wel hoor. Maar als je de knaken hebt: gooi er win2000 op.

• FragDaddy
  • Laatst online: 08-05 14:57
[qoute]
Maar het is natuurlijk altijd sneller met Apache + MySQL (evt Linux).
[/qoute]

lekker nuttige info zeg. hij zegt toch duidelijk dat ie ASP wil gebruiken.. :(

nee, wat je kunt doen is gewoon winNT of win2000-server gaan draaien en daarop microsoft SQL-server draaien.. die kun je gewoon via ASP aanspreken. >:)

maar als ik jou was zou ik gewoon in ACCESS beginnen te bouwen, en als je erachter komt dat het niet snel genoeg gaat, het omgooien naar SQL-server. (SQL-server heeft een mooie import-functie en kan zo die hele ACCESS database inlezen)
in je ASP-code hoef je dan alleen ff de Connectie-string aan te passen :)

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Ik zou Win2000 en SQL server 2000 gebruiken. Werk ik momentel ook mee en werkt perfect. Je kunt ook XML gebruiken ipv een SQLServer db maar dat vergt wel meer werk! (8>

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor jullie reacties.

Dit is wat ik ga doen:
Deze pc houden we.
Windows NT of 2000 installeren
Access 2000 db blijven gebruiken.
PWS blijven gebruiken, als PWS 'm niet kan trekken gaan we over op IIS.

Nogmaals bedankt!

Verwijderd

De configuratie die je nu hebt is genoeg hoor. Het aantal simultane requests die deze 50 gebruikers tot nu genereren is piece of cake voor Personal WebServer

Verwijderd

Op vrijdag 16 februari 2001 15:26 schreef Rr het volgende:
Tnx voor jullie reacties.

Dit is wat ik ga doen:
Deze pc houden we.
Windows NT of 2000 installeren
Access 2000 db blijven gebruiken.
PWS blijven gebruiken, als PWS 'm niet kan trekken gaan we over op IIS.

Nogmaals bedankt!
Op Windows NT / 2000 is het voor zover ik weet niet mogelijk om alleen PWS te installeren. Daar kom je altijd uit op IIS.
Of heb ik ut nu helemaal fout?

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 19:37

afterburn

No more...

Op vrijdag 16 februari 2001 16:32 schreef Matistuta het volgende:

[..]

Op Windows NT / 2000 is het voor zover ik weet niet mogelijk om alleen PWS te installeren. Daar kom je altijd uit op IIS.
Of heb ik ut nu helemaal fout?
Windows NT server en Windows 2000 server worden beiden standaard met IIS geleverd (zit er dus al bij, hoef je niet apart te kopen). NT met IIS3 of 4, afhankelijk van hoe oud de cd is, en 2000 met IIS5. Voor zover ik weet is PWS alleen voor W9x.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Rob
  • Niet online

Rob

Je kunt ASP ook met een MySQL database laten praten als een licentie voor ms-sql te duur is.

Access2000 zou nog wel eens vreemd gedrag kunnen geven als je query's snel achter elkaar doet, dat heb ik zelf ondervonden, ik was toen genoodzaakt om delay's in te bouwen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• FragDaddy
  • Laatst online: 08-05 14:57
Rob ? mySql niet dan ? mySql ondersteun (kennelijk) ook geen transactions he. (ga ervanuit dat je dat bedoeld)

dit forum heeft soms wel eens last van 'brakke' topics.. (door mysql backend)

dus Access is lang niet de enige >:)

Have a wheelie good weekend!

• Rob
  • Niet online

Rob

Ik bedoel eigenlijk:
met asp en access heb ik eens een stukje code gehad dat 5 items via een SQL query inserte. Toen ik vlak daarna een select deed, kreeg ik er 4 terug.
Evenzo eenzelfde probleem met ColdFusion en Access.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 09:52
Op zaterdag 17 februari 2001 10:52 schreef FragDaddy het volgende:
Rob ? mySql niet dan ? mySql ondersteun (kennelijk) ook geen transactions he. (ga ervanuit dat je dat bedoeld)
Mysql ondersteunt wel transacties. Alleen dit forum gebruikt ze niet, da's iets heel anders.
Pagina: 1