Toon posts:

Z-5500 op tv, pc en xbox

Pagina: 1
Acties:
  • 1.435 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou is deze vraag al eerder gesteld, maar deze was toch een klein beetje anders en loste mijn probleem niet op:

Ik wil graag mn z-5500 setje van logitech die iedereen wel kent.. aansluiten op mijn 42inch samsung lcd tv.

Ik heb m nu al aangesloten op de x360 (optisch) en de pc ( via de groen,oranje,rood kabel)

Nou heb ik nog maar 1 uitgang over en dat is de coax. Zie plaatje hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://www.laneros.com/attachment.php?attachmentid=116477&stc=1&d=1190494846

Is het mogelijk om via die coax aansluiting een kabel te verbinden met de stereo tulpjes op mn tv?
Zo ja welke kabel, en hoe?

Zo nee, is er dan een andere optie?

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:15
Nee, die coax is een digitaal signaal en uit je stereo tulpjes komt een annaloog signaal.

Een oplossing zou een audioswitch kunnen zijn (die zijn er bijvoorbeeld voor optisch wel).

[ Voor 34% gewijzigd door Invisible_man op 11-01-2008 22:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
is optisch niet ook digitaal? mijn tv heeft als t goed is geen optische aansluiting hoor..

Andere mogelijkheid? Ik heb al op een aantal forums gelezen dat t mensen wel gelukt is om deze set met hun tv te verbinden..

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-02 14:56
ja maar dan hebben ze een andere manier ofzo gedaan.... of een andere tv :D,

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-12-2025

MikeVM

- Baloo -

koop een klein mengpaneeltje..
voor 20 euro heb je zoiets;..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik mn pc niet aansluiten via spdif/coax.. en dan de stereo uitgangen gebruiken voor mn tv?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Er bestaan volgens mij converters optisch van/naar coax, kijk of je die kan vinden.

Ik heb hier bij voorbeeld mijn computer op de coax, de satellietontvanger op de optisch en de analoog steekt ook nog in een computer.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Je computer kan je aansluiten via de spdif/coax mits je geluidskaart dat ondersteunt. Dan kan je je tv via die andere aansluiting aansluiten dmv een verloopje van mini Jack naar tulp.

Verwijderd

Topicstarter
T is me al gelukt heb de een tulp stekkertje in audio out van de tv gedaan en de jack in de aansluiting aan de zijkant van de POD, geen coax nodig.. maar misschien koop ik er toch een voor beter geluid..

Die aansluiting zit op me moederbord , me geluidskaart is onboard merk ik veel verschil as ik m via spdif/coax aansluit i.p.v de groen/oranje/zwart stekkertjes?

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Je geluidskwaliteit zal er op vooruit gaan. Omdat je van analoog naar digitaal geluid gaat .

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-02 20:51
Op die jack-plug's kun je ook e.e.a. aansluiten zoals in de manual staat.
En analoog > Digitaal converteren word niets beter.
Zelfs slechter omdat bij het omzetten altijd gegevens verloren gaan.

Digitaal>Digitaal is natuurlijk altijd beter :D

[ Voor 56% gewijzigd door RedHat op 12-01-2008 10:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp.

_/-\o_

/edit

Nog wel even een vraagje.. Dat die aansluiting op mn mobo zit betekend het dan wel gelijk dat mijn geluidskaart dit ook ondersteund??

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 11:04 ]

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:15
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 10:58:
Bedankt voor jullie hulp.

_/-\o_

/edit

Nog wel even een vraagje.. Dat die aansluiting op mn mobo zit betekend het dan wel gelijk dat mijn geluidskaart dit ook ondersteund??
Dat lijkt mij wel, beetje onzinnig om anders die aansluiting er op te zetten.

Het kan echter wel zijn dat de cinch aansluiting op je mobo niet voor geluid maar voor video is (dan is die geel van kleur en heb je een onboard videokaart). Voor geluid zijn ze altijd zwart. Of heb je een optische aansluiting (zoals de meest rechtse aansluiting op jouw plaatje)?

[ Voor 27% gewijzigd door Invisible_man op 12-01-2008 11:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gele en oranje spdif aansluiting, onboard videokaart lijkt me niet , heb een gforce 6600..

Optische aansluiting zit niet op me pc

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 10:45:
T is me al gelukt heb de een tulp stekkertje in audio out van de tv gedaan en de jack in de aansluiting aan de zijkant van de POD, geen coax nodig.. maar misschien koop ik er toch een voor beter geluid.
Heb hetzelfde geprobeerd, maar dan werkt toch alleen je voorste set speakers? Niet rear en geen subwoofer. Of ligt dit aan mij :?

Baal wel dat ik hem niet fatsoenlijk aan de praat heb gekregen. Toch raar dat ik 'm koop, dat de verkoper weet dat ik 'm voor tv/hdd ga gebruiken en niet voor pc, maar me niet verteld dat de benodigde stekkers daarvoor niet meegeleverd zijn. :S Tenzij ik iets over het hoofd zie ofcourse.

Mja, dan maar wachten tot de winkels open zijn zodat ik coax-kabel kan aanschaffen.Maar dit betekent dan weer wel dat ik om de set te gebruiken altijd via de hdd moet regelen? Lijkt me ook niet de manier. What am i missing?

Edit: denk dat ik toevallig een stereo uitzending zat te bekijken. Werkt wel allemaal vermoed ik. Zal er eens een dvd in mikken. :) Maar zal het toch anders moeten aansluiten want dit lijkt me niet de manier. Moet het met de tv via optisch en met hard disk dvd via coax? Is dat een beetje de manier? Weet niet precies wat dat optische inhoudt eigenlijk.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2008 01:52 ]

Pagina: 1