Toon posts:

Geen IP toegewezen

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De titel klinkt simpel, maar zo is het helaas niet. Ik begin bij het begin....

Voor de kerst is mijn pc gecrasht. Het beeld zat vast. Herstarten resulteerde alleen maar in een zwart scherm. Grote problemen dus. Volgens de winkel was het mobo en de cpu kapot.
Toen heb ik een tweedehands mobo en cpu gekocht. De boel ingebouwd en windows opnieuw geinstalleerd. Echter ik kreeg geen geldig ip adres toegewezen. Uiteindelijk kreeg ik zo'n 169.... adres. Beide lampjes van de LAN poort branden beiden continue.
Ik dacht dus LAN poort kapot. Toen heb ik een nieuw mobo gekocht. Weer windows opnieuw geinstalleerd maar weer geen IP adres toegewezen. 1 lampje brand en de andere knippert.

Mijn internet verbinding ziet er als volgt uit. Tele2 met een voodoo modem waarachter een belkin wifi router zit. Die staat op dhcp 192.168.2.2 ...100. Mijn laptop zit normaal op wifi maar ook met de kabel op de router is geen probleem.
Als ik op mijn pc het IP adres vast instel op 192.168.2.4 kan ik gewoon over en weer pingen.

Sluit ik nu alleen mijn laptop op de modem aan dan werkt dat natuurlijk gewoon. Kopieer ik het IP adres, gateway en dns naar mijn pc die ik dan rechtstreekt op de modem aansluit, dan werkt het niet. Pingen naar de gateway werkt ook niet....

Samenvatting:
Mijn netwerk werkt goed want mijn laptop werkt er wel op (wifi en kabel). Het mobo heb ik vervangen door een nieuwe variant. 2 kapotte mobo's lijkt me sterk. Verse windows installaties. Kan het aan de processor liggen???? Iemand een idee?

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:29
Wat heeft de processor ermee te maken? Het heeft hoogstwaarschijnlijk gewoon iets met de instellingen te maken op je pc.

Denk aan firewall, DNS probleem, netwerkkaart niet goed geinstalleerd/ingesteld

[ Voor 3% gewijzigd door SCIxX op 11-01-2008 22:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik sluit niets uit, maar ik heb xp opnieuw geinstalleerd en de chipset drivers en lan drivers geinstaleerd. Dat de videokaart nog niet over de juiste drivers beschikt is niet van belang in mijn ogen.
De instellingen van mijn netwerkkaart heb ik normaal op automatisch staan maar dan krijg ik dus niets toegewezen.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik snap er ff helemaal niets van.. je kopieert je IP adres naar je pc. Dan heb je 2x hetzelfde IP adres toch? En als je het IP van je modem invult op een pc die in de range van je router zit, dan gaat het natuurlijk niet werken...

Kijken of ik het goed snap

Laptop ~~ wireless ~~~ belkin -> alles werkt
Laptop ----- kabel ----- belkin -> alles werkt
PC ----- kabel --- belkin -> werkt niet?

Want je moet wel op de belkin aansluiten en niet op de modem! (of heeft die meer poortjes? en de belkin niet?) Of is die Belkin een accespoint en geen router?

Maar waarschijnlijk geven zowel je modem als je router een ip adres uit. (als je modem meerdere poortjes heeft)

Zorg gewoon dat je altijd op dezelfde router werkt. Dus of alles op de modem OF alles op de belkin als je niet veel van netwerken snapt (het is namelijk wel mogelijk om die verschillende ranges door elkaar te gebruiken, maar dan moet je wel weten wat je doet).

Kortom, alles op de belkin. Want welk ip adres krijgt je laptop als je hem aan de modem hangt? is dat een 192.xxx adres of een 10.xxx adres of een 172.xxx adres? Want dat zijn echt interne adressen. Als jij een 80.xx of iets dergelijks krijgt, krijgt hij een ip rechtstreeks van je provider.

Even heel simpel. Als jou IP op je laptop die aan de modem hangt hetzelfde is als www.whatismyip.com dan staat je modem in bridge.

Je pc krijgt dan geen ip adres als hij rechtstreeks aan de modem hangt, omdat jou provider je mac-adres niet herkend.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
Mijn modem heeft maar 1 poort en als ik daar rechtstreeks op zit dan krijg ik een 90. adres. Staat op bridged lijkt mij. Maar dat lijkt me niet het probleem te zijn want als ik mijn pc aansluit op de router (192.168.2. range) dan krijgt hij geen adres en mijn laptop (niet wireless aangesloten) krijg wel een adres.

Het hele probleem is dat mijn pc geen ip adres krijgt.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Heb je in je router mac-filtering aanstaan?? Werkt normaal alleen op wireless. Maar wie weet.

Verder mag je je modem vergeten en concentreer je op je router.

Je zegt dat als je een vast ip adres invult, je wel je modem kunt pingen? Gezien dat wel werkt (volgens je eerste post) werkt het fysiek in elke geval wel.

Wat ook kan is dat je je range slechts heel beperkt heb ingesteld en hij die lease niet losgeeft. Hoe breed is je range ingesteld?

En als je gewoon via een live-cd boot, krijgt je wel een ip adres?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
Nee mac filtering staat niet aan.

Als ik het ip adres vast instel kan ik naar mijn laptop pingen en andersom. Of ik ook naar mijn router kan pingen weet ik niet.

Mijn range loopt van 2 tot 100

Ik heb geen idee wat je met een live-cd bedoelt....

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 23:13:
Ik heb geen idee wat je met een live-cd bedoelt....
http://en.wikipedia.org/wiki/Live_cd

Ofwel: iets als Knoppix, Ubuntu, Damn Small Linux etc.

[ Voor 12% gewijzigd door spone op 11-01-2008 23:17 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Oke, dat is het dan niet
Als ik het ip adres vast instel kan ik naar mijn laptop pingen en andersom. Of ik ook naar mijn router kan pingen weet ik niet.
Wat krijg je als je bij de laptop verbonden aan de router ipconfig invult?

En als je die gegevens (exclusief ip adres) invult op de pc? Krijg je dan wel internet

dus ip adres 192.168.2.177 (dan geen conflict met de dhcp-range)
Gateway 192.168.2.1 (volgens mij standaard ip adres belkin)
dns server 192.168.2.1 (2x)

Je zou in elk geval in je router moeten kunnen.
Mijn range loopt van 2 tot 100
Dus geef hem een vast ip buiten deze range.

Als het met een vast IP wel werkt hebt je een aantal dingen uitgesloten

1) je hardware werkt
2) je netwerk-settings kloppen

Dan is het makkelijk zoeken waar het fout gaat. Dat zit dan in de toewijzing van het adres.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

Met als belangrijkste punt dat je ook geen dhcp binnenkrijgt na een verse installatie: Heb je al eens geprobeerd om:
* Je computer rechtstreeks op het modem in te stellen (afhankelijk van je provider zul je mogelijk je computernaam en/of ip adres moeten veranderen).
* je belkin te resetten (door deze een minuutje van de stroom te halen)

Voordat je dat doet: Heb je al eens in je (config doorgelopen? Staat de mac van die computer nog ergens in een lijstje daar?
* en in dat kader: heb je al eens geprobeert je mac adres aan te passen op je pc? Als je het scherm hebt waar je je geinstalleerde protocollen kan zien, zit er bovenaan dat menu'tje een knop 'configureren'. Deze leidt naar een nieuw venster met een aantal tabbladen. De tweede, 'geavanceerd' heeft als het goed is een optie om je mac adres aan te passen.
* In dat zelfde scherm kun je je media-type en duplex snelheid instellen. Bij nieuwere netwerkkaarten komt het eigenlijk niet meer voor, maar kun je voor de zekerheid je netwerkkaart eens op 10 mbit / half duplex instellen? Ik ben in het verleden tientallen netwerkkaarten tegengekomen, die de 'geadverteerde snelheid' niet aankonden.

succes!

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt.....ik schaam me diep....... maar allemaal hartelijk bedankt!

Het probleem was dat MAC filtering WEL aanstond. Dat ontkende ik eerst maar het zette me net nog eens aan het denken en het bleek dus toch aan te staan. En dan niet alleen voor de wifi kant maar ook voor de wired kant.

Nogmaal bedankt!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ach weer wat geleerd... Check, check, dubbel check....

Pagina: 1