Extern HDD: hoe data terughalen na fout met Partition Magic?

Pagina: 1
Acties:
  • 570 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Topicstarter
Ik wilde mijn externe 500GB schijf van FAT32 converteren naar NTFS, maar ik kreeg een vastloper met als gevolg dat ik niks meer kan terughalen.
In ieder geval niet meer met partition magic 7 (welke versie precies weet ik niet, daat stond op die HDD)

Ik gebruik em niet als bootschijf, hij gangt soms gewoon aan één van mijn PC's, ik heb er puur data opstaan, maar ook de map Mijn Documenten. Hierin heb ik véél belangrijke data waaronder al mijn foto's, muziek, games & programma's websites van klanten, kortom; aardig wat!

Hoe kan ik daar bij terugkomen op een simpele manier of hoe kan ik mijn partitie alsnog converteren naar NTFS? (of desnoods weer gewoon FAT32, dit was eigenlijk puur om te testen of dat sneller zou zijn als beweerd wordt)

Edit:
Wel heb ik zo'n Ultimate bootdisk V3.3 die ik nu aan het onderzoeken ben.

[ Voor 6% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 11-01-2008 22:20 ]

Ici kann uw Werbung staan

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Topicstarter
Anders moet ik even beter zoeken, hier waarschijnlijk mijn antwoord.

Edit: hmm, niet eens...

Iemand anders wel?

Edit 2:
Via de console kan ik de schijf ook niet vinden. chkdsk /[schijfletter] zal dan niet gaan.
convert [schijf]: /FS:NTFS /X zal dan ook niet gaan...

Edit3: Ik ben met partition magic nu de schijf een letter (E) aan het geven. Eens kijken of het dan wel lukt...

Edit 4:
Tijdens dat proces kreeg ik weer een error. "error #702" :(

[ Voor 57% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 11-01-2008 22:12 ]

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 08:27
Je kan proberen met een programma als recovermyfiles je data terug te halen en te backupen, en dan je schijf formatten. Succes ;)

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Topicstarter
Dat is het em juist, ik wil kan niks formateren, het is mijn grootste schijf en kan de data nergens anders op kwijt. 450GB ongeveer.
Ik ben nu bezig met GetDataBack. Nog 5 en half uur wachten tot ie uitgeraasd is...
Ben benieuwd...

[ Voor 25% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 11-01-2008 23:15 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:52
DaViDoViTsCh schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 23:12:
Dat is het em juist, ik wil kan niks formateren, het is mijn grootste schijf en kan de data nergens anders op kwijt. 450GB ongeveer.
Ik ben nu bezig met GetDataBack. Nog 5 en half uur wachten tot ie uitgeraasd is...
Ben benieuwd...
Bij praktisch elke data recovery programma zul je de bestanden die je daarmee vind eerst ergens anders moeten opslaan, anders heb je zeer grote kans dat je de nog te recoveren bestanden aan het overschrijven bent.

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Topicstarter
GetDataBack is leuk, maar alleen met een purchased versier kan ik data kopieren naar een andere schijf. Verders ben ik wel blij met 100% datarecovery wat nu wel het geval is.
Nu maar eens kijken voor een purchased versie van GetDataBack en een extra harde schijf... :(
Het is in ieder geval gedeeltelijk gelukt *O*

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11-2025
Je kan anders dit programma eens proberen

het claimt dat het de partitietabel kan aanmaken en mss is dat voldoende .. (you never know ..)

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download

Maar een nieuwe hdd om daar al je data naar over te pompen is wel de gemakkelijkste en veiligste manier.
Ik heb ooit eens een maand zitten sukkelen om een hdd weer in orde te krijgen (is me wel gelukt maar bon), twas toen mijn grootste harde schijf. Maar als je nu de kostprijs ziet van een harde schijf is het echt de moeite niet waard+ nog de kans dat je je data voor goed kwijt bent als je wat te veel prutst ;)

Specs

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Topicstarter
Testdisk heb ik even geprobeerd, maar kwam er eigenlijk niet zo goed uit.
Met GetBackData heb ik tot nu toe alles teruggekregen, ik moet nu gewoon even een andere HD kopen om alles naar te kopieren. Volgende maand het eerste wat gebeuren gaat....

Pagina: 1