Toon posts:

Pc start niet, leds branden constant

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje een vreemd probleem. Enkele weken geleden heb ik een compleet nieuwe pc gekocht aan onderdelen. Alle onderdelen van mijn oude pc heb ik uit de kast (behuizing) gehaald en in een doos gedaan. Vervolgens heb ik alle nieuwe onderdelen zonder problemen ingebouwd. Laatst dacht ik: 'ik heb al die oude onderdelen, laat ik er een HTPC van bouwen.' Ik heb een kast gekocht en alle oude onderdelen erin gebouwd.

Als ik de pc nu aan doe, gaat alles aan, maar start de pc niet op. De voeding werkt, de koelers draaien, maar alle leds (hdd en cd-rom) branden constant. Er is geen beeld en geen teken van dat de pc opstart. Alle kabels van de voeding zijn aangesloten en ik heb gekeken of de IDE-kabels juist zijn aangesloten. Ook heb ik het geheugen verwisseld en de CMOS een tijdje uit het moederbord gehaald. De situatie blijft echter hetzelfde. Alles draait, maar de pc start niet op en alle leds branden constant.

Moederbord: Asrock 939 Dual Sata II
Processor: 3200+
Geheugen: 1 x 512 mb 2 x 256 mb pc2700
Voeding: Chieftec 360W
Videokaart: ATI Radeon 9600 Pro 256 MB

Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Bedankt alvast!

(Nog even een toevoeging: toen de onderdelen nog in de oude behuizing zaten enkele weken geleden, werkte alles perfect.)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2008 21:15 ]

Verwijderd

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al geprobeerd en haal alles maar weer uit de kast en test de PC zo kaal mogelijk staat verder wel in de link van hierboven beschreven.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie. Ik heb de topic gelezen, maar zie niets dat mij nu verder kan helpen. Ik heb de onderdelen uit de kast gehaal en geinstalleerd op een leeg tafelblad. Resultaat is helaas hetzelfde.

Verwijderd

vaak als die LEDS blijven branden heb je twee MS of SL op 1 IDE kabel zitten.

Heb je al eens geprobeerd om met minimale config (mb, CPU, mem en video) te starten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de ide kabels ontkoppeld. Ook dat heeft helaas geen resultaat. Zou het kunnen dat je dit resultaat krijgt als de processor kapot is?

Verwijderd

En zonder geheugen? Dan zou er als het 'goed' is een 1-1-1-1-1 signaal moeten komen.

Het kan dat de CPU kapot is, maar dat lijkt me stug (als je er tenminste normaal mee bent omgesprongen).

Hoe lang heeft het MB zonder stroom gestaan?

Verwijderd

Topicstarter
Met alleen mb, cpu en videokaart is het resultaat nog steeds hetzelfde. Ik snap er echt niks van. Het mb heeft enkele weken zonder stroom gestaan (week of drie, denk ik). Misschien een leeg CMOS?
Bedankt voor je hulp!

Verwijderd

Dit heb ik ook wel eens gehad.
Bij mij zat toen de koeler verkeerd om, dus werd mn cpu niet goed gekoeld, waardoor het mobo geen beeld doorgaf.

Moet je eens kijken of dat bij jou ook het geval is.

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 14:23
Ik kwam stomtoevallig dit plaatje tegen, misschien een long shot, maar je kan het proberen (je batt. langer eruit te laten.

* PSN=Chef_NL** *

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet de koeler, die zit er wel goed op. Ik gok dat het toch iets te maken heeft met de processor of CMOS. Ik ga dus eerst maar eens de tip van Chef proberen.
Bedankt voor de hulp iedereen. Tof dat iedereen zo meedenkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 11:48 ]

Verwijderd

staan er geen condensators bol? heb het ook gehad, met 3 moederborden binnen een maand :(

• Scoop_Scoop
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-03 06:49
Hoor je wel 1 piepje die je normaal hoort met het opstarten?
En hoor je meer piepjes dan 1? Zo ja tel ze even en kijk of het lange of korte piepjes zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft even geduurd, maar hier een update.
Ik heb een andere CMOS gehaald, geen succes.
Piepjes zijn er niet. Ik doe de pc aan en alle fans beginnen te draaien. Verder niks. Geen beeld, geen piepjes, niks,

Ik denk dat of het moederbord kapot is, of de processor. Maar ik kan geen manier bedenken om een van de twee apart te testen (ik heb nml geen tweede 939 processor liggen).
Pagina: 1