Ik heb een beetje een vreemd probleem. Enkele weken geleden heb ik een compleet nieuwe pc gekocht aan onderdelen. Alle onderdelen van mijn oude pc heb ik uit de kast (behuizing) gehaald en in een doos gedaan. Vervolgens heb ik alle nieuwe onderdelen zonder problemen ingebouwd. Laatst dacht ik: 'ik heb al die oude onderdelen, laat ik er een HTPC van bouwen.' Ik heb een kast gekocht en alle oude onderdelen erin gebouwd.
Als ik de pc nu aan doe, gaat alles aan, maar start de pc niet op. De voeding werkt, de koelers draaien, maar alle leds (hdd en cd-rom) branden constant. Er is geen beeld en geen teken van dat de pc opstart. Alle kabels van de voeding zijn aangesloten en ik heb gekeken of de IDE-kabels juist zijn aangesloten. Ook heb ik het geheugen verwisseld en de CMOS een tijdje uit het moederbord gehaald. De situatie blijft echter hetzelfde. Alles draait, maar de pc start niet op en alle leds branden constant.
Moederbord: Asrock 939 Dual Sata II
Processor: 3200+
Geheugen: 1 x 512 mb 2 x 256 mb pc2700
Voeding: Chieftec 360W
Videokaart: ATI Radeon 9600 Pro 256 MB
Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Bedankt alvast!
(Nog even een toevoeging: toen de onderdelen nog in de oude behuizing zaten enkele weken geleden, werkte alles perfect.)
Als ik de pc nu aan doe, gaat alles aan, maar start de pc niet op. De voeding werkt, de koelers draaien, maar alle leds (hdd en cd-rom) branden constant. Er is geen beeld en geen teken van dat de pc opstart. Alle kabels van de voeding zijn aangesloten en ik heb gekeken of de IDE-kabels juist zijn aangesloten. Ook heb ik het geheugen verwisseld en de CMOS een tijdje uit het moederbord gehaald. De situatie blijft echter hetzelfde. Alles draait, maar de pc start niet op en alle leds branden constant.
Moederbord: Asrock 939 Dual Sata II
Processor: 3200+
Geheugen: 1 x 512 mb 2 x 256 mb pc2700
Voeding: Chieftec 360W
Videokaart: ATI Radeon 9600 Pro 256 MB
Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Bedankt alvast!
(Nog even een toevoeging: toen de onderdelen nog in de oude behuizing zaten enkele weken geleden, werkte alles perfect.)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2008 21:15 ]