Toon posts:

Problemen met P5K-e en Core 2 Duo E6750

Pagina: 1
Acties:
  • 405 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een computer aan het bouwen, en alles liep voorspoedig tot ik de processor er in zette. Ik vond het om te beginnen wat vreemd dat ik de processor helemaal niet hoefde vast te klikken of zo en ik moest een kracht zetten bij het sluiten van dat loden klepje, wat me niet zo aanstond. Ik heb gekeken of dit misschien pins beschadigde maar dat is niet het geval. Ik heb in plaats van de standaard cooler een AC Freezer Pro 7 er op gezet, maar het installeren van de heat sink bracht een stel problemen met zich mee, waardoor die smurrie niet goed egaal meer is. Toen ik alles eindelijk vast had zitten wilde ik het testen door te booten, maar als ik de computer aanzet gaat hij direct weer uit. De fans draaien heel even, maar houden meteen weer op. Ik hoor ook geen BIOS of zo.
Ik heb de videokaart nog niet binnen dus ik weet niet of ik een error op de monitor krijg.
Ik heb het ook getest zonder processor en toen bleef alles gewoon draaien, dus ik vermoed zo dat het probleem bij de processor ligt. Of heb je een processor/videokaart combinatie nodig om te booten?

De specs zijn:
Antec Sonata III
Asus P5K-e
Intel Core 2 Duo E6750 2.66 Ghz met AC Freezer Pro 7
2x GeIL DDR2, 1 GB, 800Mhz

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Wat voor randapparatuur heb je eraan hangen met booten? Heb je al geprobeerd even alles op het mobo los te trekken op cpu/ram/graka/hd na? Ik had laatst zelf zo'n losse USB connector (dus niet 1 stekker, maar van die losse dingetjes) en had een kleurtje verwisseld. Toen kreeg ik hetzelfde als wat jij nu hebt.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle interne USB-aansluitingen er uit gehaald maar dat mag niet baten. Ik heb alleen de ventilatoren, HD, DVD-schijf, RAM-geheugen en Processor er in zitten.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-03 21:25

mace

Sapere Aude

Zo'n moederbord wil niet booten zonder graka hoor.

Maar afgezien daarvan, je hebt kracht zetten en kracht zetten. een beetje kracht is niet erg, moet wel vaker met computers, het is alleen lastig inschatten wanneer je teveel kracht zet.

Ik zou me nu nog niet zoveel zorgen maken, maar wachten op de graka.

Verwijderd

Idd een dacht dat een Asus P5K over geen onboard grafischekaart beschikte , alleen dan zou hij wel error piepjes moeten geven i.v.b dat er geen grafischekaart is gevonden..

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor geen biepjes van de BIOS maar die hoor ik wel als ik het bord aanzet zonder processor, dus ik begin te denken dat het een koelingsprobleem is. Kan het zijn dat de koelpasta verkeerd zit omdat ik zo zat te kloten met de heatsink en de processor daarom de warmte niet goed kan afgeven?

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ooh d'oh, inderdaad ff wachten op de graka, had ik overheen gelezen :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Verwijderd

Topicstarter
De levering van de HD3870 duurde te lang, dus ik heb in de tussentijd een Nvidia N6200TC gekocht, maar ik blijf hetzelfde probleem houden. Zonder processor gaat de computer aan, maar er gebeurt niks omdat er geen processor in zit; met processor gaat hij meteen weer uit als ik op het aanknopje druk.

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-03 19:55
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 20:58:
Ik ben een computer aan het bouwen, en alles liep voorspoedig tot ik de processor er in zette. Ik vond het om te beginnen wat vreemd dat ik de processor helemaal niet hoefde vast te klikken of zo en ik moest een kracht zetten bij het sluiten van dat loden klepje, wat me niet zo aanstond.
Ik moest ook flink duwen, is dat niet normaal bij s775? :D

Niets...

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2025
hard aan het hendeltje moeten duwen is normaal voor s775

ik lees hier dat hij het mobo heeft aangezet zonder CPU, vinden voedingen dat wel ok?

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Verwijderd

Hoi Ocky,

ik heb exact hetzelfde probleem met mijn ASUS P5K

Na het indrukken van de powerknop geeft ie 0.2 seconden sjoege (de fans slaan heel even aan) en vervolgens is het gebeurd.
Alleen geheugen en processor aangesloten.
Alle overige variaties heb ik al geprobeerd.

Ik heb zoals jij ook probeerde, mijn processor er even af gehaald en vervolgens gestart.
En ja hoor, stabiel draaien.

Heb jij nog resultaten geboekt de afgelopen weken?
Ik ben benieuwd want ik snap er niets meer van :(

Groet,
Harald.

Mijn specs:

OrigenAE S16T Zilver
Asus P5K
Intel Core 2 Duo E8500 3.16 GHz, 1333 MHz, 6 MB, Boxed
Corsair TWIN2X2048-8500C5D Dominator 2048 MB, PC8500, 1066 MHz, 5, Kit Of 2
Akasa Green Power 500 Watt, 20+24 Pins, 80 Plus Rating
Sapphire Radeon HD 3850 Passieve Koeling 512 MB, PCI-e 16x

Verwijderd

Na nog even wat nagedacht te hebben kan het bijna niet anders zijn dan dat de processor te nieuw is voor de P5K met een waarschijnlijk verouderde bios.
Morgen maar even een collega lief aankijken om een 'oudere' processor te lenen.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-03 21:25

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:48:
Na nog even wat nagedacht te hebben kan het bijna niet anders zijn dan dat de processor te nieuw is voor de P5K met een waarschijnlijk verouderde bios.
Morgen maar even een collega lief aankijken om een 'oudere' processor te lenen.
Ik heb een P5K-E WIFI-AP, met E6750, en dat gaat als een tiet.

Verwijderd

Nou, zonet de E6600 erin gehad en helaas, nog steeds geen sjoege.
Precies hetzelfde gedrag als met mijn E8500.

Ik had echt gedacht dat het daar aan zou liggen... maar nee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:01:
Nou, zonet de E6600 erin gehad en helaas, nog steeds geen sjoege.
Precies hetzelfde gedrag als met mijn E8500.

Ik had echt gedacht dat het daar aan zou liggen... maar nee.
Duss, het was de 4polige cpu kabel, er zat een cpu1 en 2 kabel aan elkaar vast dus dacht ik die niet te hoeven gebruiken (collega had 'm ook niet nodig). Maar met een simpele klik werden het 2 4 polige kabels en de cpu1 vervolgens gebruikt.

XP pro installatie loopt inmiddels en ik ben nog niet helemaal over mijn schaamte heen.
Pagina: 1