Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VB]openen document vanuit bestaande applicatie

Pagina: 1
Acties:

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 13:23
Hallo,

Waar ik even mee zit is de volgende situatie: vanuit een bestaand programma - waar ik geen invloed op heb en de leverancier dit niet zal realiseren- wil ik een document openen/starten. Ik heb nl. een soort persoonskaart met daarbij zogenaamde vrije velden waar ik kan invullen wat ik wil.

Ik wil per persoon een aantal documenten hebben (plaatjes - WORD - Excel - noem maar op), wat vanuit het programma wordt geopend. Ik zit zelf te denken om een klein programmaatje te ontwikkelen wat dit bestand opent. Ik sta bijvoorbeeld in het veld met een bestandsnaam, druk CTRL-CTRL-CTRL, (dus drie maal op control) en het bestand wordt geopend.

Nu is mijn vraag: hoe kan ik dit realiseren in VB6, in welke hoek moet ik het zoeken. De sneltoetsen CTRL-U e.d. zijn dus geen optie.

• BestTested!
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-11 20:26
Wat ik begrijp uit je vraag is dat je een programma wilt schrijven in VB6 dat op de achtergrond draait. Zodra je een bepaalde toetsencombinatie uitvoert, leest jouw programma data vanuit een ander programma in, en zet deze data in een word-bestand.

Dit is een nogal lastige klus. Je kan dit beter onderverdelen in een aantal subtaken. Ik heb zelf zoiets nog nooit gemaakt, dus precies vertellen wat en hoe je moet doen kan ik niet. Ik kan je misschien wel een duwtje in de goede richting geven in combinatie met wat google-woorden.
  1. Het juiste programma vinden, gebruik hiervoor functies zoals FindWindow en FindWindowEx
  2. De juiste textfields vinden, gebruik hiervoor functies zoals FindWindowEx en EnumChildWindows
  3. De tekst kopieren vanuit de juiste textfields, gebruik hiervoor de functie SendMessage in combinatie met WM_GETTEXT,
  4. Een Word-object aanmaken en de juiste teksten hier kopieren.
Daarna komen nog een aantal kleine taken, zoals je programma laten reageren wanneer jij 3x op CTRL drukt, je programma in de tray zetten, etc.