Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bluetooth carkit, de 1 werkt wel de andere niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Aanwezig in de auto heb ik een Nokia CK-7W bluetooth carkit zitten.

Leuk maar als ik met mijn Samsung E200 gesprekken voer dan hoort de beller aan de andere kant zichzelf dubbel.

Als ik met de Samsung U600 van mijn vrouw bel, is er helemaal niets aan de hand.

Als ik met een oude Nokia met bluetooth bel is er ook helemaal niets aan de hand.

Dus ik dacht.. hmz misschien ligt het aan de bluetooth versie maar ik zag dus dat de E200 en de U600 allebij Bluetooth 2.0 heeft.

Nu kan ik mijn abbonement verlengen, dus een nieuw toestel uitkiezen.

Leuk zal je denken maar ik zit met de haren in mijn hoofd want ik wil uiterarad een toestel die goed werkt met deze carkit.

Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat mijn samsung niet werkt en de samsung van m'n vrouw wel ? Nu kan ik natuurlijk ook een Samsung U600 halen maar dan weet ik al wat er gebeurd, we pakken de verkeerde 's morgens mee naar het werk.

Wie zorgt er voor dat ik wil rustig mijn handen in de zakken kan doen en niet meer in mijn haren hoeven te zitten.

Blij Met Wilco

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Niemand kan ervoor zorgen dat jij je handen in je zakken kan doen.

Er is maar 1 waterdichte test: uitproberen.

Maar, met Nokia en SonyEricsson heb je meeste kans dat ze werken. Die doen namelijk niet zoveel rare dingen met Bluetooth en meestal zijn SE en Nokia er goed compatible.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
We hebben het nu ook getest met een SonyEricsson K810i en dat werkte primá.

We hebben ten slot maar een makkelijke en voordelige oplossinge gedaan, telefoon ruil.

Maar het gaat me er vooral om eigenlijk het dit nou kan, dat de 1 werkt en de andere niet terwijl het dezelfde bluetooth versies zijn.

Blij Met Wilco

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

-Thunder- schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:26:
We hebben het nu ook getest met een SonyEricsson K810i en dat werkte primá.

We hebben ten slot maar een makkelijke en voordelige oplossinge gedaan, telefoon ruil.

Maar het gaat me er vooral om eigenlijk het dit nou kan, dat de 1 werkt en de andere niet terwijl het dezelfde bluetooth versies zijn.
Bluetooth is een in tegenstelling tot infrarood niet altijd hetzelfde.

Er zijn veel verschillende profielen die allemaal andere dingen kunnen doen. Voor een verbinding met een carkit kan je volgens mij al 3 verschillend profielen gebruiken. (Audio Gateway, Headset en Handsfree profiel).

Als de software (parameters) van die profielen niet helemaal overeenkomen, kunnen zulke dingen voor komen. Degene die profielen meestal het beste implanteren zijn Nokia, SonyEricsson en Parrot.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Oke, weet ik dat nu ook :)

Maar goed, ik heb nu de u600 in gebruik en die werkt goed. Ik ben weer volledig op de hoogte, bedankt.

Blij Met Wilco