tv beeld en geluid opnemen op pc

Pagina: 1
Acties:
  • 1.632 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een kaart/apparaat/kabel, waarmee ik beeld en geluid van mijn tv op mij pc kan
opnemen. Ik heb al gekeken naar internetsites van pc-winkels waar ik vaker spullen koop (zoals
pcl-computers) en sites met reviews, maar ben er niet veel wijzer uit geworden door de termen, waar
ik niet zoveel verstand van heb. Ik heb al gehoord van mensen dat deze dingen het blijkbaar zouden
moeten kunnen: VGA-kaarten met VIVO, capture cards, smart cards en TV-kaarten, maar als ik
op de site van een zaak bij mij in de buurt zie ik de helft ervan niet bij de componenten staan en
van de tv-kaarten begreep ik dat deze waren voor het kijken van tv op de pc en niet voor het opnemen
ervan. Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik nou precies nodig heb ervoor en hoe het genoemd
wordt??? Ik wil trouwens niet een tv kanaal opnemen met een harddisk recorder of iets in die aard,
ik wil iets wat te gebruiken is als je bijvoorbeeld een spelconsole aan het gebruiken bent en waarmee
het opgeslagen kan worden op de pc en niet een videotape, cd of dvd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2008 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:26:
Ik ben op zoek naar een kaart/apparaat/kabel, waarmee ik beeld en geluid van mijn tv op mij pc kan
opnemen. Ik heb al gekeken naar internetsites van pc-winkels waar ik vaker spullen koop (zoals
pcl-computers) en sites met reviews, maar ben er niet veel wijzer uit geworden door de termen, waar
ik niet zoveel verstand van heb. Ik heb al gehoord van mensen dat deze dingen het blijkbaar zouden
moeten kunnen: VGA-kaarten met VIVO, capture cards, smart cards en TV-kaarten, maar als ik
op de site van een zaak bij mij in de buurt zie ik de helft ervan niet bij de componenten staan en
van de tv-kaarten begreep ik dat deze waren voor het kijken van tv op de pc en niet voor het opnemen
ervan. Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik nou precies nodig heb ervoor en hoe het genoemd
wordt???
Met tv-kaarten kan je gewoon opnemen en kijken van tv. Er zit wat verschillen tussen sommige kaarten zoals het hardware matig of software matig opnemen. Wat het verschil is kan je zelf door reviews wel uitvinden.

Ik heb zelf de hauppage PVR-150 en een PVR-350 en heb daar goeie ervaringen mee.

Voor het opnemen van een console beeld moet je wel wat moeite doen. Je moet zorgen dat de harfware matige hulp die sommige kaarten bieden uit te zetten is. Anders zie je een vertraging van ongeveer een seconde.

[ Voor 8% gewijzigd door geforce5_guy op 11-01-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een kleine usb tv ontvanger van pinacle met een video/audio in,dit zou dus moeten werken,let op er zijn 2 modellen 1 daarvan is schijnbaar alleen voor vista,degene die ik heb is ook voor xp.
Het lijkt heel erg op een usb stick,ben alleen even het type vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:01
Dit heeft gewoon tv kaart (ook eens capture card genoemd). De fabrikanten leveren er altijd wel een programma bij om op te nemen.

je kunt reviews vinden van tv kaarten op tweakers.net of bij kieskeurig.nl

Verder bestaan er idd ook vga kaarten waarmee je tv op kunt nemen maar aangezien je al een pc hebt is t overbodig om een extra vga kaart te plaatsen. En smartcards zijn die dingen die je in bv de reciever van je schotel antenne stopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
geforce5_guy schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:30:
[...]

Met tv-kaarten kan je gewoon opnemen en kijken van tv. Er zit wat verschillen tussen sommige kaarten zoals het hardware matig of software matig opnemen. Wat het verschil is kan je zelf door reviews wel uitvinden.

Ik heb zelf de hauppage PVR-150 en een PVR-350 en heb daar goeie ervaringen mee.

Voor het opnemen van een console beeld moet je wel wat moeite doen. Je moet zorgen dat de harfware matige hulp die sommige kaarten bieden uit te zetten is. Anders zie je een vertraging van ongeveer een seconde.
Je moet dus die gele/rode/witte stekkers in de kaart aan de achterkant erin steken, dus dan kan
je alleen nog met je pc het beeld zien? Die hauppage PVR-150 lijkt me wel een goede keuze ik
zit alleen een beetje in over de prijs want 90 euro kwam wel wat over mijn budget heen, maar
ik denk niet dat je veel goedkoper kan zitten als dat. Hoe zit het met de "harfware" bij die kaart
er eigenlijk uit, want het woord zegt me niet zoveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 18:01:
[...]

Je moet dus die gele/rode/witte stekkers in de kaart aan de achterkant erin steken, dus dan kan
je alleen nog met je pc het beeld zien? Die hauppage PVR-150 lijkt me wel een goede keuze ik
zit alleen een beetje in over de prijs want 90 euro kwam wel wat over mijn budget heen, maar
ik denk niet dat je veel goedkoper kan zitten als dat. Hoe zit het met de "harfware" bij die kaart
er eigenlijk uit, want het woord zegt me niet zoveel?
Er zijn 2 manieren om op te nemen:
Hardware matig: De tv-kaart doet 99% van het opnemen ( cpu belasting erg laag )
Software matig: Je CPU ( Processort ) doet alles ( cpu belasting erg hoog )

Beide hebben voordelen en nadelen.

Hardware matig: Er zit een vertraging in van 1 a 2 seconden.
Software matig: Geen vertraging maar wel hoge cpu belasting.

Nu wil je bij het opnemen van de beelden van een console(xbox / playstation etc.) GEEN vertraging.
Nu zil je dus OF een software matige kaart moeten nemen.
Of software nemen die de hardware matige kant van een tv-kaart niet gebruikt.

Verder raad ik aan je goed in te lezen op dit onderwerp. Google bied veel informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je precies met vertraging van 1 a 2 seconden?
Het maakt me op zich niet zoveel uit als je alsnog op het
normale tv of pc alles nog goed kan volgen en het beeld en
geluid goed over elkaar lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:38:
Wat bedoel je precies met vertraging van 1 a 2 seconden?
Het maakt me op zich niet zoveel uit als je alsnog op het
normale tv of pc alles nog goed kan volgen en het beeld en
geluid goed over elkaar lopen.
Jij drukt op de vuurknop normaal zie je dan meteen in beeld dat je vuurt.
Je ziet dat dan 1 a 2 seconden later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
=D ik heb nu eentje gevonden =D
die naar mijn wensen voldoet =D
nog bedankt aan iedereen die een reply stuurde ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 11:23:
=D ik heb nu eentje gevonden =D
die naar mijn wensen voldoet =D
nog bedankt aan iedereen die een reply stuurde ;)
Kun je misschien vertellen welke het is? Want ik ben er namelijk ook naar opzoek.. :)
Pagina: 1