Data HDD gaat in "Idle"modus?

Pagina: 1
Acties:

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-02 08:39

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Hallo,

Ik draai momenteel 2 x Seagate barracuda 7200.10 in een RAID 0 opstelling, dit werkt allemaal prima.
Maar daarbij heb ik nog een zelfde schijf van 500 GB als dataschijf in mijn pc hangen.
Met deze schijf ondervind ik het volgende probleem:

Als ik Windows Vista (x64) heb opgestart en ga een paar programma's starten zoals bijv. MSN of Xfire gaat alles nog goed.
Maar als ik via de verkenner deze schijf wil openen geeft hij eerst een PAAR mappen aan, vervolgens hoor je hem heel hard opspinnen, freezed de pc 1,5 / 2 seconden en hoor je geratel en *POEF* daar staan ineens alle mappen.

Kan het zo zijn dat omdat ik deze schijf alleen als data schijf gebruik zichzelf uitschakeld ofzo?
Dit is echter heel irritant omdat ik steeds moet wachten als ik een liedje ofzo wil openen :<

IK heb geprobeerd:

* een programma wat altijd draait op de schijf te installeren in de hoop dat hij dan altijd bleef aanstaan.

* In energie beheer alles ingesteld op maximale performance , wat ook niet hielp!

Weet iemand hier wat voor.. Alvast bedankt!

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:27
Als in energiebeheer harde schijven op altijd aan staan dan is het wel vreemd.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-02 08:39

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Ja maar volgens mij is die instelling alleen van toepassing op de schijf waar Windows op is geinstalleerd want ik kan niet kiezen tussen verschillende schijven.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
dreameater schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:18:
* In energie beheer alles ingesteld op maximale performance , wat ook niet hielp!
Pas eens gewoon de details van het profiel aan en vertrouw er niet blindelings op dat een profiel de juiste instellingen bevat.
dreameater schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 18:10:
Ja maar volgens mij is die instelling alleen van toepassing op de schijf waar Windows op is geinstalleerd want ik kan niet kiezen tussen verschillende schijven.
Dat is dus niet juist. Die instelling is van toepassing op alle harde schijven.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S