Webhosting offline, met betaald tot juni

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bits
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-12-2023
Ik heb medio juni een site gemaakt voor het bedrijfje van een kennis (die altijd meer zegt dan hij waarmaakt, dus ik was allang blij dat ik er wat voor ving). Toendertijd had ik ook een vage kerel (Tom de Haan.. zijn persoonsgegevens boeien me nou niet zoveel meer ;)) ontmoet via mijn clan die een hostingbedrijfje was begonnen (Hosting For You, privé en dus niet erg professioneel) en zo ongeveer elke week liep te zeuren of ik niet toch een domein bij hem wou nemen voor mijn website omdat dat toch zo veel beter stond etc etc etc..

Naja, ik had dus die site gemaakt en mijn klant verwacht daar natuurlijk een domein en webhosting bij, dus ik heb dat bij die vage kerel afgenomen om zo maar van het gezeik af te zijn. Meteen begonnen de problemen al omdat hij geen CHMOD functie had, geen database (hoewel dat wel was beloofd) en gewoonweg matige service. Ik heb toen al gemaild dat ik zo niet kon werken en mijn geld terug wou omdat ik dan wel betere plekken kon vinden.
Je raad het al: Geen reactie.

Ondertussen had ik mijn website dus maar geparkeerd op een ander server (noemen we even server B ), en dmv een frame een constructie een frame redirect weten te maken waardoor server A de gegevens inlaadde van server B en alles dus netjes leek voor de bezoeker.
Toen heb ik heel lief gevraagd of hij dan het domein kon laten doorlinken naar server B, zodat ik van die frame redirect af was. Weer geen reactie.

Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/175/gotoh8.gif Mijn vage constructie.. Ietsje duidelijker zo? ;) Frame redirect... geen zin om het plaatje weg te halen. Zo mijn best op gedaan ;)

Een maandje of 6 later kreeg ik ineens een telefoontje van mijn klant die zei dat zijn domein offline was. Ik zou dat wel even regelen, en kwam er dus al meteen achter dat mijn webspace gewoon offline was. Ik heb hem toen gesproken via MSN (8 januari), en hij zei dat mijn domein over 1 maandje afloopt en dat ik daarom maar opnieuw moest bestellen (waarom is het dan nu al offline? :?). Ik zou gratis webhosting krijgen vanwege de geleden schade als ik voor 2 jaar een domein bij hem kocht, maar daar heb ik met al die problemen natuurlijk geen zin meer in. Ondertussen zegt hij ineens dat het domein (ja, hij heeft het dus over mijn domein, ik over de webspace) 28 januari verloopt (was eerst dus nog een maandje) en hij zegt dat dat komt door een of andere verhuizing waar ik bericht van zou hebben gehad (not!). Ik confronteer hem met de harde feiten dat het domein afloopt op 22 juni maar dat doet hem allemaal niks: Hij doet gewoon niets en ik krijg een beetje het idee dat hij me aan het tillen is (goh :O)

Nou mijn echte vraag: Hoe kan ik hem zo ver krijgen dat hij het domein laat doorlinken naar server B, zonder mij te laten betalen? Ik bedoel.. hij heeft toch echt geen poot om op te staan? Mijn (online) bankafschriften én de WHOIS informatie spreken hem tegen...

Dank u voor uw aandacht _/-\o_

We hebben het trouwens over een bedrag van 20 euro wat ik voor een jaar heb betaald, dus iets als aanklagen lijkt me niet echt een optie ;)

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-12 09:51
Ik denk dat je weinig kan uithalen...

Proberen met hem toch wat te regelen.

Als het domein echt op de naam van de klant staat kan je proberen om deze te verhuizen naar een andere hoster. Procedures omtrendt verhuizen ken ik niet. Site van SIDN zal wel meer informatie geven.

Hemelaar Fotografie

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-12 15:40
JNolten schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:42:
We hebben het trouwens over een bedrag van 20 euro wat ik voor een jaar heb betaald, dus iets als aanklagen lijkt me niet echt een optie ;)
En waarom niet? De geleden schade is vele malen groter dan het factuur bedrag, maar gevolg schade is lastig aantoonbaar.

Andersom ik ben bang dat je het erg lastig gaat krijgen.
Ik denk dat ik het zo zou doen:
a) Aangetekende brief waarin je hem nog 2 weken (14kalenderdagen) geeft het te fixen en de "gemiste" tijd erbij aan te laten plakken.
b) Aangifte wegens het niet waarmaken van eerdere afgesproken opties, waardoor je dus in feite op dwaling komt.
c) Domeinnaam bij hem weghalen, ofwel door te laten verlopen en dan zelf weer in te pikken, of kijken of je via de registar iets kunt doen. (SIDN helpt in zoon geval volgens mij nauwelijks :( )

PS die frame constructie heet ook wel frame redirect.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-11 01:56
Ik zou zeer snel een domein verhuizing in werking stellen. Ik neem aan dat in de whois gegevens van het domein jouw gegevens of die van die kennis staan waar je de site voor gemaakt hebt? Als het domein namelijk ingevoerd is met de gegevens van de zolderkamerhost kun je het domein niet meer verhuizen.

Ik ben zelf hoster en wil je gratis en vrijblijvend helpen. Dit soort zolderkamerhosters geven de branche een slechte naam. Mail mij even: vincent -at- hostinglines.nl . Geef even het domein door dan kijk ik voor je na hoe je zo snel mogelijk elders (naar jouw eigen keuze waar) aan de gang kunt met het domein.

https://twitch.tv/magus77nl

• bits
Goegol schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:47:
Als het domein echt op de naam van de klant staat kan je proberen om deze te verhuizen naar een andere hoster. Procedures omtrendt verhuizen ken ik niet. Site van SIDN zal wel meer informatie geven.
Helaas, het domein staat op zijn naam. Hij heeft het domein overigens ook gekocht bij Strato en dus staat het domein in Duitsland geregistreerd (kan dat?)
Zou ik anders iets met Strato kunnen regelen? (waarschijnlijk niet.. heb alleen wat emailtjes en msn-gesprekken als bewijs dat het mijn domein is.. maar toch)
nsa1984 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:49:
En waarom niet? De geleden schade is vele malen groter dan het factuur bedrag, maar gevolg schade is lastig aantoonbaar.

Andersom ik ben bang dat je het erg lastig gaat krijgen.
Ik denk dat ik het zo zou doen:
a) Aangetekende brief waarin je hem nog 2 weken (14kalenderdagen) geeft het te fixen en de "gemiste" tijd erbij aan te laten plakken.
b) Aangifte wegens het niet waarmaken van eerdere afgesproken opties, waardoor je dus in feite op dwaling komt.
c) Domeinnaam bij hem weghalen, ofwel door te laten verlopen en dan zelf weer in te pikken, of kijken of je via de registar iets kunt doen. (SIDN helpt in zoon geval volgens mij nauwelijks :( )
Nou.. de geleden schade valt op zich wel mee, het bedrijf van mijn klant heeft volgens mij niet echt veel klanten dus telt zijn site ook niet echt veel bezoekers (3 per dag, als de stats kloppen)

Puntje B: Is dat aantoonbaar? Het enige wat ik heb zijn e-mails en logjes.. Denk niet dat de politie daar genoegen mee neemt :(
En C: Het domein verloopt dus pas in juni. Dus zou mijn klant wel een half jaar zonder domein zitten en dat is juist het hele punt ;)

Fre0n: Helaas, het staat allemaal op zijn naam. Toch echt bedankt voor je aanbod!
* bits wordt helemaal sentimenteel van de lieve users op GoT O+

[ Voor 3% gewijzigd door bits op 11-01-2008 17:02 ]

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 16:27
Heb je ooit een SIDN contract getekent toen je het .nl domein hebt aangevraagd? (ook hier een hostingprovider, maar ik spam niet :D)

• bits
eMiz0r schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:19:
Heb je ooit een SIDN contract getekent toen je het .nl domein hebt aangevraagd? (ook hier een hostingprovider, maar ik spam niet :D)
Nope.
Ik heb alleen een lullig formuliertje ingevuld op zijn site, waarna hij de rest heeft geregeld (bij Strato)

Ik begin een beetje het idee te krijgen dat we allebei niet zo sterk staan :P

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:28
ik zou niet langer bij de betreffende host blijven, en wil je het advies geven om het domein zo spoedig mogelijk te verhuizen.

heb je zelf toegang tot het e-mail adres dat bij het administratieve is ingevuld?
zo ja, dan kun je het domein gewoon verhuizen zonder tussenkomst van de hoster.
zo nee, dan is de huidige deelnemer (strato blijkbaar) verplicht om mee te werken aan een verhuizing, neem dus desnoods contact met hen op.
zie ook: http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,47,,,,Verhuizen.html

• bits
Maar geldt dat ook als het domein op zijn naam staat? Me dunkt van niet..
Eens vragen dan of hij het domein op mijn naam wil zetten.

Overigens heeft hij zojuist gezegd dat hij mijn domein zal forwarden, maar dat dat een week kost omdat hij overstapt naar een andere host (:?)
Naja, ik hou jullie iig op de hoogte!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 16:27
Als het domein op zijn naam staat en je hebt verder nooit een SIDN contract getekent oid kan je theoretisch gezien naar je domein fluiten :p Je moet hem proberen te overtuigen om het domein op jouw naam te krijgen, daarna kan je vrolijk naar elke andere provider verhuizen (en dat kan binnen een dag rond zijn).

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-12 09:51
Hoe is het afgelopen?

Hemelaar Fotografie

• bits
Niet.. eerst leek het erop dat hij het in orde zou brengen, maar bleek weer een loze belofte te zijn. Ik denk dat ik hem overmorgen (als ik even tijd heb ;)) hem eens een aangetekende brief ga sturen. Is het een ideetje om nog wat (meer) negatieve reclame over hem te maken?

Overigens heeft mijn klant nog een domein (zonder PHP en MySQL) waar ik dan ook maar gewoon die frame-redirect op zet, dan werkt er iig iets.

Hieronder: Nee... mijn framepje geeft nog wel een mooie naam aan de pagina ;) Dus is er nog wel een pijltje!

[ Voor 31% gewijzigd door bits op 15-01-2008 19:18 ]

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Volgens mij is de laatste pijl terug onjuist. De data gaat nl. direct van server B naar de client. Server A haalt geen data op bij Server B; server A zegt dat de client het moet gaan halen op B. Dus súper weinig load voor server A.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-12 18:42
bigall007 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:51:
ik zou niet langer bij de betreffende host blijven, en wil je het advies geven om het domein zo spoedig mogelijk te verhuizen.

heb je zelf toegang tot het e-mail adres dat bij het administratieve is ingevuld?
zo ja, dan kun je het domein gewoon verhuizen zonder tussenkomst van de hoster.
ikzelf heb ook een domein (laten) registreren toen je als particulier dat nog niet op je eigen naam kon doen. Deze staat dus op naam van de hoster. Nu wil deze wel meewerken gelukkig.
Maar een tweetal jaar was tie nogal erg laks. Toen heb ik geprobeerd mijn domeinnaam te verhuizen maar daar kon de nieuwe hoster niet aan meewerken omdat ik niet de houder ben.
Nu las ik toevallig wat jij hierboven roept op http://www.antagonist.nl/pages/verhuizen/
"
hier staat dus "Stap 2: Zorg dat uw domeinnaam klaar is voor verhuizing
Het is van belang dat het e-mail adres van de zogenaamde "administratieve contact" van de domeinnaam klopt. Wij sturen naar dit e-mail adres namelijk de vraag om de verhuizing te bevestigen."
is dit veranderd dan in de afgelopen twee jaar?

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:28
Het administratieve contact vertegenwoordigd de houder.
Als jij niet de houder bent van het domein, mag je de domeinnaam niet verhuizen.
En als je het toch probeert zal de huidige deelnemer (of de sidn zelf) de verhuizing afkeuren, omdat je niet over de juiste papieren beschikt om het domein te mogen verhuizen.
Als je wel over de juiste papieren beschikt, en je oude deelnemer wil meewerken, kun je een domeinnaam ook zonder geldig administratief e-mailadres het domein verhuizen. Het is alleen wat meer werk, en niet iedere hoster zit daar op te wachten...
Pagina: 1