Vaag sendmail probleem.

Pagina: 1
Acties:

• WausMaus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 12:58
Ik draai een linux machine onder Redhat 7.0.90 (fisher) met kernel 2.4 en heb het volgende probleem met sendmail.

Er word geen email van buitenaf ontvangen, (dus bijvoorbeeld maus@192.168.0.1 ontvangt hij gewoon niet) en ook mail sturen lokaal vanaf de bak werkt niet. Als ik als root inlog en het commando mail iemand@tweakers.net geef (wel een valide email natuurlijk) dan zegt sendmail uiteindelijk:

iemand@tweakers.net... Connecting to tweakers.net. via esmtp... iemand@tweakers.net... Deferred: tweakers.net.: No route to host

Terwijl ik wel gewoon tweakers.net kan pingen, evenals de rest van internet dus de DNS staat goed... Weet iemand waar de fout zit of kan iemand me vertellen of ik de fout in Sendmail of juist in de DNS config moet zoeken...

• WausMaus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 12:58
Inmiddels kan ik dus wel mail versturen vanaf de machine naar buiten toe, ik krijg dus niet meer dat probleem dat hij de host niet kon resolven ofzo...

Als ik nu vanaf een andere willekeurig unix bak een meeltje stuur naar mijn machine word dat mailtje volgens de logs netjes verstuurd en aangenomen door mijn machine... hij verschijnt alleen dus NIET in de mailbox van de gebruiker voor wie het mailtje is bestemd...

*zucht*.. waarom maken ze het altijd zo ingewikkeld... :P

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op donderdag 15 februari 2001 11:53 schreef WausMaus het volgende:
*zucht*.. waarom maken ze het altijd zo ingewikkeld... :P
Sendmail is wel een beetje ingewikkelde MTA, althans de configuratie ervan.

Probeer postfix (www.postfix.org) eens. Die maakt gebruik van 'leesbare' configuratie files.

Overigens zou je eens in de logfiles kunnen kijken wat voor foutmeldingen er gegeven worden. Dat is over het algemeen ook heel verhelderend.

Groet
Jan-Tiddo

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8