Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VB.NET] een classreader...waar?

Pagina: 1
Acties:

• SaferSephy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-11-2020
Zoals jullie allen wel weten kun je in visual studio een opsomming krijgen van alle functies en subs etc. die in een bepaalde klasse zitten. Nu ben ik bezig met een online development omgeving en wil een soort gelijke functionaliteit inbouwen. Dus dat er een opsomming wordt gemaakt van alle functies en subs in een bepaalde class. Weet iemand hoe ik dit kan bereiken in VB? Ik heb me al een ongeluk gezocht naar zoiets maar no luck....

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:30
Ja hoor .... programmeren is gewoon het aan elkaar lijmen van componenten dmv kant en klare classes ... :X

Je zal zoiets zelf moeten schrijven dus. Je kan daarvoor eens kijken naar de mogelijkheden die reflection je bieden.
Met reflection kan je alle classes die zich in een assembly bevinden uitlezen, en kan je van iedere class de methods, properties, etc... gaan uitlezen.

https://fgheysels.github.io/