Thin Client: lopen vast.

Pagina: 1
Acties:
  • 463 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 20:39
Beste,

Ik ben onderzoek aan het doen naar Thin Clients (TC's). Momenteel heb ik van meerdere merken apparaatjes hier staan maar telkens loop ik tegen hetzelfde probleem. Ze lopen vast bij filmpjes/ zware taken.

Merken aanwezig;
Wyse V10, V50, V90
Acropolis LT210, T3100
HP (??)

Natuurlijk weet ik dat TC's niet geschikt zijn om zware apps oid te draaien. gemiddeld zijn ze voorzien van 1000 Mhz VIA procecor, met om de nabij 128 MB geheugen.

Als ik bijvoorbeeld via Youtube filmpjes afspeel dan gaat het 30 min goed en daarna lopen ze vast. Bij elk merk is dit het geval. Dan kom ik tot de conclusie dat TC's echt gewoon niet geschikt zijn om dit te doen, echter ik heb geen flauw idee waar het nu door komt.

- Word de Processors te heet? wat is te heet?
- Te weinig geheugen? meer helpt niet....!
- Flash module kan niet genoeg bufferen?
- Bufferen en afspelen te veel tegelijk?

Ik weet het niet.

Wat denken jullie. Roep eens wat. Want stel dat ik dit niet voor elkaar krijg dan moet ik dus Fat Clients gaan leveren. En dat is een beetje duur, voor een RDP sessie en een internet verbinding.

Ik hoop op een beetje een technisch antwoord. Daar kan ik het meeste mee.

(zowel Linux als XPE Thin clients geven hetzelfde probleem)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Komt er een Citrix ICA sessie of een RDP op die kastjes binnen? Of werk je gewoon echt rechstreeks met een browser op de thin client?

Wij gebruiken zelf Wyse terminals en Citrix PS4. Daar kun je serverside eventueel nog een beetje tweaken. Perofrmance maakt natuurlijk ook wel uit of het vanuit een LAN rechtstreeks je thin client op komt of eerst over een WAN/internet link komt. Video en geluid kunnen wel maar is erg zwaar.... Voor eindgebruikers hebben wij het uitgeschakeld, indien nodig dan gebruiken ze een laptop.

Loopt je tc vast of de sessie?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Ik werk met RDP, er zijn echter klanten die filmpjes en dergelijke willen zien. Om dit nou door de RDP sessie heen te laten lopen, komt het beeld niet echt ten goed. Je snapt hem wel. Dus dan maak ik een losse Internet verbinding buiten de RDP verbinding om. Die draait dus echt op de Thin Clients (firefox)

De hele client loopt muur vast. Geen muis geen Tobo .... helemaal niks. Sessie is en blijft gewoon actief op de server (mits die open staat naast de internet verbinding)

[ Voor 22% gewijzigd door World Citizen op 11-01-2008 16:27 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Je zou nog eens even rechtstreeks bij Wyse navraag kunnen doen over het vastlopen. Mijn ervaring is dat je daar wel een reactie retour krijgt. Ik denk dat de tc's dat simpelweg niet aankunnen maar of het nou een hitte probleem, buffer probleem of iets anders is, dat is moeilijk te zeggen. Ik neem aan dat de fabrikant dat beter kan ;)

Ik denk dat de meest ideale oplossing (als je tc's blijven vastlopen) is om met de klant te bespreken om enkele fat clients neer te zetten welke speciaal voor video gebruikt kunnen worden. Een andere optie is ipv RDP met ICA te werken, bijvoorbeeld met Citrix Access Essentials maar dat is ook niet echt goedkoop :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Ja Inderdaad, morgen is Thin Client Test Dag dan zal ik ook Wyse even bellen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199203

als het goed is hebben de wyse thin clients een z: schijf.
hier staat de cache. deze is of 15 of 30mb in elk geval bij mij 9450xe.

30mb loopt ook vrij snel vol en dan loopt de thin client vast in user mode omdat er geen geheugen meer beschikbaar is omdat deze thin clients namelijk geen swap file hebben.

een oplossing is er een extra hd in te zetten en daar de swap file op te zetten en de cache lost
denk ik wel je problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 21-07 21:10
Wij hebben ook gekeken naar thin clients en zijn tot de conclusie gekomen dat je voor het geld dat een beetje fatsoenlijke thin kost je net zo goed een pc kunt kopen waarbij je dan ook nog een stuk flexibeler bent wat betreft de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
kwiebus schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:45:
Wij hebben ook gekeken naar thin clients en zijn tot de conclusie gekomen dat je voor het geld dat een beetje fatsoenlijke thin kost je net zo goed een pc kunt kopen waarbij je dan ook nog een stuk flexibeler bent wat betreft de mogelijkheden.
Qua prestaties ben ik het met je eens, maar qua onderhoud (TC beheer software) en duurzaamheid is een Thin Client net iets voordeliger. Als je er 100 door het hele land hebt staan, dan wil je niet elk jaar 5 keer ergens een HD wisselen. Je wilt dan per direct een nieuwe op kunnen sturen met een config bestand specifiek op de klant afgestemd.

Aangezien iedereen een RDP sessie start hoeven ze (buiten het lokale internet) geen zware dingen te draaien.

(Testdag is morgen = Testdag is na het weekend 8)7 )

FreeReef.nl

Pagina: 1