Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C#] Texten uit een andere applicatie copieeren

Pagina: 1
Acties:

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 13:56
Dames (en heren),

Ik wil graag vanuit een andere applicatie, die niet de optie biedt om teksten(logs) op te slaan, de teksten halen en naar mijn eigen applicatie halen om ze alsnog op te slaan (in een sql db).

Hoe kom ik achter de handle van die applicatie? Hoe onttrek ik die teksten?
Iemand die me in de juiste richting kan sturen?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
maniak schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:52:
Iemand die me in de juiste richting kan sturen?
Dat kan google ook ;) http://www.google.com/search?hl=en&q=c%23+FindWindow

Overigens, kijk dan ook even naar Process.GetProcessesByName en Process.MainWindowHandle.

[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 11-01-2008 15:57 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• maniak
Bedankt... ik heb zeker al 2 uur lopen googlen.. probleem is altijd, op welke woorden zoek je.. en blijkbaar zocht ik op het verkeerde woord ..

Nu nog het 2e deel.. de teksten uit het programma zien te halen..

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
        [DllImport("User32.dll")]
        private static extern Int32 SendMessage(IntPtr hWnd, int Msg, int wParam, StringBuilder lParam);

[DllImport("User32.dll")]
        private static extern Int32 SendMessage(IntPtr hWnd, int Msg, int wParam, int lParam);

private static string GetControlText(IntPtr hWnd)
        {
            const int WM_GETTEXTLENGTH = 0X000E;
            const int WM_GETTEXT = 0X000D;

int Len = SendMessage(hWnd, WM_GETTEXTLENGTH, 0, 0);
            if (Len > 0)
            {
                StringBuilder Buff = new StringBuilder(Len + 1);
                int retVal = SendMessage(hWnd, WM_GETTEXT, Len + 1, Buff);
                if (Len == retVal)
                    return Buff.ToString();
            }
            return "";
        }

Zoiets. Had het hier toevallig nog liggen.
Moet ik wel eerlijkheidshalve bij zeggen dat we hier (normaliter) geen kant-en-klare oplossingen aandragen; vandaar dat ik de rest (proces handle verkrijgen etc) heb weggelaten. Maar met vorige post erbij heb je een (zo goed als) kant-en-klare oplossing dus.

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 11-01-2008 16:56 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• maniak
RobIII schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:53:

Zoiets. Had het hier toevallig nog liggen.
Moet ik wel eerlijkheidshalve bij zeggen dat we hier (normaliter) geen kant-en-klare oplossingen aandragen; vandaar dat ik de rest (proces handle verkrijgen etc) heb weggelaten. Maar met vorige post erbij heb je een (zo goed als) kant-en-klare oplossing dus.
Tnx.. maru... geen kant en klare oplossingen? Wrom eigenlijk? Zijn deze forums er niet om elkaar te helpen?

[ Voor 44% gewijzigd door een moderator op 11-01-2008 17:33 . Reden: Quote ingekort...leest zo lastig... ]

• geforce5_guy
  • Niet online
maniak schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:24:
[...]

Tnx.. maru... geen kant en klare oplossingen? Wrom eigenlijk? Zijn deze forums er niet om elkaar te helpen?
Het is toch ook niet leuk om alles voor gekauwd te krijgen,en op deze manier leer je er nog niks van lijkt me.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
maniak schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:24:
[...]

Nou, omdat:
Waarom gaan die topics eigenlijk dicht, we zijn hier toch om elkaar te helpen? Zonder vragen geen forum!
Die redenatie gaat op GoT niet op. Het is een forum wat niet als doel heeft zoveel mogelijk users of zoveel mogelijk posts. Dat staat namelijk ongeveer lijnrecht tegen ons werkelijke doel: Een technisch discussieforum op een hoog niveau. Het is dus niet je helpdesk waar je even zonder eigen inzet je probleem neerdumpt.
;)

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 11-01-2008 17:34 ]

Over mij

Pagina: 1