[XP] Geen beeld uit standby

Pagina: 1
Acties:
  • 471 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-02 15:35
Ik heb hier 2 machines staan, 1 van mezelf en 1 voor een vriend, en ze hebben het zelfde probleem. Ik kan alleen niet vinden of het aan windows ligt of aan de videokaart, in vista is probleem namelijk niet zo. Kleine correctie, in vista gebeurt toch blijkbaar ook alleen soms doet-ie het wel, wat me toch doet denken dat het iets met de videokaart is ipv het OS.

Het is namelijk zo dat als ik de pc in standby zet (zowel S1 als S3) dat ik bij het 'ontwaken' geen beeld krijg. Het scherm springt wel weer aan maar blijft gewoon zwart. Toen ik mijn oude videokaart had had ik dat probleem niet (X1950XT, nu een Club3d HD3870 OC edition). Alleen ik lees niet dat andere gebruikes van een HD3870 het probleem wel hebben, ik heb op de site van MS wel een fix gevonden voor zo'n soort probleem maar die was alleen voor Mediacenter.

Specificaties:
Intel Core2duo E6750 @ 3.2Ghz.
2 GB OCZ Special-ops dual channel
Club3d HD3870 OC edition
Gigabyte P35-DQ6

Andere pc het zelfde alleen met een MSI P35-neo2 FR mobo.

[ Voor 8% gewijzigd door 3dmaster op 11-01-2008 14:52 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Verwijderd

Heb je al naar de eigenschappen van je bureaublad gekeken. Daar zie je iets over screensaver met energie besparing.. Kijk daar even of je wat kan veranderen om dit te voorkomen.

Alle windows updates doen, Nieuwste updates voor je videokaart.

• 3dmaster
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:15:
Heb je al naar de eigenschappen van je bureaublad gekeken. Daar zie je iets over screensaver met energie besparing.. Kijk daar even of je wat kan veranderen om dit te voorkomen.

Alle windows updates doen, Nieuwste updates voor je videokaart.
Ik heb al de laatste driver van AMD dus dat is wel goed, energiebeheer zie ik zo niks staan wat dit kan veroorzaken :S

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ook gekeken in je BIOS of er iets als Repost Video on resume S3 of iets dergelijks te vinden is? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• 3dmaster
alt-92 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:17:
Ook gekeken in je BIOS of er iets als Repost Video on resume S3 of iets dergelijks te vinden is? :)
Ja heb ik net nog gevonden en ingeschakeld, maar als ik 'm nu uit standby haal zie ik het VGA bios snel voorbijkomen waarna het alsnog op zwart gaat :+

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:03
Probeer MST eens, handig tooltje bij standby problemen, ook voor Windows zonder MCE.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Gaat op m'n laptop (HP nc6320) ook regelmatig niet goed :/ Moet dan altijd het FN-knopje voor video-out indrukken, dan werkt het vaak. Maar zelfs dat werkt niet altijd..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1