Toon posts:

Mobo of processor kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Medion computer met een p4 processor, alleen doet hij het niet meer. Hij viel een aantal keer uit tijdens het gebruik. Ik heb mijn hardware al getest en waarschijnlijk zit het probleem in mijn processor of het mobo. Als ik hem aan zet, gaan de ventilatoren wel aan, maar verder gebeurt er niets.
Ik heb mijn processor losgemaakt en toen zijn er een paar pinnetjes omgebogen. Ik heb ze weer recht gezet en heb de processor weer terug geplaatst. Is mijn processor dan meteen kapot?
Is er een manier om er achter te komen wat het probleem is, of kan het nog iets anders zijn dan mijn mobo of processor?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:10

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik heb mijn processor losgemaakt en toen zijn er een paar pinnetjes omgebogen.
Lijkt erop dat iemand de heatsink eraf heeft gehaald met de processor eraan vastgeplakt, en vervolgens weer heeft terug gedrukt. Gebeurt wel vaker. Het kan zijn dat de processor nu kortsluiting heeft gemaakt op het moment dat de pinnen krom waren.
Alle pinnen zijn nu dus weer recht en even lang?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd de koeling met processor van het moederbord gehaalt. Maar alle pinnetjes zijn weer recht en evenlang, er is aan de processor niets te zien. Ik weet niet hoe kwetsbaar de processor, of de pinnetjes zijn, dus ik weet niet of dit het probleem heeft veroorzaakt.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als alle pinnetjes recht zijn en de CPU past in de socket zou ik me daar niet druk om maken. Wat betreft het uitvallen : lijkt mij óf een hitteprobleem (controleer je temps) of een PSU (voeding) probleem. Controleer beide eens. CPU's gaan zelden kapot (althans, niet fysiek).

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Aangezien het een Medion computer betreft: probeer ook eens de stekker uit de voeding te trekken en dan een paar keer op de powerknop te duwen om alle reststroom te verwijderen. Dat wil bij bepaalde modellen wel eens vage problemen oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de restspanning er al meerdere malen afgehaald, maar dit werkt niet. Ik heb ook mijn voeding al laten testen en die werkt ook goed, de ventilatoren van processorkoeling en de videokaart werken gewoon. Wat dan wel vreemd is, is dat mijn DVD-ROM spelers niet meer open of dicht willen, terwijl het lampje van de DVD-ROM spelers wel brand.
Omdat de computer een aantal keer uitviel, dacht ik ook aan een hitte probleem, maar nu doet hij helemaal niets meer. Als ik hem aanzet, gaan alleen de ventilatoren (dus de processor wordt wel gekoeld) en de lampjes van de computer zelf en de DVD-ROM spelers aan, verder gebeurt er niets.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jij hebt een Medion PC dat vast een moederbord, CPU en andere onderdelen heeft. Het is erg jammer dat je totaal geen melding geeft van je specs.

Los daarvan, als je moederbord en/of CPU verdenkt, sluit die dan uit (als je zelf andere PCs hebt met vergelijkbare onderdelen, zet die tijdelijk over, of leen ze als je zelf niets hebt).

Zie voor dat en nog meer tips de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.