Toon posts:

DVI naar VGA connector? mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb veel gezocht of dit wel echt mogelijk is, en hoewel het op papier er zo staat (dvi2vga) ben ik toch niet helemaal zeker van of het werkt zoals ik wil.

Mijn situatie is:
ik heb 1 videokaart, met een DVI en een VGA aansluiting. Daar heb ik 2 monitoren aangekoppeld. Nu geeft de Acer monitor problemen als ik die aansluit op de DVI aansluiting; werkt perfect als ik hem op de VGA aansluit. Is een heel vaag probleem, lang verhaal, ligt niet aan de kabel enzo maar goed. Nu heb ik mijn 2e monitor die ik wel graag wil blijven gebruiken. Hier zit alleen een VGA aansluiting op. Is het mogelijk dus om die VGA monitor op de DVI aansluiting van de videokaart aan te sluiten?
Of werken die connectors alleen andersom?

Las dit namelijk bij een internetwinkel, terwijl ik op een DVI 2 VGA kabel klikte:
"deze kabel transporteert alleen analoge signalen en wordt vaak gebruikt tussen een computer met een 15pins sub d vga aansluiting en een lcd monitor met een dvi aansluiting.
"

Dit is dus, ondanks de naam deed vermoeden, precies andersom als mijn situatie.

Verwijderd

dvi naar vga kan wel

vga naar dvi niet

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:05

Haan

dotnetter

Dvi naar Vga is zo gewoon als wat, bij vrijwel iedere videokaart met een DVI uitgang zit zo'n verloopje ook gewoon standaard bijgeleverd.
(anders is het bijvoorbeeld ook een beetje vervelend als je een CRT monitor hebt en een moderne videokaart, die hebben namelijk vaak 2 x DVI uitgang)

[ Voor 35% gewijzigd door Haan op 11-01-2008 13:34 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als het goed is kan dat met een DVI-I kabel en eventueel een extra verloopstekker. In een beetje fatsoenlijke computerwinkel moeten ze je hiermee kunnen helpen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:33:
Als het goed is kan dat met een DVI-I kabel en eventueel een extra verloopstekker. In een beetje fatsoenlijke computerwinkel moeten ze je hiermee kunnen helpen :)
thnx, die link heeft me geholpen...

de DVI aansluiting op mijn videokaart is digital only... dus met mijn huidige videokaart kan het niet... Ik heb idd een DVI-I aansluiting (en kabel) nodig ervoor...

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:05

Haan

dotnetter

een 'digital only' dvi aansluiting op je videokaart :?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:50:
een 'digital only' dvi aansluiting op je videokaart :?
ik kan er ook niks aan doen ;)
Pagina: 1