Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

C# desktop] Accordion control

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een accordion control te maken voor mijn C# (.NET v2) desktop.
Ik heb al wat voorbeelden gevonden, maar die zijn allemaal voor ASP.NET en maken dan gebruik van JavaScript en (D)HTML.
Ik wil het voor mijn desktop applicatie gebruiken.
Nu kan ik het natuurlijk zelf maken, ik dacht aan buttons en panels maar mijn motto is:
Beter goed gejat dan slecht bedacht
dus vroeg ik mij of of er niet al zoiets bestaat, misschien onder een andere naam?

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Een arcordion (het toetsengedeelte) lijkt in principe op een piano op z'n kant. Ik zou alleen niet weten hoe je simpel het trek/duw gedeelte kunt emuleren. Je bent dan afhankelijk van de snelheid van trekken en duwen en de manier waarop je beide helften naar elkaar toebeweegt.

If it isn't broken, fix it until it is..

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:24

ThunderNet

Flits!

.Net 3.5 een optie? Want in dat geval kun je gebruiken van XAML, waarin dit soort dingen een stuk simpeler te realiseren zijn :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-10 11:58
Niemand_Anders schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:36:
Een arcordion (het toetsengedeelte) lijkt in principe op een piano op z'n kant. Ik zou alleen niet weten hoe je simpel het trek/duw gedeelte kunt emuleren. Je bent dan afhankelijk van de snelheid van trekken en duwen en de manier waarop je beide helften naar elkaar toebeweegt.
Ik denk dat jij even moet kijken wat er met het Accordion control bedoeld wordt ;)

edit:
Haha, RobIII. Dat je die van jezelf niet naar boven verplaatst hebt :P

[ Voor 7% gewijzigd door riezebosch op 11-01-2008 14:06 ]

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Niemand_Anders schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:36:
Je bent bekend met accordion controls? ;)

edit:
POTVER riezebosch! Voorkruipert! :( :+

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 11-01-2008 13:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Dat kreng is op internet bekend als de Outlook Navigation Bar en blijkbaar zijn er meer mensen op jouw idee gekomen, want er is een markt voor. Er zijn diverse implementaties te vinden op het net, maar helaas ben ik alleen maar evaluatieversies tegengekomen. Dus toch zelf maken, of kopen natuurlijk.
edit:
I stand corrected, zie onder :P

[ Voor 7% gewijzigd door bigbeng op 11-01-2008 14:08 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:24

ThunderNet

Flits!

bigbeng schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:56:
Dat kreng is op internet bekend als de Outlook Navigation Bar en blijkbaar zijn er meer mensen op jouw idee gekomen, want er is een markt voor. Er zijn diverse implementaties te vinden op het net, maar helaas ben ik alleen maar evaluatieversies tegengekomen. Dus toch zelf maken, of kopen natuurlijk.
http://vbaccelerator.com/...r_Bar_Control/article.asp
Gratisch :) zitten nog paar samples daar :)

Edit:
http://vbaccelerator.com/...ontrols/ListBar/index.asp

[ Voor 6% gewijzigd door ThunderNet op 11-01-2008 13:59 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:28
Inderdaad voor winforms is dit component beter bekend als outlook menu:
http://www.codeproject.com/KB/menus/NavigationMenu.aspx
http://www.codeproject.com/KB/selection/csoutlookbar.aspx

OP the code project zijn een groot aantal implementaties te vinden

[ Voor 33% gewijzigd door TUX2K op 11-01-2008 14:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal.

De bedoeling is dat er in het uitschuifbare gedeelte een grid control komt met data.
Nu is het uitzoeken welke van de voorbeelden dat het beste kan. Er zitten in ieder geval een paar visueel mooie tussen.

Paul

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

riezebosch schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:41:
[...]

Ik denk dat jij even moet kijken wat er met het Accordion control bedoeld wordt ;)

edit:
Haha, RobIII. Dat je die van jezelf niet naar boven verplaatst hebt :P
Excuus. Maar bij accordion denk ik aan het muziek instrument en niet aan een outlook sidebar. Vaak als je met audio programmeren gaat beginnen is het schrijven van een piano een opdracht. Ik had meer het idee dat de TS met een variant daarvan bezig was.

Het blijft vrijdag he ;-)

If it isn't broken, fix it until it is..

Pagina: 1