Ideetje voor Nieuwsposters

Pagina: 1
Acties:

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik loop vooruit met ideeen besefde ik zodra ik de titel schreef.

Zodra het concept powerusers aanwezig is, is het dan geen idee voor een nieuwsposter om een Limiet in te stellen voor alle reacties.

Dat als pak 'm beet Wouter Tinus de taak heeft een posting te plaatsen over de zoveelste hack van een Microsoftsite of zo, er gelijk een maximale score van +2 gehaald zou kunnen worden?

Zulke topics bevatten toch meestal alleen maar geblaat en geboe, en het zijn vaak nog meer dan 100 reacties. Indien de powershifters dan langs komen kunnen de echt zinnige opmerkingen alsnog zo naar +3/+4 getild worden.

Voor Tnet is het handig, want de +4-lezer ziet geen rommel, voor de Tnetters is het handig, omdat dan niet de grootst mogelijk onzin op +3 of +4 kan komen en voor de powershifters is het handig omdat je dan zeker weet dat er geen mismoderaties zijn geweest.

* Delerium zou 's meer goede ideeen in zijn werk moeten stoppen ;).
* Delerium zegt ook dat de harde-waren FAQ zo goed als af is.

[edit], als reactie op Kexdeflex: :?

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Ik doe maar een gooi:

Volgens mij is de maxpost oplossing goed. Heb niet het id dat mensen die hierin posten het veel boeit of hun post omlaag gemod word. Veel reaxies van mensen die wat hoger in de schaal staan zie ik er ook weer niet. Dus veranderingen in het max. aantal punten of in de startwaarde zie ik niet direct als oplossing. De max. waarde is hooguit nuttig voor de grapjassen maar die zijn er toch sowieso al uitgefilterd met een +2 max.?

• Delerium
  • Niet online
Meestal zie ik wel wat reacties. Maar ff een move aanvragen.

Zie nu wel een MS-draad verschijnen.

Verwijderd

Nou eens mijn *view* over het hele ID van powershifters:

Op zich is het een goed idee, maar er moet:

heel veel controle op zijn,

de powershifters mogen niet anoniem meer reageren (in het modoverzicht dus de nick)

en er moet een mogelijkheid zijn voor normale users om zo'n shifter zijn status af te nemen, direct of indirect, dus gewoon vote'je, en als een powershifter zich volgens veel mensen 'misdraagt' krijgt een admin een mailtje (mooi de klagers dan redenen in laten vullen, dan kan de admin er op reageren).

Dit alles om te voorkomen dat een select groepje de GoD (>:)) uit gaat hangen, en zo het hele moderatie-beeld gaat uitmaken op T.net.

Het modsysteem is niet uitgevonden om mensen punten te geven naar de wil van de *powerusers*(en degenen die daar toe horen voelen zich nu wel aangesproken).
Het moderatiesysteem moet een zo eerlijk mogelijk beeld geven van wat de gemiddelde tweaker wil, of de die-hards het daar nou mee eens zijn of niet.

Daarom vind ik het hier zo'n x x * plaats

/me heeft weer gesproken en is benieuwd hoeveel modder hij nou weer naar zijn kop krijgt

edit:
2 woordjes vergeten te typen :D

• Delerium
  • Niet online
Totaal mee eens. (indien het doorgaat).

Een user heeft zich niet direct te bemoeien met powershifters, maar kan via een adje wel z'n beklag uitspreken.
Volledige transparantie is wat mij betreft een pre (al was dat alleen maar om geflame te voorkomen). Dit forum is daarvoor en een lijstje met powershifters zou ook zeker op z'n plaats zijn.
Iedere shifter zal zijn verantwoordelijkheid moeten dragen en deze niet moeten ontlopen.

Users daareentegen moeten dan dus geen persoonlijke flame-wars oid op shifters gaan uitoefenenen, want dat is helemaal verwerpelijk. shiften is 1 ding, als Adje handelen is een heel ander verhaal.