Toon posts:

[JS] Data extern formulier plaatsen in textfield

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een TinyMCE editor waar ik wil proberen vanuit een extern klein formulier data in te plaasten, maar dan wel al een soortement van string.

Ik ben al bezig geweest dit uit te zoeken want het is mogelijk en wordt redelijk veel toegepast, alleen mijn vragen zijn:

- Is TinyMCE een ander verhaal of kan ik dit wel zien als "simpel" textfield ?
- Kan ik de forms als variabele invullen in een complete string ?

Stel ik heb 123_VAR1_456_VAR2_789_VAR3 wat ik wil plaatsen als geheel in de TinyMCE editor en waar ik VAR1 t/m VAR3 wil vervangen door variabelen uit een drietal textvelden uit een klein formulier boven of onder de de TinyMCE editor.

Ik ben het zelf in deze vorm nog niet tegen gekomen, wel het aanmaken van quicktags in TinyMCE en het plaatsen van quicktags in een formfield doormiddel van Javascript.

Wat ik wil doen lijkt me toch wat creatiever te zijn. Haalbaar of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wil je ze realtime vervangen of enkel na het posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je kunt toch gewoon met setContent de tekst setten? En met een simpele replace() moet je dan even je var's replacen.

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 11-01-2008 13:35 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
moozzuzz schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:27:
Wil je ze realtime vervangen of enkel na het posten?
Wat bedoel je exact met realtime ?

Ik wil graag de gehele string printen op de plaats waar de cursor staat in TinyMCE op dat moment. De reden dat ik dit wil is omdat je dan niet de hele string handmatig hoeft te typen iedere keer.

@RobIII; ga ik eens naar googelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil hier toch nog even wat aandacht aan schenken.

Ik heb nog geen keus kunnen maken of buiten de TinyMCE editor te doen doormiddel van een form of in de TinyMCE editor doormiddel van een QuickTag welke een popup opent met 2 textarea's erin.

Ik kan legio replacements vinden, maar allemaal niet met 2 textvelden die een soortement van string invullen en plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het idee dat dit very unsual is. Toch zie je het hier op het forum ook wel gebeuren, bijvoorbeeld met de imagelink als je een plaatje wil posten.

De vraag die mij bezig blijft houden is of ik het nu in TinyMCE zal doen of extern.
Pagina: 1