Onboard RAID (0, 2 disks) word niet herkent door winXP

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tinus89
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-01 13:40
Hallo,

Ik dacht op mijn RAID0 config even een nieuwe windows te zetten.
Dus de drivers gedownload en op floppy gezet, windows CD erin en rebooten.
Dan het volgende:

Punt 1:

Wanneer windows zegt: druk op F6 om etc, gebeurt er niets wanneer ik op F6 druk. Bij de optie erna, F2 voor systeemherstel, werkt het wel. Tobo is PS/2, USB tobo maakt geen verschil.

Wanneer ik hem door laat lopen, kom hij vanzelf met niet-ondersteunde schijfconfiguratie.
Ik kan hier extra software installeren. Dit doe ik vanaf de diskette, hij zegt dat hij het gaat installeren, en gaat door.

Punt 2
Wanneer ik op F8 heb gedrukt om akkoord te gaan, krijg ik de aanwezige schijven. Hier staat de RAID Config echter niet bij.

Gebruikte hardware:

MSI K9N SLI (-2F) (v. 2.21)
Onboard RAID NVidia NForce 570 SLI MCP
2x 80GB SATAII 8MB 1 WD en 1 Seagate. Hebben eerder in RAID 0 gestaan samen dus.
AMD Athl X2 4800+
2*1GB DDR2 800
Nog een paar losse SATA en 1 IDE disk.

Gebruikte drivers:

Nieuwste drivers van MSI website
Meegeleverde drivers op cd-rom van mobo

Wie weet raad? Wat doe ik fout?

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51
Ik denk dat je een klein beetje te ongeduldig bent. Setup geeft aan wanneer je op F6 kunt drukken, en zal daarna de eerste files gaan laden. Ergens halverwege zal ie stoppen, en dan kun je aangeven welke driver van de floppy goed is. Daarna zal setup nog wat files laden, en vervolgens krijg je het keuzemenu, licentievoorwaarden etc.

Mocht dat niet baten, kijk of je floppydrive wel gedetecteerd wordt, of de kabel goed aangesloten is en of de opties goed staan in het BIOS.

• tinus89
Dit is precies wat ik gedaan heb. Ik was inderdaad te ongeduldig, maar hij blijft geen harddisks herkennen.

Floppydrive wordt goed herkent, is ook gewoon te benaderen vanuit windows (met een non-raid schijf).

Ik ben inmiddels na het zeer plotseling overlijden van een schijf toch maar gaan nadenken over RAID0.

Ik wil eerst sparen voor 2 extra schijven, voor wat meer zekerheid.

Op dit moment wil ik dus geen RAID meer.

Verwijderd

tinus89 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:00:
Hallo,

Ik dacht op mijn RAID0 config even een nieuwe windows te zetten.
Dus de drivers gedownload en op floppy gezet, windows CD erin en rebooten.
Dan het volgende:

Punt 1:

Wanneer windows zegt: druk op F6 om etc, gebeurt er niets wanneer ik op F6 druk. Bij de optie erna, F2 voor systeemherstel, werkt het wel. Tobo is PS/2, USB tobo maakt geen verschil.

Wanneer ik hem door laat lopen, kom hij vanzelf met niet-ondersteunde schijfconfiguratie.
Ik kan hier extra software installeren. Dit doe ik vanaf de diskette, hij zegt dat hij het gaat installeren, en gaat door.

Punt 2
Wanneer ik op F8 heb gedrukt om akkoord te gaan, krijg ik de aanwezige schijven. Hier staat de RAID Config echter niet bij.

Gebruikte hardware:

MSI K9N SLI (-2F) (v. 2.21)
Onboard RAID NVidia NForce 570 SLI MCP
2x 80GB SATAII 8MB 1 WD en 1 Seagate. Hebben eerder in RAID 0 gestaan samen dus.
AMD Athl X2 4800+
2*1GB DDR2 800
Nog een paar losse SATA en 1 IDE disk.

Gebruikte drivers:

Nieuwste drivers van MSI website
Meegeleverde drivers op cd-rom van mobo

Wie weet raad? Wat doe ik fout?
Heb je wel de beide drivers van diskette geladen?

De storage driver
En chipset driver

Voor de zekerheid lees de raid faq nog eens door.
RAID FAQ

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 17:39 ]

• tinus89
nee, ik heb alleen de RAID driver geladen. Niet de NForce Storage driver, want in het boekje stond alleen dat ik die eerste moest laden.

Ik heb wel geprobeert de 2e te laden, maar dan kwam hij met een foutmelding.