Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een misschien niet al te slimme vraag, maar ik kon geen antwoord vinden onder google (ben een Vista newbie).
Ik wil dus XP en Vista Home Premium 32 bits in multiboot installeren op een RAID 0+1 configuratie.
Dus: heb ik bij XP installatie 4 partities aangemaakt: 80 GB voor XP, 150 GB voor Vista en de overige 2 partities voor data.
XP was netjes geinstalleerd met F6 procedure (RAID drivers installeren). De overige partities zijn nog steeds unallocated.
Daarna wil ik Vista installeren. Ik zie de partities wel, maar als ik de RAID drivers wil installeren (net als bij XP) krijg ik een IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL error. Voordat ik de gok neem om de drivers NIET tijdens de installatie mee te installeren (maar achteraf), wil ik jullie mening horen.
Doe ik iets fout/onlogisch? Een hardware fout lijkt me niet, aangezien XP wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een subtiel kickje... Heeft niemand dit probleem gehad?
Het gaat om:
Asus P5N32-E SLI mobo
Kingston 2 GB HyperX PC6400 CL4 (SLI ready memory)
4x WD 250 GB in Raid 0+1 systeem (SATA)
Gainward 1024 MB GF8800GT (GS) in sli
IDE is disabled, aangezien ik alles via SATA werk.
De rest van de hardware is iirelevant voor dit probleem/vraagstelling.

Software:
XP 32 bits prof. (US)
Vista Home Premium 32 bits (UK).

Het gaat me erom of ik de RAID drivers voor vista -NA XP installatie- ook met de installatie van Vista moet installeren of kan dat achteraf?
Ja, ik weet dat Vista op een aparte partitie geinstalleerd moet worden, echter kan ik nergens vinden wat ik met 3th party drivers moet doen... Gokken is misschien wel leuk en aardig, maar ik wil (als het ff kan) in 1x goed doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me als je deze error krijgt dat je in de partition manager van vista bent en je ziet geen schijven dat je zowel de raid als de sata drivers moet laden.

zie je de schijven wel moet je deze formateren naar ntfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:33:
lijkt me als je deze error krijgt dat je in de partition manager van vista bent en je ziet geen schijven dat je zowel de raid als de sata drivers moet laden.

zie je de schijven wel moet je deze formateren naar ntfs
Dan is de laatste een fout van me geweest: onder XP had ik de eerste partitie idd geformateerd, en de rest unallocated gelaten (ik ging ervan uit dat Vista met zijn eigen format ging formatteren). Ik zal de 2e partitie onder XP ntfs formatteren en dan 'gewoon' Vista installeren.
Zodra de videokaart weer binnen is (2e komt woensdag binnen en de 1e was defect), zal ik aan de slag gaan! Dank je wel voor de suggestie.