Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[C#] Data exporteren naar Excel

Pagina: 1
Acties:
  • 560 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil vanuit C# (WinForms) een excel bestand aanmaken en daar data naar toe schrijven. Daarnaast wil ik nieuwe sheets (tabbladen) kunnen aanmaken om data naar toe te schrijven.

Ik heb gezocht, maar de oplossingen zijn voornamelijk voor ASP.NET. Bijvoorbeeld:

http://www.codersource.ne...g_data_grid_to_excel.aspx

Voor winforms heb ik het volgende gevonden, maar ik weet niet of dat zo'n elegante oplossing is.

How To Use ADO.NET to Retrieve and Modify Records in an Excel Workbook With Visual Basic .NET

Misschien is er wel geen makkelijke oplossing en moet ik data gewoon als CSV wegschrijven. Hebben jullie tips met met maken en bewerken van excel bestanden vanuit C# / WinForms? Externe libraries bijvoorbeeld?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik kon daar ook nooit iets moois voor vinden. Ik schrijf dus ook gewoon .csv bestanden weg.. Je zou het met de Excel interop .dll kunnen doen, maar dat is héél langzaam vergeleken met het genereren van een .csv bestand.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:24

ThunderNet

Flits!

Wat ook kan, het is wat smeriger, maar werkt wel prima. Is gewoon Excel aansturen? Via COM/Interop? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 23:37

TeeDee

CQB 241

Deze library kan volgens mij prima met Winforms aan de slag.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored