In csh is de up key standaard gebonden aan history-search-backward, wat zorgt voor history completion : geef enkele characters in van het command in je history en druk op de up key om al je vorige commands beginnende met deze characters te krijgen.
Ik probeer om in bash de keybindings te verleggen ten einde deze history-search-backward op key te mappen. Echter zonder veel success. Geprobeert achter de keyseq code te komen van deze key door de bindings in mijn csh te kopieren.
Zonder success, nog altijd standaard bash behaviour.
Ook op internet gezocht maar de 10 verschillende gevonden keyseq schijnen allemaal niet te doen.
Kent er iemand een andere manier? Kent iemand de juiste keyseq code? Of ziet er iemand wat ik mis doe?
Ik probeer om in bash de keybindings te verleggen ten einde deze history-search-backward op key te mappen. Echter zonder veel success. Geprobeert achter de keyseq code te komen van deze key door de bindings in mijn csh te kopieren.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| csh % bindkey | grep search-back "^[[A" -> history-search-backward "^[OA" -> history-search-backward "^[P" -> history-search-backward "^[p" -> history-search-backward up -> history-search-backward % |
code:
1
2
3
4
5
| bash bash-3.2$ bind "^[0A":history-search-backward bash-3.2$ bind "^[P":history-search-backward bash-3.2$ bind "^[p":history-search-backward bash-3.2$ bind "^[p":history-search-backward |
Zonder success, nog altijd standaard bash behaviour.
Ook op internet gezocht maar de 10 verschillende gevonden keyseq schijnen allemaal niet te doen.
Kent er iemand een andere manier? Kent iemand de juiste keyseq code? Of ziet er iemand wat ik mis doe?