Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

werkend mail form weigert mail te sturen naar bep. mailadres

Pagina: 1
Acties:
  • 551 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
Met succes heb ik al vele email formulieren geinstalleerd met een simpel PERL scriptje dat mij nog nooit in de steek heeft gelaten. De laatste dagen ben ik echter op een probleem gestuit:

Er is namelijk 1 email adres, xxxxxxx@hetnet.nl, waarnaar het script weigert emails te versturen. Alles lijkt goed te gaan, geen foutmeldingen op de website, maar de mail komt simpelweg niet aan. Ik ben zelf (na het vragen van inlogcodes) gaan inloggen op netmail van hetnet.nl (de klant werkte normaal met outlook), een aantal afzenders toegevoegd aan de veilige lijst, maar geen resultaat. De emails verschijnen nergens, niet in inbox, ongewenst of verwijderd.

Het vreemde is, als ik het script instel emails naar een ander email adres te versturen, komen zij wel aan (dus met het script is niets mis..?). Mijn gedachte was dan ook dat het aan wat instellingen van het email adres xxxxx.hetnet.nl lag, maar hier heb ik niks kunnen vinden. Ik hoop dat iemand een idee heeft, alvast bedankt!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 23:37

TeeDee

CQB 241

En versturen naar een ander hetnet.nl adres werkt wel?
Wordt het niet (weet niet of HetNet een spamfilter heeft) afgevangen in het spamfilter VOOR de inbox van de klant?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het kan zijn dat Hetnet emails blokkeert van servers die niet juist zijn ingesteld? Zelf verstuurd ik ooit mail via smtp.domein.nl, maar het SMTP subdomein was niet ingevoerd als MX-record in de DNS en verwees ook niet naar een daadwerkelijke mailserver/software. Verschillende ontvangende partijen konden daar niet mee omgaan.

Ook wordt greylisting steeds vaker toegepast als anti-spam middel. Je wordt als versturende server geacht de greylisting melding af te vangen en na een minuut (of iets meer) het mailtje een 2e keer te versturen. Mocht je dat dezelfde seconde nog doen loop je kans geblokkeerd te worden. Strenge tarpitting instellingen kunnen je dan ook nogeens nekken ;) Controleer dus de instellingen van je mailserver.

Daarnaast kan het natuurlijk ook de inhoud van de mail zijn die niet door een spamfilter heen komt. Op een eigen mailserver blokkeer ik alle mail die boven een bepaalde spam-score uitkomt.

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
TeeDee schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:31:
En versturen naar een ander hetnet.nl adres werkt wel?
Wordt het niet (weet niet of HetNet een spamfilter heeft) afgevangen in het spamfilter VOOR de inbox van de klant?
Dat weet ik niet, ik heb het nooit naar een ander hetnet email account hoeven sturen. Maar dat het wordt afgevangen voor de inbox van de klant lijkt mij inderdaad ook het meest voor de hand liggend op dit moment. Aan de andere kant.. dan zouden toch enorm veel mensen hier last van moeten hebben? Ik ben toch niet de enige die probeert via een mail script een automatisch gegenereerde enail te versturen naar een @hetnet.nl email account? ;)
Hetnet heeft overigens wel een spamfilter die je erbij kan kopen, weet niet zeker of de klant dat gedaan heeft, maar ik las op de website dat deze emails dan gewoon bij de junk mail kwamen te staan. En daar staan ze dus niet. Er staat wel een hoop andere junk mail.
Blue-eagle schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:34:
Het kan zijn dat Hetnet emails blokkeert van servers die niet juist zijn ingesteld? Zelf verstuurd ik ooit mail via smtp.domein.nl, maar het SMTP subdomein was niet ingevoerd als MX-record in de DNS en verwees ook niet naar een daadwerkelijke mailserver/software. Verschillende ontvangende partijen konden daar niet mee omgaan.
Ik heb het email formulier en script getest terwijl hij geinstalleerd stond op de server van de klant, en ook terwijl het formulier en script stond geinstalleerd op mijn eigen server. Twee keer geen resultaat.
Ook wordt greylisting steeds vaker toegepast als anti-spam middel. Je wordt als versturende server geacht de greylisting melding af te vangen en na een minuut (of iets meer) het mailtje een 2e keer te versturen. Mocht je dat dezelfde seconde nog doen loop je kans geblokkeerd te worden. Strenge tarpitting instellingen kunnen je dan ook nogeens nekken ;) Controleer dus de instellingen van je mailserver.
Ik heb nog nooit gehoord van het greylisting principe, maar dat zou dan toch betekenen dat iedereen die een email verstuurd naar dit email adres, een bevestiging moet geven? Dat is niet het geval namelijk.
Daarnaast kan het natuurlijk ook de inhoud van de mail zijn die niet door een spamfilter heen komt. Op een eigen mailserver blokkeer ik alle mail die boven een bepaalde spam-score uitkomt.
De inhoud van de mail wordt iets zoals dit
naam: testemail
adres: test@test.com
telefoon nummer:
vraag: test
Submit: Verzenden
REMOTE_ADDR: 83.84.xxx.xxx
HTTP_USER_AGENT: Opera/9.24 (Windows NT 5.1; U; nl)
DATE: 10:12:59 2008-1-11
Lijkt mij niet zo heel erg dubieus. De afzender van de email als ik hem naar mezelf verstuur is xxxxxx@artweb06.artsites.nl.

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik gebruik zelf vaak dit stukje quick&dirty code (PHP):

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
$headers = "From: ".$geg['voornaam'].' '.$geg['naam']."<".$geg['e'].">".$eol.
    "Reply-To: ".$geg['voornaam'].' '.$geg['naam']."<".$geg['e'].">".$eol.
    "Return-Path: ".$geg['voornaam'].' '.$geg['naam']."<".$geg['e'].">".$eol.

"Message-ID: <".time()."-vorming@rodekruisgent.be>".$eol.
    "X-Mailer: PHP v.5.0.1".$eol.

"MIME-Version: 1.0".$eol.
    "Content-Type: multipart/mixed; boundary=\"$mime_boundary\"\r\n";
met $eol de \r\n of \n naargelang serverinstelling.

[ Voor 4% gewijzigd door moozzuzz op 11-01-2008 13:24 . Reden: verduidelijking ]