Rechtermuisknop backup

Pagina: 1
Acties:

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-07 10:28

Gwannoes

Solderen moet je leren

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een tooltje waarmee ik (onder windows XP) een willekeurig bestand eenvoudig kan backuppen door in het rechtermuisknop-context-menu in explorer "backup" aan te klikken.
Het zou mooi zijn als hij dan een kopie kan maken met de datum+tijd in de bestandsnaam, en dit evt. in een aparte directory te zetten.

Voorwaarde is wel dat het niet te veel resources gebruikt. Mooiste zou eigenlijk zijn een scriptje (.bat?) die aangeroepen wordt vanuit het context-menu en die een kopietje maakt met volgnummer/datum+tijd in de bestandsnaam erbij.

Ik ben al een tijdje aan het klooien geweest met .bat-files, maar ik krijg het niet voor mekaar om die datum+tijd er bij in te zetten.
In het SendTo menu kun je wel een map aanmaken om naartoe te copieren, maar dan geeft hij hem geen nieuwe naam.
Tools op internet zijn er in overvloed, maar zijn vaak veel te uitgebreid, en zijn dan ook weer een extra programmatje in je systemtray o.i.d. Daar heb ik niet zo heel veel zin in.

Kent iemand een dergelijke tool/script/o.i.d.?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Verwijderd

Dit kun je vast wel maken met een bat bestandje, xcopy/robocopy en een paar registry tweaks.

Kijk eerst maar eens of je het bad bestand aan de gang krijgt, shell extensions maken zijn niet zo moeilijk.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-07 12:00

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Gebruik now.exe in je scriptje.

This footer is intentionally left blank

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-07 10:28

Gwannoes

Solderen moet je leren

Topicstarter
Ik heb now.exe gedownload, maar ik geloof niet dat ik hier veel meer mee kan dan time/t en date/t.
Probleem is dat ik in de tijd niet : kan gebruiken. Hoe kan ik dat karakter dan vervangen voor een andere?

Nevermind... Ik heb zelf een klein C#-programmatje geschreven en de .EXE in de SendTo-folder geplaatst. Nu kan ik dus rechtsklikken op en file, en dan [Send To] --> [MyBackup.exe], en dan wordt de file gekopieerd naar D:\MyBackups[filename][date+time].[extentie]

[ Voor 23% gewijzigd door Gwannoes op 11-01-2008 15:53 ]

Hmmz, hier komt dus m'n sig