Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AT commando's vraag

Pagina: 1
Acties:

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Hallo,

Voor een implementatie van de aansturing van een smsmodem zit ik met een vraag.
Wanneer sms notification aanstaat bij een sms modem is het dan mogelijk dat je tijdens
een commando sequence opeens de notificatie er door krijgt? Het zelfde geld eigenlijk voor de RING van normale modems.

Voorbeeld:
ik stuur: AT+CMGL="ALL"
Verwacht een lijst terug met de berichten en daarna een OK.
Echter krijg ik na het eerste commando een +CMTI (sms notification).

Is dit mogelijk? Kan namelijk niets vinden over of dit mogelijk is :(

Alvast bedankt!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:26

voodooless

Sound is no voodoo!

Staat je modem wel in text mode (AT+CMGF=1)? Zoniet probeer dan eens AT+CMGL=4.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Ja, uiteraard kun je notificaties door de response van een ander commando krijgen. Elke response line wordt geprefixed door de commando opdracht (+XXX).

Als je dus AT+CMGL=4 (all) stuurt, dan moet je dus alleen de response regels welke beginnen met '+CMGL' verwerken. Regels welke je niet herkent worden meestal via een event naar de notifcation listener gestuurt.

Overigens ondersteunen veel modems alleen '4' als mode. (Meestal worden de andere modes (0 t/m 3 - Received / stored modes) niet ondersteund).

Omdat een seriele port slechts 1 retour (response) kanaal heeft, dient jouw applicatie de verschillende retour berichten uit elkaar te houden. Want hoe zou jouw modem anders dan de notificatie kunnen doorgeven?

If it isn't broken, fix it until it is..