Wifi kanalen in USA en europa icm Macbook

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• winnubst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 19:54
Ik ben van plan om binnenkort een Macbook mee te laten nemen uit de USA. Volgens mij zijn er niet zo veel verschillen, toetsenbord indeling, Engelstalige handleiding, USA stekker. Er is echter ook een verschil in het aantal wifi kanalen wat aan de overkant van het water en hier gebruikt wordt. In de VS worden de kanalen 1 t/m 11 gebruikt, terwijl dat in europa 1 t/m 13 is.
Ik vroeg mij af of dit nog problemen gaat geven of dat ik minder bereik heb, kan ik bijvoorbeeld niet op netwerken die op kanaal 12 of 13 uitzenden? Mocht dit problemen geven, Is dit een hardware matige oplossing of software matig en kan ik dit in OSX zelf veranderen.
Is er eventueel een nieuwe firmware voor het netwerkkaartje wat in de Macbook zit, zodat de extra twee kanalen ook gebruikt kunnen worden?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
DIe kanalen daar zijn verboden, dus routers e.d. kunnen er niet op uitzenden. Een MacBook zendt echt niet uit, dus ik denk dat het wel mee zal vallen.

PSN: djmurcielago

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:20

sanzut

It's always christmas time

TS heeft het over ontvangen, dat is nog steeds iets anders dan uitzenden..

• winnubst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 19:54
Mij lijkt het dat als een router op een bepaald kanaal (zeg 13) iets uitzend, de ontvanger (Macbook in dit geval) ook op dat kanaal luistert en zo data ontvangt. Als deze redenering klopt, kan ik er dan ook vanuit gaan dat mijn USA Macbook niet gaat werken in combinatie met netwerken die uitzenden op kanaal 12 en 13? Dan is het dus zoeken naar een firmware voor het netwerk chipje, of bestaat zoiets niet?

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:20

sanzut

It's always christmas time

Mssn is het slim om apple even te mailen/bellen?

• xx77qq
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Murcielago schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:11:
DIe kanalen daar zijn verboden, dus routers e.d. kunnen er niet op uitzenden. Een MacBook zendt echt niet uit, dus ik denk dat het wel mee zal vallen.
Tuurlijk zendt de macbook wel iets uit, anders kan je bv. geen email verzenden. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat er andere hardware inzit, dat zou het voor apple alleen maar duurder maken.

Het lijkt mij typisch een driver/firmware kwestie. Zeker weten doe ik het echter niet, maar logisch lijkt het me wel.

Verwijderd

Stel dat een Amerikaan met een MacBook in Nederland komt, denk je dat hij dan niet op het WiFi netwerk van een hotel o.i.d. van komen? Met andere woorden: het is verboden om op die frequentie uit te zenden, de MacBook kan het probleemloos ontvangen.

• Afdak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik heb eens een Mac (uit NL) onder handen gehad, waar blijkbaar een Amerikaanse AirPort kaart in zat: hij 'zag' de kanalen 12 en 13 niet.
Dus het zal wel kloppen wat TS stelt (ik zou het zelfs kunnen uitproberen; heb voor anderen verschillende Mac's uit de US gehaald...).
Maar het lijkt me geen probleem; er wordt maar weinig uitgezonden op 12 en 13.
Pagina: 1