Aankomende beroepskosten, hoe financieren?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Mijn vriendin, soon to be vrouw, studeert bijna af als verloskundige.
Nu moet zij haar eigen 'gear' bij elkaar gaan shoppen, en eigenlijk ook een auto.

Kosten, ca. 3000-4000 voor de spullen, en sja, wat kost een autootje. ca 4k
dus totaal toch wel 8k.
Ze krijgt die lening niet in het reguliere bankwezen.

Bestaan er speciale leningen voor dit soort zaken?
let wel, ze gaat niet in een maatschap, maar in loondienst, voor het inkopen in een maatschap zijn er speciale hypotheken , dat is bekend.
Ook heb ik wel eens wat gelezen in Arts&auto, maar weinig concreets.

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 08:58

hellknight

Medieval Nerd

hmm, m'n moeder is al jaren verloskundige, welliswaar als partner in een maatschap, maar mogelijk weet ze hier toch een t ander over te zeggen. Zal het haar dit weekend eens vragen.
Wordt vervolgd

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-07 01:20

curry684

left part of the evil twins

Hoezeer ik ook de schurft heb aan de DSB Bank en al z'n aftreksels worden dit soort dingen wel mogelijk gemaakt door Lenen.nl, Frisia e.d. Pak gewoon een doorlopend kredietje (paar duizend krijg je wel bij hun als je carriereperspectief hard maakt), los die zo snel mogelijk af, en vergeet niet je beroepskosten braaf aan de belasting op te geven voor aftrek.

Op lenen.nl zie ik bij een netto inkomen van 1500 p/m en 500 woonlasten al een max leenbedrag van 17k verschijnen.

[ Voor 25% gewijzigd door curry684 op 11-01-2008 11:06 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als ze in loondienst gaat zal de werkgever toch moeten zorgen voor de spullen? De auto kan ik dus wel begrijpen, maar andere benodigdheden voor het werk?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

gambieter schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:05:
Als ze in loondienst gaat zal de werkgever toch moeten zorgen voor de spullen? De auto kan ik dus wel begrijpen, maar andere benodigdheden voor het werk?
Ik vermoed dat het een soort van payrolling constructie is om om het maatschap heen te werken. Feitelijk heb je dus een arbeidscontract waarbinnen je freelance werkt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

curry684 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:06:
[...]
Ik vermoed dat het een soort van payrolling constructie is om om het maatschap heen te werken. Feitelijk heb je dus een arbeidscontract waarbinnen je freelance werkt dan.
offtopic:
klinkt alsof je wel de nadelen en niet de voordelen van loondienst hebt, maar goed, ik weet hier te weinig vanaf.

@TS: is er bij de werkgever geen lening/voorschot of iets vergelijkbaars te krijgen? Ik blijf het vreemd vinden dat de werknemer alles moet gaan voorfinancieren :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57
Ik sta toch ook wel even te kijken (net als gambieter) dat iemand in loondienst een bedrag van 3 a 4k zelf moet betalen. Dat is toch wel even van andere orde dan bv wat werkkleding. Als ik hier dan nog even het salaris van een verloskundige meeneem (gokje: submodaal) dan vind ik het eigenlijk absurd veel. 8k financieren en aflossen in zeg 3 jaar verlaagt het feitelijk besteedbaar inkomen ook nog eens significant.

Anyway: een autootje kan ook wel iets goedkoper eventueel en die paar duizend euro zal dan via een doorlopend krediet bij een van de reguliere kredietboeren (DSB, ...) waarschijnlijk het goedkoopst afgesloten worden (probeer de extra verzekeringen te vermijden). Los dit zsm af, want krediet is en blijft duur.

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 11-01-2008 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-08 08:01
gambieter schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:05:
Kappers krijgen vaak ook geen scharen en spullen. Wel vergoeding voor onderhoud en aanschaf.
Zo hebben vaak timmerlui ook eigen gereedschappen.

Vaak worden dat soort mensen wel voorzien in de basis. een timmer man zal ook als hij voor een baas werkt een zaagtafel kopen. maar hamer, spijker schort, handzaag. is vaak van de timmerman zelf..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-05 20:52
Ik neem aan dat jullie goed over dit besluit na hebben gedacht. Daar in tegen is het eerste waar ik aan denk het tekort aan zorgpersoneel in Nederland. Het lijkt me dat je dan ook een wat ruimer keuze hebt om op te solliceteren. Want ik vraag me af of ik op deze manier zou willen werken, daarbij neem ik ook even aan dat je niet bij elke gerelateerde zorg functie je eigen spulletjes aan moet schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:07

_Arthur

blub

To_Tall schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:10:
Vaak worden dat soort mensen wel voorzien in de basis. een timmer man zal ook als hij voor een baas werkt een zaagtafel kopen. maar hamer, spijker schort, handzaag. is vaak van de timmerman zelf..
Maar een hamer en handzaag zijn kwa kosten mischien een 100 tot 200euro. Dit is niet zo hoog als de kosten die hier boven worden geschetst van 3 tot 4k euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:06

Kettrick

Rantmeister!

_Arthur schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:29:
[...]

Maar een hamer en handzaag zijn kwa kosten mischien een 100 tot 200euro. Dit is niet zo hoog als de kosten die hier boven worden geschetst van 3 tot 4k euro.
Als je een beetje een normale kist wil vullen ben je wel meer kwijt dan dat, een beetje hamer kost al 40 euro :S.

Is het overigens niet zo dat timmermannen hier een vaste vergoeding voor krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

RoeLz schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:31:
[...]

Als je een beetje een normale kist wil vullen ben je wel meer kwijt dan dat, een beetje hamer kost al 40 euro :S.

Is het overigens niet zo dat timmermannen hier een vaste vergoeding voor krijgen ?
De mensen die ik bij bouwbedrijven zie werken moeten in principe alles zelf betalen, maar ze kunnen ten eerste met korting bij de baas bestellen, ten tweede krijgen beginners voor een zeer gereduceerd bedrage een basisset (300 euro voor 75 euro), waar je mee uit de voeten kan. Daarnaast is het kerstpakket altijd gedeeltelijk tegoedbonnen voor nieuw gereedschap.

Ik zou overigens ook nog even doorkijken voor een andere baan, of 'gewoon' voor jezelf beginnen. Zelfde kosten, en als je jezelf aanmeldt bij een overkoepelende organisatie krijg je gegarandeerd klaten. :) Of is dat exact wat hier gebeurt?)

[ Voor 4% gewijzigd door Krisp op 11-01-2008 11:46 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Rukapul schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:10:
Ik sta toch ook wel even te kijken (net als gambieter) dat iemand in loondienst een bedrag van 3 a 4k zelf moet betalen. Dat is toch wel even van andere orde dan bv wat werkkleding. Als ik hier dan nog even het salaris van een verloskundige meeneem (gokje: submodaal) dan vind ik het eigenlijk absurd veel. 8k financieren en aflossen in zeg 3 jaar verlaagt het feitelijk besteedbaar inkomen ook nog eens significant.

Anyway: een autootje kan ook wel iets goedkoper eventueel en die paar duizend euro zal dan via een doorlopend krediet bij een van de reguliere kredietboeren (DSB, ...) waarschijnlijk het goedkoopst afgesloten worden (probeer de extra verzekeringen te vermijden). Los dit zsm af, want krediet is en blijft duur.
Verkeersvliegers die bij een kleine maatschappij aan de slag gaan (bv Denim air is een hele nare daarin) moeten vaak ook eerst een type rating kopen. En dat ligt zo rond de €50 000 voor een Fokker 50 rating.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-07 08:33
Om ´t nog wat krommer te trekken, doktertje die zich dient in te kopen (2 van mn nichtjes) zijn bij hun praktijk meer dan 2 ton kwijt. Maw het is eerder uitzondering dan gewoonte dat in de IT wereld zoveel qua materiaal gegeven wordt. En inderdaad zoals boven aangegeven, werklui moeten ook voor hun eigen materiaal kopen. Overigens enkel gereedschap, spijkers & co is voor de aannemer.

Maar ontopic, idd neem zo´n doorlopende krediet dan ben je snel klaar en idd zo spoedig mogelijk aflossen de schuld. En een andere beroepsrichting? Je gaat je eerst volledig richten op SAP en vervolgens krijg je te horen dat je in die richting je eigen laptop/telefoon/auto moet kopen, ga je dan iets anders doen? Dit is iets wat je normaal gesproken van te voren dient te weten, spijtig voor de topic starter z´n partner dat ze zich niet goed had laten informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57
Er zit nogal wat verschil in een zelfstandig ondernemer (dokter) die minimaal tegen de ton verdienen (winst), iemand in loondienst die X modaal verdient (vlieger) of iemand die submodaal verdient. Daarnaast zit er nog een verschil in een eenmalige redelijk waardevaste investering (goodwill in praktijk, opleiding vlieger) en kosten in verbruiksgoederen/-gereedschap. Het gaat me ook om de verhouding tussen de kosten en het inkomen dat ermee verdient wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Rukapul schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:23:
Er zit nogal wat verschil in een zelfstandig ondernemer (dokter) die minimaal tegen de ton verdienen (winst), iemand in loondienst die X modaal verdient (vlieger) of iemand die submodaal verdient. Daarnaast zit er nog een verschil in een eenmalige redelijk waardevaste investering (goodwill in praktijk, opleiding vlieger) en kosten in verbruiksgoederen/-gereedschap. Het gaat me ook om de verhouding tussen de kosten en het inkomen dat ermee verdient wordt.
Een vlieger bij Denimair verdient zo'n 2200 bruto per maand. Dus X modaal valt nogal mee. Die F50 type rating heb je verder ook niets meer aan, de maatschappij waar je later naar toe gaat moet maar net die dingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

gambieter schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:10:
[...]

offtopic:
klinkt alsof je wel de nadelen en niet de voordelen van loondienst hebt, maar goed, ik weet hier te weinig vanaf.
Bij payrolling wordt je gecompenseerd voor de risico's doordat er minder aan de strijkstok blijft hangen. Ik heb op die manier wel uurlonen van 55~60 euro gehad in loondienst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08 13:03

ThunderNet

Flits!

n4m3l355 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:55:
Dit is iets wat je normaal gesproken van te voren dient te weten, spijtig voor de topic starter z´n partner dat ze zich niet goed had laten informeren.
Ik heb nergens gezien dat ze het geld niet waard vinden. Ze hebben het alleen niet. Dat is een groot verschil. Ik wil straks ook wel 20k in m'n andere opleiding steken, maar daarom heb ik het nog niet. Dan kun je nog zo goed geinformeerd zijn, je moet het geld nog wel hebben :)
Wat kun je dan, juist lenen. En zoiets als dit lijkt me iets waar voor je prima kunt lenen (je genereert er inkomen mee, dus je kunt en het daarmee terugbetalen). En dus is de ts ook opzoek naar een lening :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
Het lijkt er dus op dat een lening hiervoor het beste lijkt, maar daarvoor moet er wel een inkomen zijn natuurlijk. Het kan namelijk ook zo zijn dat mijn vrouw eerst gaat 'waarnemen' en dus freelance gaat opereren.
Kredietverstrekkers zullen daar misschien over vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
markiew schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:18:
Ik neem aan dat jullie goed over dit besluit na hebben gedacht. Daar in tegen is het eerste waar ik aan denk het tekort aan zorgpersoneel in Nederland. Het lijkt me dat je dan ook een wat ruimer keuze hebt om op te solliceteren. Want ik vraag me af of ik op deze manier zou willen werken, daarbij neem ik ook even aan dat je niet bij elke gerelateerde zorg functie je eigen spulletjes aan moet schaffen.
Er is momenteel absoluut geen tekort aan verloskundigen, het geboortecijfer daalt momenteel.
en verloskundige worden is geen keuze, maar een roeping.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Deviator79 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:39:
Het lijkt er dus op dat een lening hiervoor het beste lijkt, maar daarvoor moet er wel een inkomen zijn natuurlijk. Het kan namelijk ook zo zijn dat mijn vrouw eerst gaat 'waarnemen' en dus freelance gaat opereren.
Kredietverstrekkers zullen daar misschien over vallen.
Maar is de werkgever niet bereid een voorschot/rentevrije of lage-rente lening te geven?
curry684 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:26:
[...]
Bij payrolling wordt je gecompenseerd voor de risico's doordat er minder aan de strijkstok blijft hangen. Ik heb op die manier wel uurlonen van 55~60 euro gehad in loondienst ;)
Ah, duidelijk :) . Weer wat geleerd (rijkelijk laat misschien :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:07

_Arthur

blub

Devil schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:52:
Verkeersvliegers die bij een kleine maatschappij aan de slag gaan (bv Denim air is een hele nare daarin) moeten vaak ook eerst een type rating kopen. En dat ligt zo rond de €50 000 voor een Fokker 50 rating.
Alleen die verkeersvlieger hoeft niet z'n eigen vliegtuig aan te schaffen he.

Dat hij zelf zijn opleiding betaald is natuurlijk weer wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
gambieter schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:59:
[...]

Maar is de werkgever niet bereid een voorschot/rentevrije of lage-rente lening te geven?

[...]

Ah, duidelijk :) . Weer wat geleerd (rijkelijk laat misschien :P )
Je moet je voorstellen dat de werkgever een maatschapje is , of in het geval van ' waarnemen'
ben je zelfs freelance / zelfstandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Deviator79 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:07:
[...]
Je moet je voorstellen dat de werkgever een maatschapje is , of in het geval van ' waarnemen'
ben je zelfs freelance.
Voor de belastingdienst ben je toch pas free-lancer als je 3 verschillende opdrachtgevers per jaar hebt? Misschien kun je iets met een voorlopige teruggave regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

_Arthur schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:03:
[...]

Alleen die verkeersvlieger hoeft niet z'n eigen vliegtuig aan te schaffen he.

Dat hij zelf zijn opleiding betaald is natuurlijk weer wat anders.
Ja maar het is niet de basis opleiding he, die heb je al, alle brefetten ed. Vervolgens moet je nog voor elk vliegtuigtype wat je wilt gaan vliegen een apart certificaat halen, wat dus zo'n €50 000 kost.
Dat is niet iets wat je voor je lol doet en als je naar een andere maatschappij zou gaan wordt je waarschijnlijk alsnog weer gedwongen om precies dezelfde opleiding nog een keer te doen, omdat zij weer andere procedures gebruiken voor hetzelfde vliegtuig.
Overigens wordt het bij de KLM bv gewoon allemaal voor je betaald, maar dat is dus niet overal zo. Juist de bedrijven die weinig betalen halen dat soort fratsen uit.

Maargoed, de moraal van het verhaal is dat een 20 jarige die al een schuld van 150 000 op zn naam heeft staan meestal nog wel 50 000 erbij kan lenen op een bruto salaris van 2200. Dus dan moet het voor de vrouw van de TS niet zo'n probleem zijn om een krediet van 5K te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devil schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:20:
[...]

Ja maar het is niet de basis opleiding he, die heb je al, alle brefetten ed. Vervolgens moet je nog voor elk vliegtuigtype wat je wilt gaan vliegen een apart certificaat halen, wat dus zo'n €50 000 kost.
Dat is niet iets wat je voor je lol doet en als je naar een andere maatschappij zou gaan wordt je waarschijnlijk alsnog weer gedwongen om precies dezelfde opleiding nog een keer te doen, omdat zij weer andere procedures gebruiken voor hetzelfde vliegtuig.
Overigens wordt het bij de KLM bv gewoon allemaal voor je betaald, maar dat is dus niet overal zo. Juist de bedrijven die weinig betalen halen dat soort fratsen uit.

Maargoed, de moraal van het verhaal is dat een 20 jarige die al een schuld van 150 000 op zn naam heeft staan meestal nog wel 50 000 erbij kan lenen op een bruto salaris van 2200. Dus dan moet het voor de vrouw van de TS niet zo'n probleem zijn om een krediet van 5K te krijgen?
Die financiering lukt ook alleen maar, omdat je als verkeersvlieger gewoon financieel een erg goed toekomstperspectief hebt. Kennis van m'n broertje is al enkele jaren verkeersvlieger en die verdient echt een bak geld per maand. (Meer dan dubbel modaal.)

Zonder buitengewone omstandigheden (als uitzicht op een dubbel-modaal salaris bijvoorbeeld) ga je dat never nooit niet bij elkaar harken. 8.000 moet in principe niet zo'n probleem zijn om te financieren, mits je op dit moment inkomsten hebt. En ik begrijp dat de vriendin van de TS dat niet heeft en met een enkel jaarcontractje kom je er dan ook niet.

Beste oplossing: 8.000 euro lenen bij pa en ma of hen er borg voor laten staan. En dat dan, uiteraard tegen een vriendjes-rente, zo snel mogelijk weer aflossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:28:
[...]

Die financiering lukt ook alleen maar, omdat je als verkeersvlieger gewoon financieel een erg goed toekomstperspectief hebt. Kennis van m'n broertje is al enkele jaren verkeersvlieger en die verdient echt een bak geld per maand. (Meer dan dubbel modaal.)
Dat is het grote probleem, iedereen denk altijd verkeersvlieger == xxx modaal.
Dat klopt ook wel als je bij een grote maatschappij terechtkomt. Maar ik ken genoeg mensen die nergens werden aangenomen na hun opleiding en nu voor minimumloon 's nachts pakketjes rondvliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:28:
[...]

Zonder buitengewone omstandigheden (als uitzicht op een dubbel-modaal salaris bijvoorbeeld) ga je dat never nooit niet bij elkaar harken. 8.000 moet in principe niet zo'n probleem zijn om te financieren, mits je op dit moment inkomsten hebt. En ik begrijp dat de vriendin van de TS dat niet heeft en met een enkel jaarcontractje kom je er dan ook niet.

Beste oplossing: 8.000 euro lenen bij pa en ma of hen er borg voor laten staan. En dat dan, uiteraard tegen een vriendjes-rente, zo snel mogelijk weer aflossen.
Mocht blijken dat ze het nergens krijgt dan gaan we inderdaad kijken of haar of mijn ouders het kunnen lenen en dat wij ze dan onderhands betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Devil schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:02:
[...]

Dat is het grote probleem, iedereen denk altijd verkeersvlieger == xxx modaal.
Dat klopt ook wel als je bij een grote maatschappij terechtkomt. Maar ik ken genoeg mensen die nergens werden aangenomen na hun opleiding en nu voor minimumloon 's nachts pakketjes rondvliegen.
Of erger, de bagageafdeling van Schiphol mogen bemannen. ;) Maar ook bij vliegen geldt: de aanhouder wint, en als je maar regelmatig in jezelf investeert (in de benodigde certificaten), kom je uiteindelijk wel een stuk verder. Het duurt alleen 2-3 jaar, en is uiteraard afhankelijk van de conjunctuur.
Maar is het eigenlijk gebruikelijk om je eigen stuff te betalen in de kraamsector, of is dat specifiek voor dit bedrijf? Dat is mij namelijk nog steeds niet duidelijk.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
spk2go schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:01:
[...]

Of erger, de bagageafdeling van Schiphol mogen bemannen. ;) Maar ook bij vliegen geldt: de aanhodur wint, en als je maar regelmatig in jezelf investeert (in de benodigde certificaten), kom je uiteindelijk wel een stuk verder. Het duurt alleen 2-3 jaar, en is uiteraard afhankelijk van de conjunctuur.
Maar is het eigenlijk gebruikelijk om je eigen stuff te betalen in de kraamsector, of is dat specifiek voor dit bedrijf? Dat is mij namelijk nog steeds niet duidelijk.
ja, da's gebruikelijk, het zijn allemaal zelfstandigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-05 20:52
Er is momenteel absoluut geen tekort aan verloskundigen, het geboortecijfer daalt momenteel.
en verloskundige worden is geen keuze, maar een roeping.. ;)
Dan is het helemaal de vraag of het de moeite is om zoveel te "investeren". Maar goed, Het ging over duidelijk mijn mening in mijn eerdere post. Terug to the point; ik zie inderdaad het advies van de lening in een van de eerste post opvolgen in het geval jullie 100% achter de keuzes staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
kleine update:
Er zijn speciale leningen via de beroepsvereniging. We gaan binnenkort met een adviseur van deze club om tafel voor de financiering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 12:48
Mochten de ouders van je vriendin/verloofde het kunnen veroorloven, dan kunnen ze ook een schenking doen, belastingvrij. Op de belastingsite kun je hier meer over vinden (erfrecht, belastingvrij schenken).
Pagina: 1