Toon posts:

bust-buy aangepast

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuw systeem kopen, en omdat ik de hardware niet meer echt volg zou ik mijn aankoop willen baseren op de best buy van januari.

Mijn voornaamste bezigheden zijn webdesign, een beetje Photoshop etc, maar daarnaast zou ik ook vlot de laatste Flight Simulator willen kunnen spelen op hoog detail.

Daarom wou ik de Workstation als basis nemen, maar de grafische kaart vervangen door die van het game-systeem (2 x Asus GeForce 8800 GT). Zal dit een groot verschil maken?
Maken deze 2 kaarten ook niet te veel lawaai?

Verder had ik nog een vraag over het operating systeem. Men raad hier een 64bit aan, maar volgens de discussies hier geeft dit veel software problemen. Is dit systeem nog altijd ideaal voor een gewoon 32bit XP systeem, of zijn er dan betere alternatieven?

En misschien nog even een laatste vraag over de processor: is het verstandiger om te wachten op de quad core, of maakt dit voor mijn toepassingen niet veel uit? (en profiteer ik beter van de prijs van de dual core)

alvast merci voor jullie deskundige antwoorden :)

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:50

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Heb je zelf al wat onderzoek gedaan? Om een voorbeeld te noemen: het moederbord van het werkstation heeft geen SLI of Crossfire, dus hoe wil je hier twee grafische kaarten op draaien? Qua geluidsproductie: twee kaarten maken meer geluid dan 1 (heb het hier wel over dezelfde kaarten). Waar komt de pc te staan, welke geluidsdempende middelen kun je gebruiken, hoeveel geluid mag ie maken etc etc.
4 GB op een 32 bits systeem werkt niet, je kunt maximaal 3,5 GB gebruiken geloof ik. En daarnaast vraag ik me af of je uberhaupt nog wel ergens XP kunt kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Nitroglycerine op 11-01-2008 10:38 ]

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
Nitroglycerine schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:36:
Heb je zelf al wat onderzoek gedaan? Om een voorbeeld te noemen: het moederbord van het werkstation heeft geen SLI of Crossfire, dus hoe wil je hier twee grafische kaarten op draaien?
Mijn onderzoek is vrij beperkt. Ik ken er niet zoveel van, daarom heb ik hier mijn vraag gesteld.
Qua geluidsproductie: twee kaarten maken meer geluid dan 1 (heb het hier wel over dezelfde kaarten). Waar komt de pc te staan, welke geluidsdempende middelen kun je gebruiken, hoeveel geluid mag ie maken etc etc.
De PC hangt onder mijn bureau. Hoeveel geluid: zo weinig mogelijk :) Wat bedoel je met geluidsdempende middelen?
4 GB op een 32 bits systeem werkt niet, je kunt maximaal 3,5 GB gebruiken geloof ik. En daarnaast vraag ik me af of je uberhaupt nog wel ergens XP kunt kopen.
Zou ik dit verschil van 0.5 Gb merken?
Ik heb nog wel een cd'tje van XP liggen. Ik wil zo lang mogelijk zonder Vista voortgaan, ik heb gemerkt dat dit ht systeem nogal vertraagd en ik vind het ook niet meer gebruiksvriendelijk als je de klassieke Windows gewoon bent.
Of heeft Vista meer voordelen bij deze nieuwe technologieen?

nitroglycerine, bedankt voor je reactie

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-01 17:35
Wat bedoel je met geluidsdempende middelen?
Kop je hem zelf in? Stille fans, isolerend materiaal in je kast plakken, stille voeding ipv de standaard, HDD's in een geluidwerende bracket...

Of je verschil merkt tussen 3,2GB en 4GB is de vraag... momenteel wordt 2GB als een 'goede standaard' gezien, of je moet echt grote files gaan photoshoppen waarbij je veel heen en weer swapt (en vaak CTRL-Z gebruikt ;) ). Maar persoonlijk kon ik mijn PC wel schieten toen ik 4x1GB er in plakte en vervolgens net boven de 3GB uitkwam... was toen nog goed aan de prijs namelijk.

Voor Photoshop hab je natuurlijk niet veel aan SLI, dat zou dan alleen voor FS zijn. Kijk eens op tomshardware.com bij de benchmarks om een goede setup te kiezen, de ene snelle kaart is nog steeds de andere niet (helaas).

Heb nu even geen tijd om te kijken, maar er is vast wel een FlightSim topic hier waar in de startpost info over de minimum specs staat, Tweakers kennende. Weet je ook of 3GB wel of geen overkill is daarvoor.

Tenslotte een persoonlijke mening: De BestBuyGuide heb ik altijd prettig gevonden om als startpunt te gebruiken, ook voor losse onderdelen. Echter als je de replies leest onder de guide binnen enkele uren zie je pagina's met "waarom niet voor X gekozen?". Dat brengt de mens weer aan het twijfelen...

[ Voor 24% gewijzigd door WaterFire op 11-01-2008 11:20 ]

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Qua geluidsproductie: twee kaarten maken meer geluid dan 1 (heb het hier wel over dezelfde kaarten).
Zo ongeveer precies 3 dB meer.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog lang rondgekeken voor de grafische kaart, en had volgende twee alternatieven voor de 8600GT in gedachten:
- 8600GTS 256m: ook 'silent'
- 8800GTS van asus, 320mb, deze kost wel 250€.
Voor mijn res (dualscreen 1680x1050 en 1280x1024) zou ik volgens meerdere forums de 640 moeten nemen, maar deze scoort identiek in toms hardware vga chart en kost al bijna 320€

Ik vind nergens het verschil in geluid dat deze produceren (8600GT passive t.o.v. 8800GTS active cooling). Waar kan ik dit vinden?

Afgaande op wat ik vandaag gelezen heb, lijkt het er voor mij op dat ik moet kiezen tussen een stille en goedkope kaart en een dure kaart die FS zal aankunnen op mijn resolutie. Enig advies?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet gewenst op GoT, derhalve gaat het topic op slot :o. Je kunt het beste even in de CSL FAQ kijken, daar staat een link naar een howto :). Dat i.c.m. enige research en je hebt het antwoord ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.