Toon posts:

Ouderwets audio cd's branden?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 479 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Wanneer ik muziek brand op cd doe ik dit altijd in mp3 (voor autoradio). Nu vroeg mijn zusje om een cd voor in haar stereotorentje, en ben ik dus genoodzaakt een audio cd te branden (net als vroeger :9 ).

Mijn probleem: wanneer ik een cd brand gaat alles goed maar wanneer ik hem af wil spelen klinkt het niets. Vooral de eerste 5 nummers slaan hier en daar over en haperen. Hoe kan dit? Ligt het aan mijn brand kunsten?

Ik gebruik Nero 7 ik heb een externe 48X brander, windows XP, heb zowel disc in once als track in once geprobeerd.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

probeer eens een lagere brandsnelheid

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 10:10

Dennahz

Life feels like hell should.

De CD op een lagere snelheid branden. :)

edit:
Met paddestoel ^^

[ Voor 30% gewijzigd door Dennahz op 11-01-2008 10:24 ]

Twitter

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Brand eens op een lagere snelheid, bijvoorbeeld 8-12x.

Grmbl spuit 12 zelfs :(

[ Voor 26% gewijzigd door CodeCaster op 11-01-2008 10:24 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 11:39

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik had hetzelfde probleem. Mijn idee is dat Nero met de conversie van mp3 naar audio wel eens wat problemen heeft.

Mijn best-practice is het converteren van de mp3 naar .wav met een andere tool en deze .wav's daarna aanbieden aan Nero. Dat hielp bij mij.

edit: Wie zegt dat gotters niet behulpzaam zijn ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Tukk op 11-01-2008 11:19 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
Probeer hem eens te branden op een lagere snelheid. Grote kans dat hij er dan wel goed uit komt....

Edit: Spuit 13

[ Voor 8% gewijzigd door muppet99 op 11-01-2008 10:24 ]

Carpe Diem

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-02 20:07
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:21:
Hallo,
Wanneer ik muziek brand op cd doe ik dit altijd in mp3 (voor autoradio). Nu vroeg mijn zusje om een cd voor in haar stereotorentje, en ben ik dus genoodzaakt een audio cd te branden (net als vroeger :9 ).

Mijn probleem: wanneer ik een cd brand gaat alles goed maar wanneer ik hem af wil spelen klinkt het niets. Vooral de eerste 5 nummers slaan hier en daar over en haperen. Hoe kan dit? Ligt het aan mijn brand kunsten?

Ik gebruik Nero 7 ik heb een externe 48X brander, windows XP, heb zowel disc in once als track in once geprobeerd.
brand is op bijv. 8 speed, aangezien het waarschijnlijk een oude stereo is, willen de dvdspelers wel eens moeite hebben met gebrande CD die te snel zijn gebrand. ;)

Verwijderd

Wat iedereen hier al rond loopt te roepen... Lagere snelheid. Beste kwaliteit is gewoon op 1/2 speed schrijven en in het Redbook-format. Dan weet je meestal wel 99procent zeker dat je goeie cd's maakt. Al kan dat meestal niet veel soeps zijn als de bron mp3's zijn maar goed das mijn mening :P.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik maak altijd WAV's met de diskwriter plugin in Winamp, deze daarna gewoon als data fikken op een lage snelheid en dan gaat het altijd goed.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
Eenieder hartelijk bedankt voor de tips!
Ik ga nu eentje proberen op een lagere snelheid te branden

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-02 13:08
Dit heeft volgens mij te maken met de versie van Nero. Probeer is een andere versie van Nero.

Heb dit probleem ook gehad en ben toen terug gegaan naar Nero v6

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:44

kraats

Ik rol

Ik heb dit al vaker voorbij zien komen (en zelf meegemaakt). Is naar mijn idee een probleem in de MP3-conversie van Nero. Zie ook hier. Het aanpassen van de Mp3-conversie in Nero zal als het goed is de problemen verhelpen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik brand meestal met Burrrn.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:02

Opa

Nu Multifocaal!

Bierkameel schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:39:
Ik maak altijd WAV's met de diskwriter plugin in Winamp, deze daarna gewoon als data fikken op een lage snelheid en dan gaat het altijd goed.
Yep. Winamp heeft een heel goede Codec. In Preferences > Output stel je diskwriter in, je speelt je cdtje af en Winamp maakt er in no time wavjes van. Dan Output terug zetten en met Nero een audio CD fikken.

Brand niet met TE lage snelheid. Een CD die 52x certified is, gaat mislukken op 2x, 4x of misschien zelfs 8x snelheid. De cd is te gevoelig, de boel wordt te heet omdat de laser te lang een zone inbrandt. Mijn ervaring is dat 24 tot 40x nooit problemen geven.

O ja, gebruik goede CD-R's . 8)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net weer een cd verprutst
gebrand op 8X track in once
ben nu bezig met 4X. Ik zal daarna wel iets van 20X proberen.
Merk van cd's is TDK

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:44

kraats

Ik rol

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:33:
Merk van cd's is TDK
Maar hoe brand je nou? Nog steeds mp3's in Nero slepen? Dat zal onafhankelijk van de brandsnelheid nooit goedkomen, aangezien je nog steeds last hebt van die conversie-bug in Nero zelf

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Het kan ook dat de lens van de CD-speler vies is, waardoor het lastiger voor hem is om CD's lastiger af te spelen.

En waarom gebruik je niet Disk-at-one?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:33:
Merk van cd's is TDK
Zie post van Kraats. Er zijn Nero 7 versies met een verkeerde mp3pro.dll (als ik me niet vergis, kan wat anders heten) die mp3 niet goed converteert. Updaten die handel, of de losse dll downloaden van Internet, er zijn volgens mij genoeg sites die deze file aanbieden.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:16:
[...]

Zie post van Kraats. Er zijn Nero 7 versies met een verkeerde mp3pro.dll (als ik me niet vergis, kan wat anders heten) die mp3 niet goed converteert. Updaten die handel, of de losse dll downloaden van Internet, er zijn volgens mij genoeg sites die deze file aanbieden.
Ik heb die DLL geprobeerd, ook zonder resultaat. Diverse snelheden geprobeerd. Ik heb nu Burrrrn gedownload en dat werkt perfect. Ik heb geaccepteerd dat ik voor die enkele keer dat ik audio cd's brand een ander programma moet gebruiken.

Allemaal bedankt voor de reacties en oplossingen!
Pagina: 1